Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har noen år bak oss som slitere, og gleden sto selvsagt i taket når den positive testen var et faktum. Dessverre fikk vi akkurat konstatert MA i uke 8 - lurte på om noen har litt informasjon om hva som skjer nå? Legen sa at det beste var om jeg lot naturen gjøre sitt. Alternativt skal jeg gå tilbake til ham om en ukes tid for å ta Zytotec. Skjønner jo at dere ikke kan fortelle meg når blødningene starter, om det gjør vondt, hvor stor blødning en kan forvente etc men kanskje noen av dere har vært i gjennom det samme og kan fortelle sin erfaring? Håper noen vil dele sine erfaringer.

Anonym poster: 2ccf6644405c9e46203e561b5c8f5209

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager så mye med MA. Det er så urettferdig, trist og vondt :-( . Selv har jeg hatt 4 MA's (og 5 SA), men jeg er et ekstremtilfelle... MA i uke 8, 19, 14 og 17. En gang har jeg klart meg med bare Zytotec, det har aldri gått "naturlig" ut i MA. Brukte kun det når jeg mistet i uke 8. Fra jeg tok de til blødninger startet tok det ca 6 timer. Såpass tidlig (uke8) er det som en kraftig menstruasjon - både blødningsmessig og smerter. Tror jeg hadde paralgin forte som jeg brukte mot smertene. Syns smertene blir litt verre fordi det ligger så mye følelser i det...

Om du må ta utskrapning, kan jeg berolige deg med å fortelle at jeg har hatt 3 stk, og det har gått smertefritt alle gangene. Men det er klart det er en påkjenning med full narkose.

Lykke til, og lykke til med prøvingen siden. Jeg er nå gravid for 11 gang, og har kommet til uke 14 (!!!) etter 9 aborter i rad...

Skrevet

For et imponerende pågangsmot! Denne gangen går det deres vei, det er jeg sikker på!! :-) Blir det deres andre barn? Takk for at du gav meg litt informasjon, klarer ikke å finne noe informasjon - bortsett fra om Zytotec og utskrapning. Jeg har allerede begynt å blø + har smerter i magen, så lurer på om aborten er i gang. Enig med deg ang smertene - får jo dobbelt opp med det psykiske i tillegg :-/ Men vi gir ikke opp - barrieren for oss har jo lagt i det og i det hele tatt bli gravid, så håper på å bli raskt gravid igjen!

Skrevet

Takk for det - jeg vil jo kanskje omtale meg selv som en latterlig optimist/selvplager ;-)

Så bra at det virker som det er i gang. Da slipper du de ekstra sammentrekningene pillene gir. Ta et velfortjent glass rødvin og sett på en bra film, og gråt en skvett.

Ja, blir evt vårt andre barn. Har en sønn på 7 år. Går det ikke denne gangen blir det ikke fler forsøk. Hverken kropp el psyke orker det. Men nå jeg har jo et voksende håp om om at dette skal gå...

Veldig bra at du nå vet at det går, da skal du se det går letter neste gang!

• 3 uker senere...
Skrevet

Hvordan går det med deg? Håper du fremdeles er lykkelig gravid! :-)

For min del endte det faktisk med "naturlig" abort - så slapp piller eller inngrep. Er klar for å bli gravid igjen - krysser fingrene for at det går lettere denne gang!

Skrevet

Hei! så bra du slapp piller og inngrep. Deilig når kroppen klarer å "fikse" det selv. du skal se det går bra på neste forsøk - det gjør som regel det :-)

Ja det virker slik. Ingen blødninger, mange "plager" og endel bobler/sommerfugler i magen de siste dagene. Skal på sjekk onsdag. Men jeg er nok litt skadet, klarer vel ikke rope hurra før jeg sitter med en frisk baby i armene... Lykke til med prøvingen! Nyt god mat og drikke så lenge ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...