Happypregnant Skrevet 2. februar 2013 #1 Skrevet 2. februar 2013 Etter fødsel blir man opplyst om å starte å trene bekkenet. Jeg må ærlig si at jeg ikke har vært så flink med det. Så og si ikke trent bekkenet i det hele tatt. Er nå syv uker siden fødsel. MEN jeg har heller ikke merket noe til noen "svakheter/problemer" nedentil..Jeg klarer fint å knipe til når jeg tisser og føler jeg har kontroll der. Eneste problemet jeg har merket er at jeg føler jeg har mye luft nedentil( som om en fiser, men at den kommer ukontrollert fra skjeden) Kanskje litt rart spørsmål, men har dere noen plager nedentil etter fødsel? Hvis ja hvilke?
Evas cecilie Skrevet 2. februar 2013 #2 Skrevet 2. februar 2013 Gikk en stund med truseinnlegg fordi jeg hadde så våt utflod. Var ikke flink til å knipe jeg heller. Men jeg hadde ikke sterke press rier under fødsel så jeg måtte presse som en helt selv. Tok tid å slappe av mtp pressing holding osv. Tror alt er normalt. Nå er d 6 mnd og er ikke et problem lenger. Er ikke så opptatt av d heller.
samu Skrevet 2. februar 2013 #3 Skrevet 2. februar 2013 jeg føler blæra blir fort full, selvom den ikke er det. oxo har jeg rester av morkaka inne i livmora enda(fikk noen piller av gynekologen for det) så livmora er fortsatt litt stor, så den stikker nesten utenfor. snart 6 uker siden fødsel. hadde sex 4+6 dager etter fødsel, og da kjente jeg ikke at han var inni meg engang.
Apple80 Skrevet 2. februar 2013 #4 Skrevet 2. februar 2013 (endret) Jeg gjør stort sett knipe-øvelser hver dag men kan fortsatt ikke stoppe urinstrålen! 3 mnd siden fødsel. Lurer veldig på om det er spesielt eller om flere har det slik..? Endret 2. februar 2013 av Apple80
Underveis --> Skrevet 3. februar 2013 #6 Skrevet 3. februar 2013 Fødte nr 2 for snart ett år siden og har ingen daglige problemer. Jeg lekker urin etter en stund dersom jeg trener spensthopp, for muskulaturen blir sliten. Har ikke vært flink med knipeøvelsene. Usikker på om jeg kan knipe strålen. Har ikke forsøkt. Mistenker at muskulaturen er litt ekstra påvirket pga hormonene nå som jeg er gravid med nr 3, og føler det kommer et par dråper i trusa etter at jeg har vært på do. Blir spennende å se ettersom magen vokser og blir tung :-S
Aliniane Skrevet 3. februar 2013 #7 Skrevet 3. februar 2013 6 mnd siden her og har ingen problemer. Revnet litt og ble klippet, men det har grodd fint. Ikke vært noe flink med knipeøvelser jeg heller, men kan fint knipe strålen.
Hringariki Skrevet 3. februar 2013 #8 Skrevet 3. februar 2013 Ja, ble sydd for stramt. Det er så vidt plass til en finger.. Forsøker å tøye på egenhånd, evt blir det operasjon etter hvert. Også kan jeg lekke luft hvis jeg hoster/nyser e.l.
-spent- Skrevet 5. februar 2013 #9 Skrevet 5. februar 2013 Ja, revnet begge gangene. Er såpass ille nå etter andre fødsek at jeg må ha en ny operasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå