Ringfinger Skrevet 31. januar 2013 #1 Skrevet 31. januar 2013 jeg må vente en ekstra mnd. med nesespray osv. bare pga det er påske.. skjønner egentlig ikke det.. jeg forventer mensen 4. februar, så sa de at jeg kunne ikke begynne den perioden, pga dette kom midt i påska. Jeg så at de regnte på det også, men sånn jeg kommer frem til det (nå, hjemme), så blir det eggutenting uka etter påska...? hvor lenge går man på kun nesespray? og tenkte at det kanskje var ultralyden de tenkte på var midt i påska, men går vell ikke til ultralyd før etter man har hatt 10 dager med sprøyter?
camilla136 Skrevet 1. februar 2013 #2 Skrevet 1. februar 2013 Er det første gangen din? Da må du ha ul og blodprøve før sprøyter for å sjekke om du er nok nedregulert :-)
*ønskegull* Skrevet 1. februar 2013 #3 Skrevet 1. februar 2013 Jeg har ikke tatt ul og blodprøve før sprøyter.. Fikk kun beskjed om å ta en test hvis blødningen ikke kom. Hvis jeg regner kjapt på det (i forhold til hvordan de regnet langt regime på meg..) så tror jeg at jeg kommer frem til ultralydtime i uken før påske og egguthenting i uken etter - altså i påsken.. Men det kan være veldig feil altså.. Hvis en regner 50 dager fra 4.feb. ? Men kan du ikke gå lenger på nesesprayen da? Jeg vet ikke.. At du fortsetter på spray lenger enn de 20 dagene og heller starter stimuleringen en uke etterpå?
Bambi14 Skrevet 1. februar 2013 #4 Skrevet 1. februar 2013 Jeg gikk en uke lengre på spray i julen pga stengt i romjul
dincene Skrevet 1. februar 2013 #5 Skrevet 1. februar 2013 (endret) Ved st.olavs har det heller ikke vært et problem å gå lengre på sprayen. Hva om du selv foreslå det? Endret 1. februar 2013 av dincene
Ringfinger Skrevet 1. februar 2013 Forfatter #6 Skrevet 1. februar 2013 ja, jeg vurderer egentlig å sende de en mail å spørre dem.. er så kjedelig å måtte vente såååå lenge... men hvordan blir det da om jeg går på nesespray lengre? blir mensen også utsatt da? har det noe å si på resultatet når jeg tar ut egg?
Ringfinger Skrevet 1. februar 2013 Forfatter #7 Skrevet 1. februar 2013 hvor lenge gikk dere på spray før sprøyter? hvor lenge er vanlig?
Ringfinger Skrevet 1. februar 2013 Forfatter #8 Skrevet 1. februar 2013 ønskegull: tar det 50 dager fra mensen-egguthenting? sååå sykt lenge.. jeg har ventet 1 år nå bare for å komme til fertilitetsklinikken og vi har prøvd 4 år....
dincene Skrevet 1. februar 2013 #9 Skrevet 1. februar 2013 Jeg har endometriose og da gikk jeg hver gang nesten i 8 uker på nesesprayen. Tror ikke det hadde noe for eggene å si, men for livmora. For å dempe ned endometriosen. Vanlig er vel sånn sirka 4 uker.
Ringfinger Skrevet 1. februar 2013 Forfatter #10 Skrevet 1. februar 2013 ok, selv er jeg frisk, er han sine svømmere som ikke er helt tipp topp... holder dere på nå med ivf?
*ønskegull* Skrevet 1. februar 2013 #11 Skrevet 1. februar 2013 Jeg teller 20 dager fra 1.mensdag. Så starter jeg på spray på dag 20. Så starter jeg på sprøyter 20 dager etter det igjen. Og stikker i 9 dager, før det er ultralyd dagen etter. Så er det egguthenting i uken etter. Enklere forklart: Første mensdag hos meg var 22 desember, og egguthenting blir (forhåpentligvis) i uke 7. Så det tar lang tid..
Ringfinger Skrevet 1. februar 2013 Forfatter #12 Skrevet 1. februar 2013 ja, for da skal jeg jo ta ut egg uka etter påske egentlig jeg da... om jeg har mensen 4. februar.. men har sendt de en mail nå, så håper på å få svar iløpet av helja/mandag... gruer meg såååå til sprøytene....
*ønskegull* Skrevet 1. februar 2013 #13 Skrevet 1. februar 2013 (endret) Ta en telefon eller send en mail til klinikken De ordner et opplegg til deg. Jeg gruet meg til sprøytene jeg også. Har skikkelig sprøyteangst.. Men jeg får andre til å stikke hehe. Jeg tar Klexane også, så det blir to stikk pr. dag. Det går helt fint og er over på noen sekunder. Endret 1. februar 2013 av *ønskegull*
Ringfinger Skrevet 2. februar 2013 Forfatter #14 Skrevet 2. februar 2013 Jeg får prøve å sette på meg selv, søren heller altså... Var på apoteket å leverte resepten, slik at de kan få bestilt det jeg skal ha, blir vell en dyr regning... Hvor mange forsøk har dere hatt??
*ønskegull* Skrevet 3. februar 2013 #15 Skrevet 3. februar 2013 Jeg er på det første. Jeg har hentet ut det jeg trenger, bortsett fra lutinusen og eggløsningssprøyta. Jeg hadde nok satt på meg selv jeg også, hvis jeg bare hadde bestemt meg for det. Jeg går på Gonal-f og syns ikke den er vond å ta. Kjenner ikke stikket Så det går fint.
mamma_til_en_prins Skrevet 4. februar 2013 #16 Skrevet 4. februar 2013 Jeg har hatt 3 uttak og 4 innsett (et frys). Ble gravid på første, 3. og 4. Innsett (alle ferskforsøk).SA i uke 7 på tredje forsøk, men er nå gravid med tvillinger etter 4. Forsøk. Har hatt langt regime hver gang på 40-50 dager. Fikk ei uke ekstra med spray siste ang grunnet andre medisiner som ikke egnet seg sammen med IVF-sproytene. Masse lykke til!
Fiemamma Skrevet 6. februar 2013 #17 Skrevet 6. februar 2013 Jeg venter mens rundt 8 februar og skal ringe inn da. Hos meg fikk jeg antatt egguttak og innsett i uke 15 som da er i uke nr to etter påske. Blir spraystart i mndskiftet feb/mars her og skal da altså gå med spray i hele mars. Aner ikke når man slutter med Synarela ift sprøyter..? Blir ihvertfall 4,5 uker med spray da ca. Skal på påsketur med pappa, broren min og svigerinna mi pluss mannen min midt i sprøytestyret.. Ser for meg sekken min full av sprøyter og nåler og ei grinete meg som skal sette dem mens fattern blir blå i trynet av angst, han har legeskrekk og helseskrekk de luxe
*ønskegull* Skrevet 6. februar 2013 #18 Skrevet 6. februar 2013 Synarela skal du gå på samtidig som du stikker Hehe, de rundt oss må finne seg i litt mer styrete damer i denne tiden Det går nok helt fint. Masse lykke til
Fiemamma Skrevet 6. februar 2013 #19 Skrevet 6. februar 2013 Okay Hvorfor det? Høres så ulogisk ut i hodet mitt å gå på nedregulering samtidig som man tar. Stimulering, hehe Jeg føler meg helt dum på dette
*ønskegull* Skrevet 6. februar 2013 #20 Skrevet 6. februar 2013 Forståelig det Hvis jeg har forstått det riktig så er det for å unngå eggløsning. Altså at en fortsetter å regulere syklusen med sprayen Stimulert blir en uansett på sprøytene.
Ringfinger Skrevet 16. februar 2013 Forfatter #21 Skrevet 16. februar 2013 ja, men husk å gå ned fra ett spray i hvert nesebor til et spray i en når du går på sprøyter:) eller hvordan det er, du må lese arket du får tilsendt:) hvordan står det til med dere nå da? en stund siden jeg har vært her nå... hehe
Kjærepære Skrevet 17. februar 2013 #22 Skrevet 17. februar 2013 Jeg gikk på kun spray i tre uker før jeg starta med sprøyter. Dette fordi jeg fikk mensen seinere enn forventet. Gikk to uker på sprøyter + spray. UL etter ti dager. MEN nå brukte jeg Suprecur spray, det kan vel være forskjeller mellom sprayene.
Ringfinger Skrevet 17. februar 2013 Forfatter #23 Skrevet 17. februar 2013 Oookey, veldig variert på hvor lenge folk går på spray skjønner jeg... tror jeg skal gå på det rundt 14 dager.. Tar man ut eggene når mannegentlig skulle hatt eggløsning eller har ikke det noe å si??
Kjærepære Skrevet 17. februar 2013 #24 Skrevet 17. februar 2013 Sprayen gjør at man ikke får eggløsning før man setter eggløsningssprøyte, altså holder sprayen alt "på vent". Derfor kan man gå på spray lenger enn kun to uker, som ofte er vanlig.
Ringfinger Skrevet 18. februar 2013 Forfatter #25 Skrevet 18. februar 2013 okey, takkar for svar;) var det jeg trodde:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå