Mamma til 3? Skrevet 1. februar 2013 #1 Skrevet 1. februar 2013 Vesla på fem måneder har fått sine første tenner. Det klør nok litt, men det virker ikke som om hun plages. Mor derimot... Daglige puppebitt er ikke veldig godt. Skal jeg bites resten av ammeperioden nå, eller pleier det gå seg til, slik at hun forstår at hun ikke skal bite? Så for meg at jeg skulle amme en god stund til, for hun er veldig fornøyd etter et godt måltid, men om det fortsetter slik vet jeg ikke hvor lenge jeg holder ut.
Pussy Galore Skrevet 1. februar 2013 #2 Skrevet 1. februar 2013 Jeg sa høyt og tydelig "AU" da Junior begynte å bite og etter noen ganger skjønte han at han ikke skal bite når han får pupp. Jeg vil nok ikke satse på at babyen skjønner av seg selv at h*n ikke skal bite...
Mamma til 3? Skrevet 1. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 1. februar 2013 Så AU funker altså? Helsesøster sa da jeg fortalte om det at "da er det viktig å ikke skrike høyt", jeg tolka det som at jeg måtte være så rolig som mulig. Skal forsøke å si ifra neste gang
Pussy Galore Skrevet 1. februar 2013 #4 Skrevet 1. februar 2013 En skal ikke være hysterisk og skrike og styre, men barnet må jo få beskjed om at dette er ikke ok. Så jeg brukte "strengstemme", lavere toneleie og tydelig tale, og gjorde dette akkurat når han bet. Det var nok til at Junior slapp taket. Han ble litt skremt første gangen, men etter et par ganger skjønte han tydeligvis hva jeg mente. Tennene kom like før nyttår og han sluttet å bite i løpet av første uka i januar. Lykke til, bittskader i puppen er ikke bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå