Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter å ha hangla i 3 uker med hoste og forkjølelse.. så smalt det til med feber og ifølge legen Atypisk lungebetennelse for en uke siden. Legen sa slik kungebetennelse var langvarig og at de pleide å gi antibiotika. Jeg visste ikke da at jeg var gravid, men informerte om at jeg kunne være da.. da fikk jeg ikke antibiotika og bare beskjed om å ta paracet for å holde temp nede. dette gjorde jeg og feber var borte etter et par døgn.....

har jobbet de siste tre dagene , men nå etter jobb er jeg sliten. Ikke feber, men ømme og lett verkende muskler......sånn skikkeli forkjøla følelse.... blææææ

er dete skadelig for knøttet i magen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for nyttig link : ) da er jeg safe da,,,,

kan jo ikke ta antibiotika som sagt så det her kan visste ta litt tid sa legen... typisk med hanglete form , og sånne "topper" innimellom hvor man får feber...

sliiitsomt!!!!

har tatt paracet da da jeg har hørt at paracet er bedre for fosteret enn feber ; )

Skrevet

Det er antagelig ikke skadelig. Men det kan være skrekkelig slitsomt å gå med ubehandlet mycoplasmalungebetennelse over tid, og det går ikke alltid over av seg selv (jeg har i hvert fall hatt det med symptomer i nesten seks måneder en gang før jeg fikk riktig behandling).

Ellers er jeg ikke helt enig med legen din i at det ikke kan behandles, jf. denne artikkelen fra Relis: http://relis.arnett.no/Utredning_Ekstern.aspx?Relis=4&S=4107 (men det er selvfølgelig snakk om en risikoavveining).

Skrevet

Legen sa den kunne behandles med ery-max , men dette var kontraindisert ved graviditet buhuuu ; )) hadde du feber innimellom også eller... en uke siden sist jeg hadde feber nå... og idag fikk jeg feber igjen : ((

er VELDIG fornøyd med at jeg er gravid da : ))

Skrevet

Feber i blant, mest bare voldsom hoste og "dårlig form."

Som du ser av Relis-artikkelen er Ery-max kontraindisert i første trimester, men annen antibiotika kan vurderes. Felleskatalogen er mer restriktiv, men det er den jo alltid.

Skrevet

Det er ikke noe gøy å være gravid OG syk! Jeg har nå fått antibiotika for dobbeltsidig bihulebetennelse. Så det er ikke noe problem m antibiotika men det er kun en vi kan ta, Apocillin. Paracet er heller ikke skadelig men i små mengder:-) God bedring

Skrevet

Man kan ta flere typer antibiotika enn Apocillin, men problemet med atypisk lungebetennelse er at man må ha bredspektret antibiotika. Det vanlgie førstevalget er Ery-max, men den er kontraindisert i første trimester og skal bare brukes etter en "fordeler oppveier risiko"-vurdering i resten av svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...