November-spire-79 Skrevet 1. februar 2013 #1 Skrevet 1. februar 2013 Jeg har ei jente på 3 måneder som hater å kle på seg og ligge våken i vognen. Da hyler hun. Når vi kommer ut i frisk luft så sovner hun og da går det bra. Noen ganger våkner hun på butikken og da er det bare å forte seg hjem. Vi har ikke bil så jeg får ikke ammet der, og i matbutikken er det ikke noe krakk så jeg må vente til vi er hjemme. Hva gjør dere? Jeg tvinger meg ut en tur nesten hver dag for vi må jo ha mat vil hun bli mer rolig etterhvert? Gleder meg til sommeren når vi kan amme ute.
Snuppelupp1988 Skrevet 1. februar 2013 #2 Skrevet 1. februar 2013 Kjøpte pumpe og flasker som ble brukt til turer. Gjorde det litt enklere og ikke fult så stressende. Ikke noe gøy når en sulten unge skriker og det er fem minutter hjem.
November-spire-79 Skrevet 1. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 1. februar 2013 Kjøpte pumpe og flasker som ble brukt til turer. Gjorde det litt enklere og ikke fult så stressende. Ikke noe gøy når en sulten unge skriker og det er fem minutter hjem. ja det hadde vært et alternativ her også, men hun nekter flaske;) tror hun gråter litt fordi hun ikke vil være i vognen også. Alt blir uansett lettere når det blir sommer;)
Mamma med to trollunger Skrevet 1. februar 2013 #4 Skrevet 1. februar 2013 Kan du ikke ta med en bæresele/sjal som du kan ha henne oppi da? Kanskje hun roer seg i den, også kan du legge henne ned igjen etter en stund.
Lilleolebolle1 Skrevet 1. februar 2013 #5 Skrevet 1. februar 2013 Forstår godt at du synes det er stressende da ja. Er ening med deg at det blir godt når det blir sommer og varmere i været. Synes det er så vanskelig å beregne hvor mye man skal kle på, synes hun alltid blir så varm og svett i posen. Ammer ikke lengre pga at snuppa har melkeintolleranse, synes det var veldig stress når jeg ammet å dra på noe annet en korte handleturer eller trilleturer for når vi endelig er klar med både mating, stelling og påkledning og gjøre meg selv presentable nok til å kunne gå utom døren så var jo det enten tid for bleiebytte eller mating igjen.. er litt mer forutsigbart nå med mme, men synes fremdeles det er litt stressende å dra på langtur og måtte styre med flasker osv. Begynner å bli litt flinkere nå og er som regel ute av huset hver dag
Ikkesåallerværst Skrevet 2. februar 2013 #6 Skrevet 2. februar 2013 Sånn hadde jeg det med min yngste også! var så ille at jeg begynte å bytte butikk, fordi jeg følte meg som "hun med den skrikerungen". Jeg brukte mye bæretøy (manduca). Fordi han var så tung, så bar jeg han på ryggen, og han likte det godt! Jeg byttet også til sportsdel når han var 4 måneder, og da gikk det litt bedre. Jeg hadde ullpose oppi, så det ble mer som en vognbag, bare skråere, så han fikk mer oversikt. Jeg fikk han også til å ta litt morsmelk på flaske når vi var ute og han satt i vogn, han var sulten og glemte nok å nekte når trikken kjørte forbi
iok med sønn <3 Skrevet 2. februar 2013 #7 Skrevet 2. februar 2013 Jeg har ei jente på 3 måneder som hater å kle på seg og ligge våken i vognen. Da hyler hun. Når vi kommer ut i frisk luft så sovner hun og da går det bra. Noen ganger våkner hun på butikken og da er det bare å forte seg hjem. Vi har ikke bil så jeg får ikke ammet der, og i matbutikken er det ikke noe krakk så jeg må vente til vi er hjemme. Hva gjør dere? Jeg tvinger meg ut en tur nesten hver dag for vi må jo ha mat vil hun bli mer rolig etterhvert? Gleder meg til sommeren når vi kan amme ute. Hadde det slik med min første også. Småsvett ut på tur, men det går seg heldigvis til Og når barnet blir større kan du gi smoothie f. eks Bare å glede seg til både vår og sommer da ting går litt lettere
November-spire-79 Skrevet 2. februar 2013 Forfatter #8 Skrevet 2. februar 2013 Kan du ikke ta med en bæresele/sjal som du kan ha henne oppi da? Kanskje hun roer seg i den, også kan du legge henne ned igjen etter en stund. Hehe hun hater bæreselen og bæresjalet også Skal bare ligge ved puppen når hun er sliten og trøtt.
Mamma med to trollunger Skrevet 2. februar 2013 #9 Skrevet 2. februar 2013 Kan du ikke ta med en bæresele/sjal som du kan ha henne oppi da? Kanskje hun roer seg i den, også kan du legge henne ned igjen etter en stund. Hehe hun hater bæreselen og bæresjalet også Skal bare ligge ved puppen når hun er sliten og trøtt. Skjønner krevende liten tulle du har! Skal sies at jeg har en liten tulle selv som hater å sitte i bilsete og som ikke liker å ligge i vognen når hun er våken. Hun hyler med en gang vi går inn på butikken, men roer seg så fort vi har kommet ut igjen. Er andremann, så er mye roligere ift skriking nå. Hun må bare tåle å hyle litt. Kan ikke la være å gjøre ærend fordi at hun helst bare vil trille ute. Skulle ønske jeg hadde gode råd å komme med, men er nok bare til å holde ut. Mulig hun får for mye formelk selv om du ammer fra samme bryst flere ganger? Prøv å trykke ut litt for å se om melka er gjennomsiktig eller hvit. Kan prøve å bygge henne opp i ryggen med en pute, sånn at hun ser deg bedre når hun ligger i vogna. Har dere sjekket ut om hun har låsninger i nakke/rygg? Kanskje det er vondt for henne å få på klær og ligge i vogna, husker du skrev at du lurte på om hun hadde vondt i armene?
Evas cecilie Skrevet 2. februar 2013 #10 Skrevet 2. februar 2013 Jeg har enkelte ganger ammet sittende eller stående på do i matbutikken for å få fred til å handle ferdig. Og nå som tullen min har blitt 6 mnd har jeg med vann i flaske. Herlig!!
Mango86 Skrevet 2. februar 2013 #11 Skrevet 2. februar 2013 Min sover godt i vognen, men JEG syns det er stress å reise noen plass for alt må planlegges utfra måltider og bleieskift. Min nekter flaske han også, og når en ikke har bil blir jeg stresset for det er ikke bare å hive ut puppen i tider og utider Gleder meg til vår og sommer jeg også!
Tibra Skrevet 3. februar 2013 #12 Skrevet 3. februar 2013 Hei! Har ei snuppe på 6 mnd som forsåvidt har vært glad i vognen og har sovet veldig godt der, men som gjerne starter konsert om hun først har våknet. Derfor har det alltid vært litt med hjertet i halsen når jeg har vært på lengre ekspedisjoner, og kollektivtransport er eneste veien hjem.. Der er nemlig typisk at hun våkner ved "miljøforandring", type gå inn i butikk, på buss etc. Skal nevnes at hun har hatt låsninger i nakken, og at vi har hatt en del styr med det. Vognen har vært bra til å få henne i søvn, ved å trille på humpete underlag, men hun har alltid våknet ganske lett. Nå når hun er større og nakken bedre er hun mye flinkere til å ligge rolig når hun er våken i vogna, virker som hun ligger og lytter på omgivelsene. Tror en del av problemet har vært at hun våkner så lett, og før hun er uthvilt og dermed blir overtrøtt. Er hun overtrøtt før hun legges i vogna, hyler hun noe voldsomt før hun sovner ganske kjapt. Håper det bedrer seg for dere, vet det er kjipt å nesten grue seg til å dra på tur...
Tibra Skrevet 3. februar 2013 #13 Skrevet 3. februar 2013 Og hun har heller aldri likt hverken sjal eller bæresele, antageligvis pga nakken.
lowe+spire Skrevet 3. februar 2013 #14 Skrevet 3. februar 2013 JA, ja synes det var voldsomt stressende å gå ut de første mnd. Har fått helt "vognskrekk" fordi røveren min plutselig kunne finne på å våkne etter kun 10 min i vogna og da HYLTE han helt til jeg tok han opp og ga mat. Ikke like enkelt når det er kjempe kaldt ute eller man er midt på en matbutikk 30 min gå tur hjemmefra. Kan jo ikke sette meg midt i butikken å amme heller. JEg har bil, og det har desverre ført til at jeg mye heller tar bilen når jeg skal plasser enda jeg like gjerne kunne gått. Men da har jeg mulighet til å amme i bilen + at det går fortere å komme hjem. Nå har det heldigvis blitt bedre den siste mnd (er straks 5 mnd), så nå er jeg ikke like stresset lengre. Men jeg går enda med høye skuldre når jeg er ute på tur i vogna og venter på at lille røver skal våkne til og jeg må styrte hjem i hui og hast.
Linda_S Skrevet 4. februar 2013 #15 Skrevet 4. februar 2013 Har det sånn, jeg og..:-/ Er ikke blitt dreven på det med å gå ut utover trilleturer, for det er så vanskelig å beregne mating og skift. Da er det godt å ha med gubben, for han er så rolig og avslappet mtp gråten ute blant folk, noe jeg ikke er sånn foreløpig. Men kan jo ikke være helt avhengig av mannen heller, så det der føler jeg bare at jeg må jobbe med. Gjør ikke så mye med litt gråt hvis vi går tur her vi bor, men verre når det er lenger unna. I går hylte hun på banen, men det gikk fint. Jeg vet jo at vi har kort vei hjem og at hun klarer seg fint i ti min. Men er jo litt redd for hva andre tenker og tror nå:-/
*oktobergutt 12* Skrevet 4. februar 2013 #16 Skrevet 4. februar 2013 Jeg hadde det også sånn med min gutt. Hvis jeg var rask innom en matbutikk... og han våknet... så løp jeg ut igjen. Visste hva som ville skje. Men nå er han snart 4 mnd og han har endret seg veldig. Nå ligger han bare å kikker på meg om han våkner. I går vandret vi rundt i 1 time på Mathallen, og han våkner alltid når vi går inn et sted. Så da kledde vi av ham og han bare lå rolig i vognen og kikket. Tok han opp etterhvert, og han elsker å se rundt seg. Er blitt en veldig nysgjerrig liten gutt Han er totalt avhengig av puppen ennå, men så sant det skjer noe så er han ikke så masete lenger. Var også på babysang i forrige uke og han elsket det! Er så gøy å se han vokser til Så ja, det blir bedre jenter !
November-spire-79 Skrevet 4. februar 2013 Forfatter #17 Skrevet 4. februar 2013 I dag snudde jeg på vei til butikken. Hun hylte og skreik så mye. Da vi kom hjem fikk hun pupp igjen og masse kos. Prøver igjen en dag som det ikke snør så mye. Pappan får handle eller passe gullet så jeg får handlet puh ......
lillagiraff Skrevet 4. februar 2013 #18 Skrevet 4. februar 2013 Høres ut som min! Nå har jeg ikke lest hele tråden, men våkner hun i butikken så tar jeg henne på armen og da blir det tyst. Tror hun er skrekkelig nysgjerrig og kosete på en gang:)
myerz Skrevet 4. februar 2013 #19 Skrevet 4. februar 2013 Sånn var det her og, men blir stadig bedre! Kom seg MYE etter at vi byttet til sportsdel så hun kunne få sitte opp og se litt når vi var på butikken, men kunne være grinete da og. Men etter at hun bikket 6 mnd elsker hun å sitte i vognen og se på hva som foregår, og nå (8 mnd) kan vi faktisk gå rundt på senter i timer og hun storkoser seg! Utrolig deilig, og veldig hyggelig selskap har hun blitt På butikken er mitt råd å bruke de vognene som de har der, med sånn liggesete på "styret." Min kan ligge der og være blid og fornøyd selv om hun egentlig er både trøtt og sulten, jeg går jo og snakker med henne og tuller, og lar henne holde varene
November-spire-79 Skrevet 4. februar 2013 Forfatter #20 Skrevet 4. februar 2013 Hehe jeg løp bort på butikken etter at hun sovnet for kvelden hun har begynt å sove kl. 21.45 så da ble pappan hjemme med henne ;)super soverutine. Bra at kiwi er åpent til 23.
November-spire-79 Skrevet 4. februar 2013 Forfatter #21 Skrevet 4. februar 2013 Sånn var det her og, men blir stadig bedre! Kom seg MYE etter at vi byttet til sportsdel så hun kunne få sitte opp og se litt når vi var på butikken, men kunne være grinete da og. Men etter at hun bikket 6 mnd elsker hun å sitte i vognen og se på hva som foregår, og nå (8 mnd) kan vi faktisk gå rundt på senter i timer og hun storkoser seg! Utrolig deilig, og veldig hyggelig selskap har hun blitt På butikken er mitt råd å bruke de vognene som de har der, med sånn liggesete på "styret." Min kan ligge der og være blid og fornøyd selv om hun egentlig er både trøtt og sulten, jeg går jo og snakker med henne og tuller, og lar henne holde varene ja det blir nok lettere når de blir mer opplagte når de er våkne. Vesla blir så fort sliten når hun er våken. Det blir så mye inntrykk hele tiden. Nå er hun ofte trøtt og trenger mye søvn;)
myerz Skrevet 5. februar 2013 #22 Skrevet 5. februar 2013 Hehe skjønner hva du mener, pleide å synes at det var helt pyton å gå på butikken, var livredd for at hun skulle våkne! Ble gjerne at far måtte handle på vei hjem fra jobb, med handleliste på sms.. Og så bor vi 5km fra nærmeste butikk, så var jo ikke bare å "stikke innom" heller.. Men bare å trøste seg med at det blir bedre!
November-spire-79 Skrevet 6. februar 2013 Forfatter #23 Skrevet 6. februar 2013 Hehe skjønner hva du mener, pleide å synes at det var helt pyton å gå på butikken, var livredd for at hun skulle våkne! Ble gjerne at far måtte handle på vei hjem fra jobb, med handleliste på sms.. Og så bor vi 5km fra nærmeste butikk, så var jo ikke bare å "stikke innom" heller.. Men bare å trøste seg med at det blir bedre! ja det må bare gå seg til litt har vært på butikken 3 kvelder alene nå og pappan har vært hjemme. Hun har sovet hver gang. Det skal sies at jeg faktisk løper til butikken og går fort hjem igjen med varene. Litt småstressa hehe men fin trim
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå