LilleSpire82 Skrevet 2. februar 2013 #1 Skrevet 2. februar 2013 I forrige svangerskap fikk jeg alvorlig svangerskapsforgiftning og datteren vår ble forløst med keisersnitt i uke 32. Jeg er nå 6 uker på vei med nr.2 og er naturligvis ganske engstelig for å få svangerskapsforgiftning denne gangen også. Er det flere med lignende historie? Hvilken oppfølging fikk/får dere ved neste svangerskap? Tidlig sykemelding? Spesielle råd for å evt unngå å få det igjen?
Rediken Skrevet 2. februar 2013 #2 Skrevet 2. februar 2013 Jeg er i akkurat samme situasjon som deg, er livredd for å få det igjen! Skal på første kontroll på Onsdag, da kommer jeg til å ta opp de samme spørsmålene du stiller!
zombie2be Skrevet 2. februar 2013 #3 Skrevet 2. februar 2013 Jeg hadde alvorlig svangerskapsforgiftning med min 1, og i forrige svangerskap ble jeg veldig godt passa på. Hadde ekstra ul 2 ganger etter ordinær ul, for å sjekke gjennomstrømningen i morkaka. Hadde også tettere og tettere kontroll hos jm på slutten\, hver andre uke/hver uke. Målte BT og sjekka urinen. Heldigvis gikk det knallbra den ganga;) ingen svangerskapsforgiftning. Og det føltes godt å bli så godt fulgt opp og. Lykke til!!
LilleSpire82 Skrevet 2. februar 2013 Forfatter #4 Skrevet 2. februar 2013 Godt å høre at det går an å ikke få det ved senere svangerskap. Vet jo at jeg ikke nødvendigvis får det denne gangen, men blir jo bekymret likevel. Har første kontroll 8.februar, får forberede en del spørsmål til da.
LilleSpire82 Skrevet 2. februar 2013 Forfatter #5 Skrevet 2. februar 2013 Godt å høre at det går an å ikke få det ved senere svangerskap. Vet jo at jeg ikke nødvendigvis får det denne gangen, men blir jo bekymret likevel. Har første kontroll 8.februar, får forberede en del spørsmål til da.
Oktobergull10+spire13+ønsker3 Skrevet 2. februar 2013 #6 Skrevet 2. februar 2013 Samme her. Var på tidlig ul nå på tirsadag. Fikk beskjed om at det var under 10% at det ble på samme måten denne gangen. Blir Ordinær ul å noen uker etter det til overlegen å sjekke blodgjennomdtrømming å oppfølging etter hvor det ser ut da. Slapper mye bedre av etter dette. Blir godt påpasset Lykke til!
Oktobergull10+spire13+ønsker3 Skrevet 2. februar 2013 #7 Skrevet 2. februar 2013 Har begynt p albyl-e 75 mg. Det er forsket på dette og svangerskapsforgiftning, og en ser at det kan vere me på å forebygge ta det opp med legen din du
tullemoren ♀ + ♀ Skrevet 3. februar 2013 #8 Skrevet 3. februar 2013 Alvorlig svangerskapsforgiftning første gang, som utviklet seg til truende HELLP. Andre gangen fikk jeg dermed 8 ul, inkl, en "spesial"-ul der de sjekka alle blodårer inni morkaka tidlig i svangerskapet. Var også på kontroll på fødeavd. en gang i uka de to siste mnd. Veldig fornøyd med oppfølgingen!
browneyes Skrevet 3. februar 2013 #9 Skrevet 3. februar 2013 Me er i gong med prøving etter dødfødsel og svangerskapsforgiftning i november. Eg var ca 24 veker på veg, så var tungt å svelge at det gjekk som det gjekk. Er også svært opptatt av korleis oppfølginga blir dersom eg no klarer å bli gravid igjen. Er overvektig,og prøver å gå ned i vekt, noko som ikkje er lett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå