Gå til innhold

Mat som kan sette igang fødsel? Myte eller fakta?

Anbefalte innlegg

Noen som har en liste over mat og ingredienser som kan sette igang fødsel eller uke 37?

Jordmor sa det var en myte.

Jeg sa jeg spiste rå hvitløk, chilli og rå ingefær pga forskjølelse.

men trodde det kanskje kunne sette igang noe.?!

Svaret var tull og tøys/)

Noen erfaringer eller vitenskapelige beviser!?

Fortsetter under...

Jeg har ingen tro på det i det hele tatt. Min erfaring er at babyen kommer når den er klar uansett, lite som kan forandre det.

Det eneste jordmødrene sier som kan funke er litt sengekos :)

Kanel ble visstnok brukt før i tiden for å få fart på ting.

Jeg tok 2 ts malt kanel i melk/juice 3 ganger i løpet av en uke ( min uke 37) og hun kom 12 dager før termin..:-)

Mulig hun hadde kommet da likevel, hvem vet..;-)

Annonse

Vel, jeg har denne gangen prøvd det meste, uten hell. SÅ ungen kommer nok når den er klar. ;)

Det eneste som er "dokumentert" er vel sex (sperm, da), og brystvortestimuli.

Så sex hjelper altså? Det var det jeg også hadde hørt! :) Når jeg spurte jordmora mi om det, så sa hun "Nei, da hadde det vært farlig med sex under svangerskapet".

Vel, jeg har denne gangen prøvd det meste, uten hell. SÅ ungen kommer nok når den er klar. ;)

Så sex hjelper altså? Det var det jeg også hadde hørt! :) Når jeg spurte jordmora mi om det, så sa hun "Nei, da hadde det vært farlig med sex under svangerskapet".

Altså, bare hvis man er moden :)

Kjekt! Da vet jeg det ;)

Annonse

Kjekt! Da vet jeg det ;)

Ja, det er visst helst når man er moden.

Men samtidig sies det at mannens sperm x 3 (dvs om han kommer inni deg 3 ganger etter hverandre) inneholder samme mengde prostaglandiner (den som setter igang modning) som i en modningspille.

Men så var det dette med å orke 3 ganger på rappen da. ;) Når man har vært sammen i mange år, har små unger i hus fra før, mannen nærmer seg 40 og man dessuten er tung som en hval, så er nok ikke det det enkleste! :P

By the way så gikk vannet mitt 20 min etter sex ;) Dette var med nr 2 og 1 uke før termin...Tillfeldig eller ikke er ikke godt og si :)

Men jeg hadde kjendt modning de siste dagene og var veldig klar for og få fart på ting :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...