Ikkesåallerværst Skrevet 1. februar 2013 #1 Del Skrevet 1. februar 2013 Av forskjellige grunner skal jeg trappe ned ammingen av min gutt, og har allerede begynt. Det har i og for seg gått greit. Fra å spytte ut mme, drakk han i dag en hel flaske (110 ml) samt brødskive. Måltidene er blitt sjeldnere, fra hver 1,5 time til 3-3,5. Han får morsmelk på natta, brød og mme ca 7.00 (i dag to biter brød og 10 ml mme), grøt ca 10.00 (på ca 40 ml væske) og mme (30 ml) samt morsmelk, ca 13.00 mme (110 ml i dag, mot ca 30-40 før) og en liten skive brød, 16.00 middag (grønsaksmos av noe slag, og fisk, vil ikke ha kjøtt) og vann, 18.00 grøt (på ca 50 ml væske) og mme. 19.00 ammes han før legging. Et glass sviskemos om dagen, ettersom magen fort blir treg, og litt frukt i forbindelse med noen måltid. Men hvordan vet jeg hvor mye mat han skal ha? Bekymringen min er at han skal få for mye og ikke riktig balansert kost. Han har hele tiden ligget på 95 percentilen, og etter han fikk fast føde har han gjort et byks. Jeg er i for seg ikke KJEMPEBEKYMRET, ettersom eldste var stor og blubbete, men gradvis mistet hvalpefettet etter han ble 1,5 og i dag er en slank treåring. Men jeg er selv litt overvektig og er sår for kommentarer og blir lett usikker på dette med mat.. Dessuten fikk eldste morsmelk hele veien, og da får man jo ofte litt goodwill. Og før dere svarer: jeg vet, han trenger ikke mat på natten, men jeg har mine grunner for ikke å ha tatt kampen.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144015404-trappe-ned-amming-gi-mme-til-gutt-p%C3%A5-ni-m%C3%A5neder/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puppemamma Skrevet 9. februar 2013 #2 Del Skrevet 9. februar 2013 Hei :-) om han er 9 mnd trenger han ikke mme, hu han vann istedenfor :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144015404-trappe-ned-amming-gi-mme-til-gutt-p%C3%A5-ni-m%C3%A5neder/#findComment-145039637 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå