Prøverpåentil Skrevet 1. februar 2013 #1 Skrevet 1. februar 2013 Gjerne dere som fullammer enda:) Ammer dere til faste tidspunkt? Eller venter dere til baby sier ifra? Hu lille min rekker sjelden å si ifra at hun er sulten for jeg har fått som vane og bare amme når det har gått 3 timer:)
November-spire-79 Skrevet 1. februar 2013 #2 Skrevet 1. februar 2013 Vesla her er 3 måneder i dag og hun får mat hver time når hun er våken og annenhver time på natten. Det kan også gå 3-4 timer på natten men det er ikke ofte. Jeg er litt sliten da.......
Happypregnant Skrevet 1. februar 2013 #3 Skrevet 1. februar 2013 Gutten min er 7 uker. Her er det Umulig å amme til fast tidspunkt da han sover forskjellig fra dag til dag. Om dagen ammer jeg Ca. Hver 2.5-4. Time... Om natten hver 4-6 time. Sover ditt barn likt hver dag,slik at du får ammet til samme tidspunkt?
katha90 Skrevet 1. februar 2013 #4 Skrevet 1. februar 2013 Vesla her er 3 måneder i dag og hun får mat hver time når hun er våken og annenhver time på natten. Det kan også gå 3-4 timer på natten men det er ikke ofte. Jeg er litt sliten da....... hver time enda?! osj.. krever hun mere mat da eller? kan det ikke være at hun får for mye av den formelken slik at hun ikke blir skikkelig mett? bare en tanke som slo meg
Prøverpåentil Skrevet 1. februar 2013 Forfatter #5 Skrevet 1. februar 2013 Gutten min er 7 uker. Her er det Umulig å amme til fast tidspunkt da han sover forskjellig fra dag til dag. Om dagen ammer jeg Ca. Hver 2.5-4. Time... Om natten hver 4-6 time. Sover ditt barn likt hver dag,slik at du får ammet til samme tidspunkt? Nei ikke faste soverutiner på dagen:)Så jeg har ikke faste tidspunkt jeg ammer.. Men legger henne alltid til hver 3 time. Matcher nesten alltid bra med når hun er våken:) (hun er 3,5 mnd men sover ikke mye på dagtid:) )
Sarabi* Skrevet 1. februar 2013 #6 Skrevet 1. februar 2013 Min frøken er 3,5 mnd og spiser når hun vil. Som regel er det 10, 13, 17, 20, 02, 06. Litt variasjoner så klart, men +/-.
E83 Skrevet 1. februar 2013 #7 Skrevet 1. februar 2013 Mi snuppe har lenge blitt sulten hver 3 time..så venter jo på at ho ''sier'' i fra! men kan stille klokka etter ho nesten,men på morgenen er det hver 2 time!
November-spire-79 Skrevet 1. februar 2013 #8 Skrevet 1. februar 2013 Vesla her er 3 måneder i dag og hun får mat hver time når hun er våken og annenhver time på natten. Det kan også gå 3-4 timer på natten men det er ikke ofte. Jeg er litt sliten da....... hver time enda?! osj.. krever hun mere mat da eller? kan det ikke være at hun får for mye av den formelken slik at hun ikke blir skikkelig mett? bare en tanke som slo meg hun får mest formelk på morran, men jeg ammer med samme bryst lenge før jeg går over på det andre. Det er fordi jeg har så mye melk. Så hun får den fete melken utover formiddagen. Hun er en matmons uten like og ligger å gliser til meg med melk utover hele fjeset. Helt nydelig hehe
Skywize Skrevet 1. februar 2013 #9 Skrevet 1. februar 2013 06,10 og 13. Lang dupp, og så mat igjen kl. 17 og 20. Våkner av og til for mat igjen klokka 00, i så fall sover han til rundt 08. Snart 4 måneder gammel og trill rund, men vil ikke ha mat mer enn 5 ganger i døgnet.
Prøverpåentil Skrevet 1. februar 2013 Forfatter #10 Skrevet 1. februar 2013 Takk for svar dere. Men det jeg egentlig lurte på var om dere bare ga mat til ca faste tider eller om dere ventet hver gang til babyen "ba" om mat:)
November-spire-79 Skrevet 1. februar 2013 #11 Skrevet 1. februar 2013 Hun ber om det dvs hun gråter eller sutrer. Tester puppen først og den hjelper alltid
Apple80 Skrevet 1. februar 2013 #12 Skrevet 1. februar 2013 Jeg gir mat når han ber om det og når det passer meg. Hvis vi feks skal it å trille gir jeg han mat først selv om han ikke har bedt om det. Også gir jeg alltid rundt kl 19 for da skal han legge seg,og derfor gir jeg også kø 17 så han ikke skalvli sulten kl 18, for da ville leggingen skjørt seg.. Så litt blanda kan du si!
Lilleolebolle1 Skrevet 1. februar 2013 #13 Skrevet 1. februar 2013 Hun ber om det dvs hun gråter eller sutrer. Tester puppen først og den hjelper alltid Kan det være noe annet som plager henne? Som luftsmerter eller KISS? Min var slik de to førsrte månedene og hang i puppen mer eller mindre hele tiden, viste seg å være melkeintolleranse som gav hun kolikksmerter. Er uansett imponert over at du holder ut og og har energi til å amme så ofte! Jeg holdt på å gå på veggen pga søvnmangel..
November-spire-79 Skrevet 2. februar 2013 #14 Skrevet 2. februar 2013 Hun ber om det dvs hun gråter eller sutrer. Tester puppen først og den hjelper alltid Kan det være noe annet som plager henne? Som luftsmerter eller KISS? Min var slik de to førsrte månedene og hang i puppen mer eller mindre hele tiden, viste seg å være melkeintolleranse som gav hun kolikksmerter. Er uansett imponert over at du holder ut og og har energi til å amme så ofte! Jeg holdt på å gå på veggen pga søvnmangel.. Jeg har begynt å se en bedring nå som hun har blitt 3 måneder. Det kan gå lengre tid mellom hver amming og hun er mye blidere. Synes det hjelper litt. Er ganske utslitt om dagen ja. Tror det er mest for kosen sin skyld at hun vil ligge ved puppen, for hun suger og sover om hverandre. koser seg veldig Hun bruker ikke smokk så derfor bruker hun meg som sutt. Hun virker ikke plaget med magen for når hun er våken og opplagt er hun kjempeblid og fornøyd. Veldig aktiv. Når hun blir sliten så blir hun utilpass og da har jeg lett for å dytte puppen inn Skal jo prøve å avvenne og avlede litt fremover slik at hun glemmer puppen litt Skal høre med helsesøster om dette med KISS.
E83 Skrevet 2. februar 2013 #15 Skrevet 2. februar 2013 Takk for svar dere. Men det jeg egentlig lurte på var om dere bare ga mat til ca faste tider eller om dere ventet hver gang til babyen "ba" om mat:) Jeg venter til ho sier i fra som regel!! men som sagt så er det som regel hver 3 time!! så vet når hun sånn ca beg å bli sulten! men ho kan ikke vente mange minuttene før ho får da;) for da må ho ha med en gang hehe
Puppen og lillemor Skrevet 3. februar 2013 #16 Skrevet 3. februar 2013 en blanding her også.. får når han ber om det, men får også før vi skal ut på noe, før han skal legge seg for kvelden osv.. passer i tillegg på at han er ordentlig mett før han skal sove på dagen, slik at han får lange gode lurer..
lowe+spire Skrevet 3. februar 2013 #17 Skrevet 3. februar 2013 Min får mat når han ber om det. Det er ca hver 2,5 - 3 time hele døgnet Før når han var mindre var det hver 1-2 time hele døgnet. Så det blir bedre skulle ønske at han sov litt bedre om natten da, men det er vel bare slik det er!
Lilleolebolle1 Skrevet 4. februar 2013 #18 Skrevet 4. februar 2013 Hun ber om det dvs hun gråter eller sutrer. Tester puppen først og den hjelper alltid Kan det være noe annet som plager henne? Som luftsmerter eller KISS? Min var slik de to førsrte månedene og hang i puppen mer eller mindre hele tiden, viste seg å være melkeintolleranse som gav hun kolikksmerter. Er uansett imponert over at du holder ut og og har energi til å amme så ofte! Jeg holdt på å gå på veggen pga søvnmangel.. Jeg har begynt å se en bedring nå som hun har blitt 3 måneder. Det kan gå lengre tid mellom hver amming og hun er mye blidere. Synes det hjelper litt. Er ganske utslitt om dagen ja. Tror det er mest for kosen sin skyld at hun vil ligge ved puppen, for hun suger og sover om hverandre. koser seg veldig Hun bruker ikke smokk så derfor bruker hun meg som sutt. Hun virker ikke plaget med magen for når hun er våken og opplagt er hun kjempeblid og fornøyd. Veldig aktiv. Når hun blir sliten så blir hun utilpass og da har jeg lett for å dytte puppen inn Skal jo prøve å avvenne og avlede litt fremover slik at hun glemmer puppen litt Skal høre med helsesøster om dette med KISS. Om hun er blid og fornøyd så har hun nok det bare bra Er sikkert bare veldig glad i mammekos Forstår godt at du er utslitt, håper du får litt avlastning da så du får sovet litt og hente deg inn igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå