Lykkebringer Skrevet 1. februar 2013 #1 Skrevet 1. februar 2013 Jeg målte første på tirsdag. Da var jeg 7+3 og målte til rundt 7400. De tok en test til i går (torsdag) og da var det økt til rundt 8900. De sier at hvis man er over 6000 i nivå så kan det ta opptil 4 dager før det dobles. Jeg vil tro at så lenge det øker så er det positivt, og de sier også at nivået er forskjellig fra graviditet til graviditet og at noen kan ha høyt nivå og noen kan ha lavt nivå. Skal på ultralyd på mandag for å finne ut om det fortsatt lever der inne. Noen som kan fortelle om sine erfaringer angående nivåer? Har jeg rett når jeg sier at det er positivt så lenge det stiger?
megogknotten Skrevet 1. februar 2013 #2 Skrevet 1. februar 2013 Ikke for å skremme deg nå, men legen jeg går til på SUS sa at HCGnivået må være over 20 000 for at hjertet kan slå. Jeg var 6 uker på vei og mitt HCGnivå var bare 13 600 den dagen det burde ha vært over 20 000, så der sa de at det mest sansynlig ikke var noe liv og at jeg måtte forberede meg på at ultralyd 14 dager senere ville ende med utskraping Jeg skal på den ultralyden til mandagen og gruer meg ihjel for behandling. Skulle ønske kroppen ordnet opp selv.. =/ Hjertet skal jo slå noen dager etter 5. svangerskapsuke.. Men de sier jo at HCGnivået varierer fra svangerskap til svangerskap og fra kvinne til kvinne, men en noe fast ramme må de vel gå etter alle leger? .. En stigning er jo en stigning, og det er da mye bedre enn synking Lykke til, håper det ender godt
robot Skrevet 1. februar 2013 #3 Skrevet 1. februar 2013 Stigning er alltid positivt, men du har en unormalt lav stigning. Det betyr slett ikke at det må ha gått galt, men at det er å anbefale med en ultralydsjekk. Er du sikker på hvor langt du er på vei? Tallene er relativt lave for å være 7+3, men dette er som du sier individuelt.
Lykkebringer Skrevet 1. februar 2013 Forfatter #4 Skrevet 1. februar 2013 Jeg skal til ultralyd på mandag. Ja, jeg er ganske sikker, og legen min var ganske sikker, men får høre hva de sier der oppe. De sier at mellom uke 7 og uke 8 så bør man ligge over 7600, og det gjør jeg jo. Ja, de sier det er ganske individuelt for det er noen som har lavt nivå og noen som har høyt nivå. Jeg har symptomene mine enda, og legge til kvalme og trøtthet som har komt siste dagene, så jeg er positiv. Har ikke hatt noe smerte eller noe ubehag heller. Så får bare høre hva de sier på ultralyden. Skjer det så skjer det og da er det ikke noe å gjøre med det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå