Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg brukte det i mitt første svangerskap og var virkelig helt avhengig. Forebygger blodpropp for min del den gangen.. Nå bruker jeg fragminsprøyter, så får se hva det blir til denne gangen:-) deilig å ikke jobbe opp i føttene da...

Hvis du er hoven i beina, så hjelper det i hvertfall. Jeg brukte detmye sist jeg var gravid, men da var det sommer og varmt, og jeg fikk mye vann i kroppen.

Denne gangen har jeg kommet til uke 30 uten å føle behov for det ennå. Hvis du går og står mye, så kan det kanskje være lurt?

Jeg har egentlig heller ikke hørt så mye om det derfor måtte jeg høre her. Er livredd for blodpropp, vet ikke hvorfor tror ikke jeg har noe økt risiko, bare har fått det for meg at må være obs på bl.a det.

Foreløpig føler jeg meg helt fin og beina er ikke hovne, men kommer nok mot sommeren, er bare i uke 16.

Det har jeg brukt i mange,mange uker allerede. Jeg har en jobb hvor jeg står og går mye, og merker stor forskjell om jeg har de på eller ikke en dag. Blir mye mer hoven i føttene uten. Ofte vanskelig å komme nedi skoene og ikke minst at skaftet på støvlettene er utrolig trange hvis jeg ikke har på støttestrømper.

Annonse

Jeg har støttestrømper på her jeg sitter og er 16 uker på vei

Jeg bruker det fordi jeg kjenner at bena er litt ubehagelige uten

Jeg er vistnok genetisk disponert for hovne ben og dertil åreknuter og bruker støttestrømper forebyggende

Så for å forebygge åreknuter har jeg støttestrømper på.

Trenger de meste når jeg er på jobb, med bena ned hele tiden

Har blitt anbefalt å ha bena opp så mye som mulig, men det er så godt som ikke mulig.

Ja jeg har også fått beskjed om det, å ta dem på i sengen :)

Det er så rart er at legen alltid har skrevet at jeg ikke er hoven i bena selv om jeg sier de er det, mens sykepleierene på riksen nå så at jeg var hoven allerede i uke 14.

Ville bare tipse om en svensk nettside som selger støttestrømper som er litt morsommere enn de som du finner på apoteket. Jeg har ikke testet dem selv (ennå), men de har i hvertfall et stort utvalg:

www.pahnemedic.com

Annonse

Brukte det daglig fra ca uke 30 sist, men ser allerede nå at det snart er på tide å finne de frem igjen. Hadde. Mye vann i kroppen sist sv.skap så var derfor jeg brukte de. Hadde de på meg da vi dro til gran Canaria på sommerferie også for å hindre blodpropp siden flyreisen var lang og vi satt mye i ro. Da var jeg 20/22 uker.

Er operasjonssykepleier og bruker alltid støttestrømper på jobb. Fikk aldri plager med vann eller hovne bein med førstemann og har hittil sluppet unna med nr 2 også, er uke 28+1 nå :) Her er en side til med litt artige støttestrømper:

http://www.xwear.no/...ries/kompresjon

Endret av Madolyn&Muffin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...