zombie2be Skrevet 1. februar 2013 #1 Skrevet 1. februar 2013 blir jo bare verre å verre dette her:/ begynner når jeg står opp, da velter det seg i hele magen, rett før det kommer opp.. og varer stort sett hele dagen, til jeg kan legge meg om kvelden.. Er sånn skikkelig spykvalm! i dag er d gulrot og te jeg klarer å få ned, så hvis noen har noen tips mot denne kvalmen så bring it on!! Er forresten 6+6idag, så regner ikke med det går over de neste 5 ukene heller..
Februargullet2013 Skrevet 1. februar 2013 #2 Skrevet 1. februar 2013 Taco hjalp en del for meg, alt annet kom så og si opp,men unngå fet mat,det er verst av alt
Tredjemann på vei :D Skrevet 1. februar 2013 #3 Skrevet 1. februar 2013 Te har faktisk hjulpet meg litt, men det er jo ikke akkurat næringsrikt eller mettende da. Hva med en smoothie med frukt og friske bær, yoghurt og litt havregryn oppi?
Barbarella og froskebarna Skrevet 1. februar 2013 #4 Skrevet 1. februar 2013 Har samme problem selv. Enig i at feit mat er det verste. Og melkeprodukter for min del. En ting jeg klarer å få i meg litt av er små biter av poteter og gulrøtter (og andre røtter er sikkert godt!) kokt i grønnsakskraft (buljong og vann). Salt og godt, og næringsrikt :-) Og vann med en dæsj sitronsaft. Tar ellers gjerne også imot tips! 10 uker og like kvalm...
zombie2be Skrevet 1. februar 2013 Forfatter #5 Skrevet 1. februar 2013 Hehe, fet mat er det eneste som frister.. Nesten da. men ja, mange gode tips:) smoothie er jo supergodt, skal ut å handle mat i morgen så da må det shoppes noe sunt og lettvint. flere tips mottas;)
Waterlilli Skrevet 1. februar 2013 #6 Skrevet 1. februar 2013 For meg hjelper det med Bramhults bringebærdrikk, te, eplejuice med litt sitron i, epler, appelsiner og grovt brød.
Silja1981 Skrevet 1. februar 2013 #7 Skrevet 1. februar 2013 Jeg er 6+6 jeg og. I starten hjalp salte kjeks. Hjelper ikke nå. Så prøvde jeg lakris. Funket en dag men fikk så vondt i magen av det. Nå må jeg tvinge i meg litt mat annenhver time. Det som funker bra for meg er loff med smør og gulost. Idag oppdaget jeg at grønne epler hjalp litt... Men da skal det sies at jeg er kun kvalm, jeg kaster ikke opp.
Rediken Skrevet 1. februar 2013 #8 Skrevet 1. februar 2013 Her hjelper salt lakris. (de hjulene i rød pakke) Spiser noen når jeg starter å brekker meg og det hindrer at jeg spyr Forrige svangerskap hjalp ingen verdens ting, og jeg fikk nesten ikke i meg en ting! Hadde jeg vært så dårlig igjen hadde jeg bedt om kvalmedempende medisiner!
verpesjuk86 Skrevet 1. februar 2013 #9 Skrevet 1. februar 2013 Jeg har ikke kastet opp så mye, men hele tiden vært kvalm og dermed skeptisk til hva jeg har orket å spise. For min del har det gått i MYE vann, og etterhvert begynte jeg med sukkerfrie drops (dent, ricola). Det hjalp meg mye, fordi jeg får ekkel smak i munnen kort tid etter å ha spist noe som helst, og da blir jeg kvalm. Blir kvalm av tyggis også, men disse pastillene og dropsene med mye smak hjalp altså litt. Ellers har det gått mye i frukt her, men tenk på magen, det er ikke så mye bedre når det føles som at syra koker der nede. Eplejuice er godt, men føles ikke bra etterpå på tom mage. Druer har vært min klare favoritt, de ordentlig søte. Må også innrømme at det har blitt en del cheeseburgere (de små fra burger king) på vei hjem fra jobb (jeg har det verst fra 15 omtrent, og når jeg går fra jobb rundt 17 orker jeg ikke tanken på middag, men burger har hjulpet godt. Yoghurt har også fungert til en viss grad om morgenen. Er ikke kvalm da, men har ikke matlyst i det hele tatt. Men en yoghurt er overkommelig, og da er det lettere å fortsette med noe annet etterpå. Selv om det går greit nå (13 uker, kan ikke kalles kvalme, men fortsatt uvel og null matlyst), håper jeg å samle flest mulig tips til neste gang, hehe.. Forresten: mitt beste tips er å bruke laaaang tid på å spise, gjerne to timer per måltid. En liten bit av gangen blir til slutt litt mat
mabbelurius Skrevet 2. februar 2013 #10 Skrevet 2. februar 2013 For meg har også salt lakris hjulpet. Ellers passer jeg på å få i meg en yoghurt eller et glass biola med en gang jeg står opp, da har jeg klart å unngå de verste kvalmebyene. Glemte i går, drakk eplejuice i stedet. Da måtte jeg benke meg foran doskåla, og hive innpå med salt lakris etterpå...
Barbarella og froskebarna Skrevet 2. februar 2013 #11 Skrevet 2. februar 2013 (endret) Dere som spiser veldig mye lakris, les dette: http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.6806116 Her er det jo snakk om veldig stort inntak, men verdt å tenke over... Endret 2. februar 2013 av Barbarella og froskebarna
Cosinus3 Skrevet 2. februar 2013 #12 Skrevet 2. februar 2013 (endret) Nok hvile og lite stress. I går hadde jeg en travel dag på jobben, superlvalm og kastet opp. I dag fri og rolig dag, mye bedre form kun litt småkvalm. Ellers tror jeg det er viktig å få i seg nok drikke og mat, men det er jo vanskeligere jo kvalmere man er. Ikke alltid like lett å kombinere graviditet, jobb og andre barn, Endret 2. februar 2013 av Cosinus3
Msbompi Skrevet 3. februar 2013 #14 Skrevet 3. februar 2013 Ingefær, men er ulike meninger om det er bra eller dårlig.. Drukket en del kokt vann, uten noe, det hjelper. Eller kokt vann med fersk ingefær i. Så tok jeg på meg et sjøsykearmbånd igår, kvalmen forsvant nesten med det samme. er i 8 uke så kvalmen har begynt å gi seg litt..en var sofaliggende i 2 uker med kvalmen...
Msbompi Skrevet 3. februar 2013 #15 Skrevet 3. februar 2013 Lest mer om sjøsykearmbånd nå og flere som har brukt det med gode kvalmefrie resultatet sea band heter det.. Fås på apotek, kjøpte mitt på Elkjøp, 49kr for en pakke med 2 i ikke vært kvalm siden, tok 10 min så va det borte anbefales!!!
You can call me Dårris Skrevet 3. februar 2013 #16 Skrevet 3. februar 2013 Jeg spiser dundersalt når kvalmen komme snikende. Mat er det ikke stort jeg orker å spise, men sushi hjelper faktisk og så kan kjøtt/grønnsaksuppe være godt noen ganger. Føler meg forferdelig usunn, siden det ofte blir til at jeg dytter i meg noen chipsbiter eller sjokolade fordi jeg ikke orker å lage mat når kvalmen endelig er borte for en liten stund...
zombie2be Skrevet 3. februar 2013 Forfatter #17 Skrevet 3. februar 2013 Hmm,da må seaband kjøpes imorra,)takk for gode tips!! håper det gir seg snart..
Msbompi Skrevet 3. februar 2013 #18 Skrevet 3. februar 2013 Lykke til kvalmen e no dritt, men det er jo en fantastisk grunn for kvalmen da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå