Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har hentet frem barnevognen fra forrige barn, og funnet ut at den har sett sine beste dager.. løsningen blir å kjøpe ny, men det er jo så utrolig forvirrende å lete etter barnevogn, så mange valg hehe! "har du vinterbaby må du tenke på noe, liker du å jogge må du tenke andre ting, bor du i by eller på landet"...

hva slags vogn har du og er du fornøyd? evt hva er feil med den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hehe, godt spm. Jeg har hatt 31stk, kan finne noe galt med alle om du vil? ;)

Hva skal DU bruke vognen mest til?

Endret av EnBlå&ToRosa
Skrevet

Har en Brio Happy Duo og er veldig fornøyd :) kjøpte den pga pris og at den passet kravene mine. Blir laget på samme fabrikk som simo vognene. Jeg ville ha fire store hjul og stødig vogn, med stor bagdel, mulighet til å vende sportsdelen både mot meg og fra meg. En av største fordele for meg er at jeg får justert håndtakene høyt opp så den passer fint for meg. Eneste minus er at den gjerne er litt tung om du ikke bor i 1.etg eller har heis.

Skrevet

31 ja? Da har du nok en del erfaring :) Jeg som tenkte at det er litt dumt å kjøpe en ny siden jeg har en fra før hehe.. Det jeg liker med den jeg har fra før (teutonia prestige) er at den er lett å klappe sammen, det er en kombivogn så den kan brukes lenge, jeg kan flytte håndtakene alt etter hvilken vei jeg vil vognen skal vende, og jeg liker at det er en bag som jeg kan ta inn og ut av vognen veldig lett. Men den er tung, og litt "klumpete" og har lite plass under.

Skrevet

Ja, kan kanskje se ut som Brio Happy duo hadde vært noe da :)

Skrevet

Tfk joggester twist! Ingen over og ingen ved siden!

Skrevet

Så bra å få så bastant svar! Er TFK bra ja? Jeg har sett litt ekstra på den... hva har du til den? Det er sportsdelen, og en bagdel? Og kan man legge helt ned i liggestilling i sportsdelen? Har forøvrig akkurat oppdaget at det finnes et eget forum for slike spørsmål.. :)

Skrevet

MB Urban Jungle, ingen over, ingen ved siden får jeg si, da:-) Men de er mitt bruk.... Er helt suveren om du gil ha en sporty vogn som kommer greit frem over alt. Veldig stabil, lett å trille, snur på femøringen. Lett å slå sammen, blir veldig flat sammenslått, og er veldig fin (i mine øyne).

Og som en gid nr 2 har jeg TFK:-)

Skrevet

God...

Skrevet

Brio Go her, er stort sett fornøyd, spesielt med at sportsdelen kan vendes begge veier, at den er lett og tar veldig liten plass sammenslått. Eneste minus er de små fremhjula, de er ikke akkurat suverene på norsk vinterføre...

Kjøpte vogna til førstemann og da var den super siden vi bodde i andre etg og måtte bære den opp, pluss at vi bodde midt i byen, den er super byvogn. Nå bor vi på landet og kunne tenkt meg en firehjulsvogn, ev Mountain buggy

Skrevet

Emmaljunga edge duo her, er fornøyd med vognen, har hatt den til begge barna, er fornøyd med at bagen er stor så vi kan bruke den lenge, og at man kan sitte opp en liten rygg i baggen når baby vil opp å se litt, den har vi brukt mye! :-) Og veldig greit at baggen har vuggefunksjon når den står på gulvet :-)

Syns det er greit at sportdelen kan vendes begge veier, vognen er stabil og god på vinterføre, man kommer seg rundt overalt, stor plass under vognen til handleposer. Greit med integrert myggnetting under, vognen er romslig og passer til barnet slutter med vogn, veldig god sovevogn. Man kan tilpasse fjæringen etter barnets vekt og kjøreunderlaget for best mulig komfort.

Minuset med vognen er at den er litt tung å ta inn og ut av bil.

Skrevet

jeg har en koelstra latinique, veldig stor bag, romslig sportsdel som kan legges helt ned og vendes mot deg. store hjul på hele vogna, og to hjul som sitter sammen i stedet for 1 (3-hjuling( eneste minus er at den kunne føltes mer stabil, er litt mye støtdemping..

Skrevet

Jeg har vært å sett litt på vogner i dag og er kanskje mer forvirret nå! De har tilbud på Teutonia nå på barnets hus, en teutonia spirit koster 3000 (originalpris 6000). Den har tre hjul, og føles nett og lett i forhold til den gamle Teutoniavognen vi har. Den andre er teutonia beyou, som jeg egentlig liker bedre, men som føles litt "rar" med de små hjulene.. Noen som har erfaring? Mange skryter av emmaljunga, fikk ikke sett på i dag men skal absolutt sjekke ut edge duo

Skrevet

Jeg har spirit 2010 modell og er veldig fornøyd. Bruker hardbagen nå og har kjøpt bagforlenger (eller noe i den duren) til å ha på sportsdelen når den blir tatt i bruk. Den gjør at det føles litt lunere synes jeg.

Skrevet

Jeg har emmaljunga city tross og jeg brukte bagdelen til.hun var 9 mnd. Kunne brukt.den lenger men da begynte.det å.bli.utrygt uten seler når.hun sov. God plass.til.handleposer og.veldig stødig. Ikke så.tung som.edge. Kjempefornøyd.

Skrevet

Jeg har vært å sett litt på vogner i dag og er kanskje mer forvirret nå! De har tilbud på Teutonia nå på barnets hus, en teutonia spirit koster 3000 (originalpris 6000). Den har tre hjul, og føles nett og lett i forhold til den gamle Teutoniavognen vi har. Den andre er teutonia beyou, som jeg egentlig liker bedre, men som føles litt "rar" med de små hjulene.. Noen som har erfaring? Mange skryter av emmaljunga, fikk ikke sett på i dag men skal absolutt sjekke ut edge duo

Oj, det var billig. Sikkert fordi det har kommet en ny modell av denne vognen nå i 2013, men den gamle modellen er bedre for den har vendbar sittedel -det har ikke den nye.

Om man liker teutonia så vil jeg si at s3 er den beste av de alle, den har svingbart hjul men har alikevel litt str på hjulene slik at den funker bedre på ugjevnt underlag. Beyou funker ikke på annet enn asfalt og kjøpesenter, en klassisk by-vogn.

Skrevet

Oj, det var billig. Sikkert fordi det har kommet en ny modell av denne vognen nå i 2013, men den gamle modellen er bedre for den har vendbar sittedel -det har ikke den nye.

Om man liker teutonia så vil jeg si at s3 er den beste av de alle, den har svingbart hjul men har alikevel litt str på hjulene slik at den funker bedre på ugjevnt underlag. Beyou funker ikke på annet enn asfalt og kjøpesenter, en klassisk by-vogn.

Ble egentlig litt glad for å høre det, for jeg har mest lyst på s3 merker jeg. Så bra peiling du har! Kjekt med eksperthjelp :)

Skrevet

[quote name=blid frøken :)' timestamp='1359844633' post='145013276]

Jeg har spirit 2010 modell og er veldig fornøyd. Bruker hardbagen nå og har kjøpt bagforlenger (eller noe i den duren) til å ha på sportsdelen når den blir tatt i bruk. Den gjør at det føles litt lunere synes jeg.

Jeg må finne ut hva bagforlenger er, høres bra ut å få den litt lunere..

Skrevet

Har emaljunga city cross med city bag, veldig fornøyd =) lett, slås lett sammen og litt " nettere" enn edge... Stabil, god på vinterføre og sportsdelen kan brukes begge veier, dekker mine behov :)

Skrevet

Jeg har simo kombi.

Stor bag som passer bra på vinterstid. Min er 6 mnd, og fortsatt god plass til både baby og voksi. Litt tung vogn, men alikevel lett å trille. mange knapper, men fortsatt kjempe fornøyd med vogna.

har også en x-lander vogn. der er baggen veldig liten, men sportsvogna er perfekt. lett og "liten".

anbefaler faktisk simo mest.

Skrevet

En bagforlenger fester du til kalesjen og legger på fotbrettet. Da får du en kant slik at det nesten blir en bag. Kostet rundt 3-400 kr på bare barn tror jeg.

Skrevet

aha.. det skal jeg sjekke ut. jeg endte iallefall med å kjøpe teutonia spirit s3, mye på grunn av at jeg har teutoniavogn fra før og dermed en del utstyr, og ikke minst på grunn av det supre tilbudet :) jeg valgte dermed bort større plass under vogn og også muligheten til å bruke søskenbrettet vi akkurat hadde kjøpt. menmen, er uansett fornøyd med vogna!

Skrevet

Har emmaljunga city cross, er veldig fornøyd med den. Lillemor er nå 10 mnda, men i starten hadde vi en "bilbag" i den som Lillemor lå i. Dette er 3. Babyen vår og har hatt en del vogner, men det er denne jeg er mest fornøyd med :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...