Gå til innhold

Trenger hjelp! Legging av baby 8 mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini har egentlig bestandig vært vanskelig å legge, hun hadde KISS da hun var mindre så ble veldig vant til å bæres til hun sovnet. Da hun ble større begynte jeg å la henne sovne med flasken, ryggen min ble jo helt ødelagt! Men nå, da hun var 6 mnd, klarte vi ENDELIG å få henne til å sovne selv, i sengen sin! Enn så lenge... For en mnd senere klarte hun å komme seg opp og stå, så nå vil hun bare stå og hoppe i sengen i stedet for å sove... Hun kan holde det gående i timesvis, og til slutt må jeg sitte og støtte en hånd på hver side av henne for å få henne til å ligge på ryggen.. Ellers er hun oppe og står på et øyeblikk. Men hun blir jo rasende når jeg gjør det, stakkars, og jeg føler meg som VERDENS verste mamma :( Jeg vil jo at hun skal føle seg trygg i sengen sin, og etterhvert synes at det er deilig å legge seg.. Noen råd..??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som hun ikke er trøtt nok når hun legges? Hvor lang tid går det mellom siste dupp og natta?

Hadde forøvrig bare gått inn og ut med jevne mellomrom, lagt henne rolig ned igjen på ryggen og sagt rolig og bestemt at "nå er det natta vennen, nå må du sove". Da skjønner hun etterhvert at det er ikke noe å hente på å stå og rope. Men hadde som sagt forsikret meg om at hun virkelig er trøtt nok til å legges først. Søvnbehovet endres med få måneders mellomrom hos disse små og det må stadig justeringer til ifht dagsøvn og leggetid.

Skrevet

Det er en periode når de lærer å reise seg som kan være ganske slitsom, inntil de også lærer å legge seg ned igjen for å sove. Vi var veldig konsekvent med vår eldste. Tok henne aldri ut av sengen og trøstet henne bare oppi den, gikk inn og ut når hun gråt men lot henne aldri ligge lenge å gråte. Etter noen netter skjønner de at det ikke hjelper ;) Hun ble etterhvert veldig flink til å legge seg og det er hun fortsatt.

Skrevet

Takk for svar :) Rimelig sikker på at hun er trett nok, det kan ta opp til 7 timer fra siste duppen til leggetid.. Men satser på at det bare er en fase, og at hun etterhvert vil sovne av seg selv. :) Jeg er der med henne helt til hun sovner, og jeg har prøvd alt fra spilledåser til soveposer...

Skrevet

Jeg ville nok bare sittet der og trøstet kun om hun ble helt hysterisk. Forsøkte med førstemann å lære ham å bli liggende, men det var jo bare tøys. Til slutt lot vi ham bare stå der og hyle. Tok et par kvelder, så skjønte han det. Da gikk vi inn innimellom. Minsten har alltid vært løs i senga, og han legger seg bare ned når han ønsker selv. Skal sies at ingen av våre ar hatt kiss el, og minsten er en drøm ifht det storebror var når det kommer til legging.

Ta på en god pysj slik at du er sikker på at hun ikke blir kald. De ender stort sett oppå dyna ;-)

Skrevet

Her har vi alltid brukt sovepose, så deilig å slippe å liste seg inn for å bre over dyna/sjekke om de har sparket den av seg eller ikke. Godt å alltid være sikker på at barnet er passe varmt i senga :)

Skrevet

Jeg ville nok bare sittet der og trøstet kun om hun ble helt hysterisk. Forsøkte med førstemann å lære ham å bli liggende, men det var jo bare tøys. Til slutt lot vi ham bare stå der og hyle. Tok et par kvelder, så skjønte han det. Da gikk vi inn innimellom. Minsten har alltid vært løs i senga, og han legger seg bare ned når han ønsker selv. Skal sies at ingen av våre ar hatt kiss el, og minsten er en drøm ifht det storebror var når det kommer til legging.

Ta på en god pysj slik at du er sikker på at hun ikke blir kald. De ender stort sett oppå dyna ;-)

Tuuusen takk for dette innlegget, funket med en gang! To kvelder og ingen problem, gråt faktisk mye mindre når jeg ikke satt ved siden av sengen. (Puslet heller med å legge sammen klær så hun hørte at jeg var der, men ikke så meg) Så fikk hun bare holde på, ble fort lei når hun ikke hadde publikum :P

Skrevet

Tuuusen takk for dette innlegget, funket med en gang! To kvelder og ingen problem, gråt faktisk mye mindre når jeg ikke satt ved siden av sengen. (Puslet heller med å legge sammen klær så hun hørte at jeg var der, men ikke så meg) Så fikk hun bare holde på, ble fort lei når hun ikke hadde publikum :P

Så utrolig bra! Unger som sovner gjør livet så mye enklere, altså! Lykke til videre :-)

PS! Med storebror hadde vi perioder der han var mye urolig (våken på natten og slikt), men vi har holdt på prinsippet og da varte det ikke lenge. Lillebror virker mye mer stabil i så måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...