Gå til innhold

Intervall trening spinning. HJELP?? :D

Anbefalte innlegg

Har begynt med intervall trening. Denne intervallen her har jeg egentlig brukt etter jeg har hatt styrketrening. Men nå er jeg drit lei av ellipse maskinen, så jeg har liksom satt sammen intervall programmet mitt selv da, da har jeg bare gjort som jeg alltid har gjort, men jeg gjør det mange ganger i stedet for en gang. Når jeg er på 20 sekunder 100 %, står jeg oppreist på sykkelen og skrur opp tyngden veldig. De 10 sekundene jeg sitter skrur jeg ned tyngden igjen, før jeg skrur opp til 100% igjen på stående.

4 min oppvarming 50- 70 %

20 sek stå 100 %

10 sek sitte 50 %

20 sek stå 100 %

10 sek sitte 50 %

20 sek stå 100 %

10 sek sitte 50 %

20 sek stå 100 %

4 min 50-70, før ny intervall

og da er det samme greia som over, også 4 min pause igjen. Sånn holder jeg på i en time.

jeg liker denne intervallen godt selv. Men er den bra ?

Jeg trener 6 dager i uken. 3 ganger med styrke og 3 ganger kondisjon, men dette intervall greiene på sykkel i en time er litt nytt..

Anonym poster: da2ca2324749b29d368aa0a5924a4bd4

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144015263-intervall-trening-spinning-hjelp-d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror økten kan være ok, men etter hva jeg har lært burde du varme opp lengre, minst 10 minutter og kjøre litt rolig på slutten.

Jeg tror også at du ville tjent på å kjøre både dragene og pausene lengre. Hvis du holder ut med 20+10 sekunder i en time får du sansynlig vis ikke tatt i nokk til å få maksimalt utbytte. Forsøk med for eksempel 2 minutter beinhard innsats, 1 minutt helt rolig, 2 minutter beinhardt osv 4-8 ganger før du tar 5 min rolig og så gjentar 2+1 minutt sekvensen. Da tror jeg sansynlig vis du får presset deg bedre.

Anonym poster: 360fbbba6bcabb9b00e6c088f2cfc2d8

Gjest Gul stjerne

Enig med henne over, intervallene er for korte.

Ofte anbefales intervaller på fire minutt jobbe hardt, fire minutter rolig ganger fire, etter ca ti minutter oppvarming.

Jeg gjør det litt annerledes. Varmer opp ti minutter, deretter

1 min løping

1 min rask gange (jeg går på ca 6,6 km)

Dette gjentar jeg i 20 minutter, altså 10 løpeøkter.

Har akkurat lest at dette også er bra, og det funker for meg :)

På spinning kjører jeg lengre økter enn ved løping etc. Har ikke prøvd slik du gjør det og det er sikkert bra om du liker det og føler at det har effekt. Personlig bruker jeg 4*4 på spinningsykkel. Ligger rundt 85-95 % av maxpuls. 12 min oppvarming først. Hele økten varer da i 40 min med nedtrapping. Syns den er veldig effektiv og bra i en travel hverdag :-)

Anonym poster: 93b27895b70d5d4b0f23b7a529fd5cb8

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...