Gå til innhold

Hvilken dialekt har dere, og hvordan sier dere dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har eg starta dagen tili, å no ska eg kasta vekk litt ti på dib før eg går ut i snøen å leke me ongane.

Anonym poster: e60ab4e286c3f8baa25accbbc3a437d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ida he æ starta daen tili, å nå ska æ kaste vekk litt tid på dib før æ ska ud i snøen å lege mæ ongane.

SØR

Skrevet

Skal skrive en setning, og kan dere skrive akkurat slik dere vil ha sagt det?

Tar bare noe helt random nå altså :P

"Idag har jeg startet dagen tidlig, og nå skal jeg kaste bort litt tid på dim/bim før jeg går ut i snøen for å leke med barna".

Kom ikke på noe bedre ;)

Anonym poster: 060be0e6221467b0248f3d5e135cdfcc

I dag ha e starta dagen tile, nå ska e kaste bort litt ti på dib, før e å ongeinn går ut å læke i snogen.

Gudbrandsdalen

Anonym poster: 12477695ab81bfa47cfddf51a557f7fa

Skrevet

I dag ha' jæ starta da'n tili, å nå ska jæ kaste bort noen timer på dib fø' jæ går ut i snøn får å leke me unga.

Sånn snakker de her jeg bor og det hadde vel vært mest naturlig for meg å snakke likt som dem jeg har vokst opp med. Men jeg snakker nok litt mer fisefint enn det. Men innimellom kliner jeg til og snakker skikkelig breit.. Kommer helt an på hvem jeg snakker med :P

Jeg er oppvokst med en mormor som sier "sepe" til såpe og en farmor som sier "fævvel" til fugl, så jeg har nok en liten språk-identitetskrise, snakker nok en god blanding av "oslosk" og "Drammensk" ;)

Anonym poster: dbf9cd1bdc326f158ffdee2311676e91

Akkurat samme her, har vokst opp med en fot i beste Oslo vestkant og en fot i breieste Drammen, så jeg er rimelig dialektforvirret. Snakker fisefint/bredt alt etter hvem jeg snakker med.

Kjefter pg krangler stort sett på bredt mål, og snakker ellers ganske pent ;)

Anonym poster: b4c4d837fc4aedf686bc1d41e72e2482

Skrevet

I dag har æ bynt dagen tidli, å nu skal æ sløse bort litt tid på bim/bim før æ skal ut i sneen og leke med ungan :)

- Finnmarka ;)

Samme :) men sier "ongan" :)

Anonym poster: c6024e35e36742610e437084c085100c

Skrevet

I dag starta æ dagen tili å ska kast bort litt ti på dib/bim førr æ går ut i snyen å leka me ongan.

Vesterålen

Anonym poster: dac981800d626d595e1ff5e77b0614d5

Skrevet

I dag ha' jæ starta da'n tili, å nå ska jæ kaste bort noen timer på dib fø' jæ går ut i snøn får å leke me unga.

Sånn snakker de her jeg bor og det hadde vel vært mest naturlig for meg å snakke likt som dem jeg har vokst opp med. Men jeg snakker nok litt mer fisefint enn det. Men innimellom kliner jeg til og snakker skikkelig breit.. Kommer helt an på hvem jeg snakker med tongue.png

Jeg er oppvokst med en mormor som sier "sepe" til såpe og en farmor som sier "fævvel" til fugl, så jeg har nok en liten språk-identitetskrise, snakker nok en god blanding av "oslosk" og "Drammensk" wink.png

Akkurat samme her, har vokst opp med en fot i beste Oslo vestkant og en fot i breieste Drammen, så jeg er rimelig dialektforvirret. Snakker fisefint/bredt alt etter hvem jeg snakker med.

Kjefter pg krangler stort sett på bredt mål, og snakker ellers ganske pent wink.png

Anonym poster: b4c4d837fc4aedf686bc1d41e72e2482

kanskje vi er fra samme sted da :)

Skrevet

Idag har eg starta dagen tilikt,så nå ska eg kasta vekk litt ti på DiB/bim,før eg går ut å lege i snøen me ongane.

Stavanger

Skrevet

"I dag har eg starta dagen tidli, og no ska eg kaste vekk litt tid på bim før eg går ut i snøen for å leike med ungane"

Eg er stril, dvs fra utkanten av Bergen! :)

Skrevet (endret)

"Idag har i starta dagen tili, og no ska i kaste vekk litt ti på bim/dib før i går ut i snøøn for å leike med ongan"

Endret av HeltLykkelig ♥♥ Live+spire
Skrevet

"I dag he ej starta dagen tila, og no skal ej kaste vekk litt ti på dim/bim før ej jenge ut i snøven førr å leike med ongane."

Sunnmøring

Anonym poster: 3cf25d4df61946f8f7ebc11741a23ecb

Skrevet

Idag har je starta dagen tili, å nå ska je kaste bort litt ti på dim/bim før je går ut i snø`n førr å leke med unga

Anonym poster: 36ab317f7310acc5566cdcd68549ac95

Skrevet (endret)

Idag starta æ dagen tili, og nu skal æ kaste bort litt tid på dib før æ går ut i snyen å leke me ongan.

Endret av Countess
Skrevet

E dag ha e starta dagen ti'Le, å nå ska e kaste bort Lite ti på DiB før e tæk med me ongan uti snogen å laeke.

Hvor?

Kan jo være en oppgave for andre dibbere å finne ut av. ;-)

Anonym poster: 8aa3c1e663c6d9ff16d433c6776db35c

Oppdal? Eller i nærheten ;)

Gjest Hyacinth Bouquet
Skrevet (endret)

Idag har æ starta dagen tili, og no skal æ kaste bort litt ti på dib før æ går ut i sneen å leke me ongan.

Endret av Hyacinth Bouquet
Gjest Skofantomet
Skrevet (endret)

"Idag har jeg startet dagen tidlig, og nå skal jeg kaste bort litt tid på dim/bim før jeg går ut i snøen for å leke med barna".

Kom ikke på noe bedre ;)

I dag har eg startet dagen tidli, og no skal eg kaste bort litt tid på dib/bim før eg går ut i snøen for å leke me ongene :)

Endret av Skofantomet
Skrevet

Kom ikke på noe bedre ;)

i dag har æ starta dagen tili. Nu ska æ kast bort litt ti på dib før æ går ut i snøen å leka me ongan.

Anonym poster: 9cdaad3ea23c954bec7054122a6dceeb

Skrevet

I da starta jei dan tili, å nå ska jei kaste bort litt ti på dib/bim før jei går ut i snøen for å leke me barna.

Grenland

Anonym poster: 7cd2b362890f19ea10e27b979ed1c6c0

Skrevet

Idag hi vi starta daan tile å no ska æ kast bort litt ti på dib, før æ tar med ongan ut ferr å leik i snøn. Men vi ska Itj d læll, ferr ongen e dåle, så vi bli in mens dåkk ainneran kos dåkk ut.:)

Skrevet

I dag har jej staRtet dagen tidli, og nå skal jej kaste boRt litt tid på bim, føR jej gåR ut i sneen foR å leke med baRna.

Bergen (husk skarre R'en)

Anonym poster: c843b1320e94763b6bf76165a14a7ba5

Skrevet

Askøy?

Kom ikke på noe bedre ;)

I dag har eg startet dagen tidli, og no skal eg kaste bort litt tid på dib/bim før eg går ut i snøen for å leke me ongene :)

Skrevet

Kom ikke på noe bedre ;)

Askøy?

Gjest Skofantomet
Skrevet

Kom ikke på noe bedre ;)

Askøy?

Neh :) men du er nærme.

Skrevet (endret)

I dag sto eg åpp tilikt, å nå ska eg broka litt ti på dib før eg ska ut i snøen å leka me ongane

Endret av Dataverket
Skrevet

Idag har e starta dagen tidlig, og no skal e kaste vekk litt tid på dim/bim før e går ut i snøen å leika me ungane.

Ålesund ;)

Anonym poster: bb759c21d9b82ded750945e0709f3801

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...