Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hi mager! Har idag vært hos jordmor på ABC. En veldig kjekk opplevelse på tross av at jeg ikke har sovet i natt og at jeg kaster opp.

Ettersom jeg kaster så mye opp har jeg igjen blitt dehydrert, og det er så vidt snakka om med lege om en ny runde med sykehus. Det jeg srusser på er at da JM sjekka urinen, nevnte hun noe om ketose....

Kan noen forklare meg mer hva det betyr, hva som kan skje, og hvorfor det er negativt? Jeg har NULL peiling! Men har skjønt at det kan føre til svangerskapsdiabetes?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144015376-ketose-og-s%C3%A5nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er litt vanskelig å forklare: men når kroppen slutter å bryte ned karbohydratene og bryter ned fett istedenfor vil kroppen skille ut ketose.

Du kan lese litt på ketose.no

Og jeg tror hun mener med forbindelse med diabetes er sikkert diabetisk ketoncidose. Men ikke helt sikker

Endret av Thie88

Det er litt vanskelig å forklare: men når kroppen slutter å bryte ned karbohydratene og bryter ned fett istedenfor vil kroppen skille ut ketose.

Og jeg tror hun mener med forbindelse med diabetes er sikkert diabetisk ketoncidose. Men ikke helt sikkert. .

Men det er vel ikke helt bra når jeg er dehydrert, har gått ned 10 kilo på 14 uker og har baby i magen? Jeg mener, ketoseopplegget er vel greit når det er kontrollert?

Og jeg tror hun mener med forbindelse med diabetes er sikkert diabetisk ketoncidose. Men ikke helt sikkert. .

Men det er vel ikke helt bra når jeg er dehydrert, har gått ned 10 kilo på 14 uker og har baby i magen? Jeg mener, ketoseopplegget er vel greit når det er kontrollert?

Nei, det er er ikke anbefalt når en er gravid, så det er sikkert derfor de hsr nevnt det.

De sjekker ketoner i urinen for å sjekke om kroppen tærer på seg selv. Hvis den gjør det er det ikke bra for deg. Hvorfor får du ikke næring intravenøst når du har gått ned så mye?

Har fått det en runde alt. Skal innom legen til uka og høre litt med henne, men regner med det blir en ny runde ja... Prøver å unngå det, da jeg ikke hadde noen behagelig opplevelse sist, men skjønner at det må taes tak i. Har heldigcis noen kilo å tære på... :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...