Gå til innhold

Hvilken dialekt har dere, og hvordan sier dere dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal skrive en setning, og kan dere skrive akkurat slik dere vil ha sagt det?

Tar bare noe helt random nå altså :P

"Idag har jeg startet dagen tidlig, og nå skal jeg kaste bort litt tid på dim/bim før jeg går ut i snøen for å leke med barna".

Kom ikke på noe bedre ;)

Anonym poster: 060be0e6221467b0248f3d5e135cdfcc

Videoannonse
Annonse
Gjest Vicky Pollard
Skrevet (endret)

I dag ha e bjønt dagen tili, og no ska e kaste vekk litt tid på dib før e går ut i snøven for å leike mæ ongane.

sunnmøre ja

Endret av Vicky Pollard
Skrevet

E dag ha e starta dagen ti'Le, å nå ska e kaste bort Lite ti på DiB før e tæk med me ongan uti snogen å laeke.

Hvor?

Kan jo være en oppgave for andre dibbere å finne ut av. ;-)

Anonym poster: 8aa3c1e663c6d9ff16d433c6776db35c

Skrevet

I dag heve eg starta dagjen tidleg, å nå skø eg kaste burt noko ti her på dim/bim fyri eg skø ut å balse i snoen mæ ongane.

også seier me dynni istand fe døra..

Lokk igjen døra = let att dynni

ekkorn = ikønn \ trebjønn

bjørn = bjønn

Anonym poster: 12121ab82aa04a2d553551893a6d0d06

Skrevet

"Idag har jeg startet dagen tidlig, og nå skal jeg kaste bort litt tid på dim/bim før jeg går ut i snøen for å leke med barna".

Kom ikke på noe bedre ;)

I dag ska æ start dagen tili, å no ska æ kast bort litt ti på dim/bim før æ går ut i snø'n å leike me ongan.

Skrevet

Idag har æ starta dagen tili, å no skal æ kast bort litt tid på dib før æ går ut i sneen å leke me ongan

Nordlending :P

Skrevet

I dag sto eg åpp grytilek. No ske eg ødsle vekk tie på dib før me fer i snøen å herja.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

I dag sto eg åpp grytilek. No ske eg ødsle vekk tie på dib før me fer i snøen å herja.

bibelbeltet ;)?

Skrevet

Tar bare noe helt random nå altså tongue.png

Kom ikke på noe bedre wink.png

I dag har æ starta dagen tili, nu ska æ kaste bort litt tid på dim/bim før æ går ut i snøen for å leke med ungan.

Anonym poster: 0e8797f08ee22cb1f05853abb475e423

Skrevet

bibelbeltet ;)?

Nja, nja. Jeg bor ikke på hjemstedet mitt lengre, så kanskje enkelte ord er litt tilpasset stedet jeg bor nå.

Skrevet

I dag har eg startet dagen tidli, å no ska eg kaste vekk litt ti på dim før eg går ut i snøen for å leke med ongene

Bergen ;)

Skrevet

Idag he i bynt da-an tili, å no ska i kaste vækk litt ti på bim/dib før me fer ut å læke i snøven.

-romsdal

Anonym poster: 983414cec74667d2f628ca13d426c17b

Skrevet

Idag he eg starta dagen tili, å nå sga eg kasta vekk någe ti på dim/bim før eg sga ud i snøen å lega me ongane.

Skrevet (endret)

Åja, sier dere dim i Bærgen?

Var til beibilykke

Endret av Elsker livet
Skrevet

I da har æ stådd opp tili. Nå ska æ kaste bort tid på dib før mi ska leige oss i snøen.

Skrevet

Kom ikke på noe bedre ;)

I dag har æ startta opp dagen tili, og no ska æ kaste litt vækk ti på dim/bim før æ går ut i sneen å leke me ongan.

Skrevet

I dag starta æ dan tili, å no ska æ kast bort litt ti på bim,

før æ ska ut i snøn å leik me ongan.

Anonym poster: e51899dfa88e5909db3026121ceaeb33

Skrevet

Kom ikke på noe bedre ;)

Idag har æ starta dagen tili, å nu ska æ kaste bort litt ti før æ går ut i sneen å leke me ongan

Anonym poster: 705b886b351a2374033cf629456267b7

Skrevet

I dag har æ bynt dagen tidli, å nu skal æ sløse bort litt tid på bim/bim før æ skal ut i sneen og leke med ungan :)

- Finnmarka ;)

Skrevet

=

Idag starta ej dagen tili, å no skal ej kaste vekk litt ti på dib før ej går ut i snøven for å leike me ungane"

Søre Sunnmøre

Anonym poster: 4754f9f3dbc27e9c2f4a4c56ad8886ba

Skrevet

I dag heve eg starta dagjen tidleg, å nå skø eg kaste burt noko ti her på dim/bim fyri eg skø ut å balse i snoen mæ ongane.

bjørn = bjønn

Vinje?

Skrevet

bjørn = bjønn

Vinje?

vrådal :-) sø det æ kje sø langt onda ;-)

Skrevet

I dag ha' jæ starta da'n tili, å nå ska jæ kaste bort noen timer på dib fø' jæ går ut i snøn får å leke me unga.

Sånn snakker de her jeg bor og det hadde vel vært mest naturlig for meg å snakke likt som dem jeg har vokst opp med. Men jeg snakker nok litt mer fisefint enn det. Men innimellom kliner jeg til og snakker skikkelig breit.. Kommer helt an på hvem jeg snakker med :P

Jeg er oppvokst med en mormor som sier "sepe" til såpe og en farmor som sier "fævvel" til fugl, så jeg har nok en liten språk-identitetskrise, snakker nok en god blanding av "oslosk" og "Drammensk" ;)

Anonym poster: dbf9cd1bdc326f158ffdee2311676e91

Skrevet

Idag har eg starta dagen tidligt,å nå ska eg kasta vekk litt ti på dim/bin før eg går ud i snøen og lege me ongane.

Skrevet

I dag har e startta dagenn tili, å no ska e kast bort litt ti på dib førr e går ut i snyen førr å lek mæ ongan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...