Gå til innhold

Hjelp ang permisjon og søknad når far ikke har krav på perm

Anbefalte innlegg

Hei. Min mann har begynt å studere igjen. Han har ingen form for inntekt. Kun studielån. Men dette regnes ikke som inntekt har jeg forstått. Så da har jeg vel igrunn mulighet til å overta hans 12 uker pappaperm? Men hvordan søker jeg om dette? Står utrolig dårlig forklart på nav.no og prøve å ringe de så blir jeg vel stående i kø i noen timer:D Så tenkte å spørre her om noen vet.

Må jeg fylle ut et eget søknadskjema i tillegg til min søknad? Skal far fortsatt søke på eget ark selv om han ikke har krav? Skjønner lite merker jeg:D

Takk vist noen kan prøve å forklare for meg:))))) Vist ikke får jeg ta meg en tur til nav:/

Fortsetter under...

Hei du! Vi er i akkurat samme situasjon, bare at jeg er student og mannen jobber. Vi snakket nylig med Nav, og fikk beskjed om at mannen min ikke får pappaperm siden jeg er student. Så for hver måned han har pappaperm mister jeg 3000, 4000 av stipendet mitt hver måned. Skikkelig kjipt å miste tre måneders pappaperm bare fordi jeg er student. Han fikk ikke overta min permisjon, siden jeg ikke har opparbeidet meg permisjonsrettigheter. Du kan jo prøve å søke om at du tar hele, men virket ikke som det var så mye vits i følge NAV. Æsj..

Hei du! Vi er i akkurat samme situasjon, bare at jeg er student og mannen jobber. Vi snakket nylig med Nav, og fikk beskjed om at mannen min ikke får pappaperm siden jeg er student. Så for hver måned han har pappaperm mister jeg 3000, 4000 av stipendet mitt hver måned. Skikkelig kjipt å miste tre måneders pappaperm bare fordi jeg er student. Han fikk ikke overta min permisjon, siden jeg ikke har opparbeidet meg permisjonsrettigheter. Du kan jo prøve å søke om at du tar hele, men virket ikke som det var så mye vits i følge NAV. Æsj..

Jeg vet at vist mor ikke har krav så har ikke far heller. Men jeg har krav:) Jobber fult:) Så jeg får perm og vet at jeg kan overta pappapermen på 12 uker. Det står på nav.no. Men vet bare ikke åssen jeg søker:)) Men det er anderledes når mor ikke ha krav. Da faller liksom alt bort og kun engangs stønad er mulig!

Sånn jeg har fått det forklart hvertfall:))

Om du går inn på nav sine sider med foreldrepenger har de egen chat der (på dagtid regner jeg med), det er mellom deg og en saksbehandler som kan dette :)

Fikk selv svar der på hvordan vi skal søke og dokumentere ang fars permisjon og overføring til meg grunnets fars sykdom :)

Annonse

Når jeg ringer nav nå så er det stortsett kort ventetid 55553333 tror jeg at jeg ringte

Jeg skjønte ikke helt at du som er student over her at far ikke får permisjon

Er det ikke slik at om du ikke har perm får far fellespermisjonen?

Forutsatt at du er heltidsstudent eller i jobb?

har et lignende sp.mål om noen kan svare.. han er student og jeg jobber fullt. men han er ferdig utdannet før baby kommer og begynner rett i jobb. hvordan blir det da? han får sin perm fordi han rekker å jobbe inn retten før fellesperioden er over? eller jeg får den fordi han ikke jobber 6 av de 10 siste mnd før babyen kom?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...