Lisse_01 Skrevet 31. januar 2013 #1 Skrevet 31. januar 2013 Og han er bare 4 mnd akkurat. Når bytter dere? Jeg har TFK joggster twist. Synes han er alt for liten for sportsvogn, men må snart bytte når han nesten ikke har plass. Hehe...
Apple80 Skrevet 1. februar 2013 #2 Skrevet 1. februar 2013 Haha.da jeg leste overskriften lurte jeget lite sekund på om det var jeg som hadde skrevet innlegget! Gutten vår er nemlig 3 mnd og vi har emmaljunga citycross, og om 1 mnd må han nok begynne å bøye bena for å få plass stakkar..
Lisse_01 Skrevet 1. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 1. februar 2013 Haha.da jeg leste overskriften lurte jeget lite sekund på om det var jeg som hadde skrevet innlegget! Gutten vår er nemlig 3 mnd og vi har emmaljunga citycross, og om 1 mnd må han nok begynne å bøye bena for å få plass stakkar.. Haha... Godt jeg ikke er den eneste. Syntes bag er så greit med tanke på soving osv da vi bor i 2 etg uten heis. Greit å bare bære med bag opp å sette på veranda
Sunnybeach4gull :) Skrevet 1. februar 2013 #4 Skrevet 1. februar 2013 Vanlig problemstilling med gutter Jenta mi brukte bagen mange mnd mer enn guttene
Sarabi* Skrevet 1. februar 2013 #6 Skrevet 1. februar 2013 Starter dere bruk av sittedelen da? Har også joggster twist og den holder nok litt til og har fundert litt på hva jeg gjør. Uff... Er jo for liten til å ikke være i bag...
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 1. februar 2013 #7 Skrevet 1. februar 2013 Min forrige byttet over til sportsdel da han var 4 mnd, og var ikke noe problem. Har Mountain Buggy. Har jo så og si flat liggestilling i sportsdelen. Han kom over så tidlig fordi han ville opp og se. Var mye bedre for han:-) Nå som det er vinter er det jo bare å legge posen nedi, og ha over stormtrekk, så blir det lunt og godt:-)
eaglebeagle Skrevet 1. februar 2013 #8 Skrevet 1. februar 2013 Og han er bare 4 mnd akkurat. Når bytter dere? Jeg har TFK joggster twist. Synes han er alt for liten for sportsvogn, men må snart bytte når han nesten ikke har plass. Hehe... Vi har samme vognen som deg, og byttet når når jenta nettopp ble 5 måneder (68 cm lang). Vi har skinnfell og bag, og jeg synes hun ligger helt fint i sportsdelen. Ikke minst er hun kjempefornøyd selv når hun kan "sitte" og kikke når vi triller (når vi har ryggen oppe).
myerz Skrevet 1. februar 2013 #9 Skrevet 1. februar 2013 Vi måtte gå over til sportsdel ved 3-4 mnd., da var baggen for liten. Men vi har sportsdel som går an å legge helt bak, fikk bare sitte i veldig korte perioder når vognen stod i ro (sitte skal de visst ikke før de kan sitte selv, pga ryggen). Bruker voksi-pose og legger lammeskinn i setet så holder hun seg god og varm
Vogndilla Skrevet 1. februar 2013 #10 Skrevet 1. februar 2013 (endret) Og han er bare 4 mnd akkurat. Når bytter dere? Jeg har TFK joggster twist. Synes han er alt for liten for sportsvogn, men må snart bytte når han nesten ikke har plass. Hehe... Haha.da jeg leste overskriften lurte jeget lite sekund på om det var jeg som hadde skrevet innlegget! Gutten vår er nemlig 3 mnd og vi har emmaljunga citycross, og om 1 mnd må han nok begynne å bøye bena for å få plass stakkar.. Hvor lange er barna deres? At citybagen kan bli kort kan jeg skjønne for den er jo bare 76cm, selvom den bør jo også holde til 5mnd ihvertfall. Men tfk bagen er jo 82cm lang, så den bør jo holde til barnet er nærmere ett år...? Min lille er 9mnd og 71cm, hun ligger i en simo duo bag som er 82cm lang med tykk saueskinnspose, går så fint som bare det. Endret 1. februar 2013 av EnBlå&ToRosa
Lisse_01 Skrevet 1. februar 2013 Forfatter #11 Skrevet 1. februar 2013 Og han er bare 4 mnd akkurat. Når bytter dere? Jeg har TFK joggster twist. Synes han er alt for liten for sportsvogn, men må snart bytte når han nesten ikke har plass. Hehe... Haha.da jeg leste overskriften lurte jeget lite sekund på om det var jeg som hadde skrevet innlegget! Gutten vår er nemlig 3 mnd og vi har emmaljunga citycross, og om 1 mnd må han nok begynne å bøye bena for å få plass stakkar.. Hvor lange er barna deres? At citybagen kan bli kort kan jeg skjønne for den er jo bare 76cm, selvom den bør jo også holde til 5mnd ihvertfall. Men tfk bagen er jo 82cm lang, så den bør jo holde til barnet er nærmere ett år...? Min lille er 9mnd og 71cm, hun ligger i en simo duo bag som er 82cm lang med tykk saueskinnspose, går så fint som bare det. Lillegutt er bare 68 cm tror jeg når jeg har målt hjemme selv. Men vanskelig å få det nøyaktig hjemme. Han var 64,5 cm på 3 mnd kontrollen. Bagen passer forsatt. Men at TFK bagen skal passe til pluggen min til han er 1 år er det ikke sjans på. Selv om bagen er 82 cm kan han jo ikke bruke den til han er 82 cm. Da kan han jo ikke røre seg
Lisse_01 Skrevet 1. februar 2013 Forfatter #12 Skrevet 1. februar 2013 Og han er bare 4 mnd akkurat. Når bytter dere? Jeg har TFK joggster twist. Synes han er alt for liten for sportsvogn, men må snart bytte når han nesten ikke har plass. Hehe... Vi har samme vognen som deg, og byttet når når jenta nettopp ble 5 måneder (68 cm lang). Vi har skinnfell og bag, og jeg synes hun ligger helt fint i sportsdelen. Ikke minst er hun kjempefornøyd selv når hun kan "sitte" og kikke når vi triller (når vi har ryggen oppe). Så bra det fungerer. Han er ca 68 cm nå og veier 8,1 kg, og han har jo akkurat fylt 4 mnd. Har jo lammeskinn og easygrow pose i. Så tipper jeg må bytte når han er 5 mnd
eaglebeagle Skrevet 1. februar 2013 #13 Skrevet 1. februar 2013 Og han er bare 4 mnd akkurat. Når bytter dere? Jeg har TFK joggster twist. Synes han er alt for liten for sportsvogn, men må snart bytte når han nesten ikke har plass. Hehe... Vi har samme vognen som deg, og byttet når når jenta nettopp ble 5 måneder (68 cm lang). Vi har skinnfell og bag, og jeg synes hun ligger helt fint i sportsdelen. Ikke minst er hun kjempefornøyd selv når hun kan "sitte" og kikke når vi triller (når vi har ryggen oppe). Så bra det fungerer. Han er ca 68 cm nå og veier 8,1 kg, og han har jo akkurat fylt 4 mnd. Har jo lammeskinn og easygrow pose i. Så tipper jeg må bytte når han er 5 mnd Så tar det jo mindre plass i bilen :-)
Drammensjente Skrevet 1. februar 2013 #14 Skrevet 1. februar 2013 Vi har også citybag og baby er over 5 mnd. Hun er nok liten ja, for hun har gooood plass ennå selv med voksipose Ser for meg sportsdelen til våren en gang.
Apple80 Skrevet 1. februar 2013 #15 Skrevet 1. februar 2013 Og han er bare 4 mnd akkurat. Når bytter dere? Jeg har TFK joggster twist. Synes han er alt for liten for sportsvogn, men må snart bytte når han nesten ikke har plass. Hehe... Haha.da jeg leste overskriften lurte jeget lite sekund på om det var jeg som hadde skrevet innlegget! Gutten vår er nemlig 3 mnd og vi har emmaljunga citycross, og om 1 mnd må han nok begynne å bøye bena for å få plass stakkar.. Hvor lange er barna deres? At citybagen kan bli kort kan jeg skjønne for den er jo bare 76cm, selvom den bør jo også holde til 5mnd ihvertfall. Men tfk bagen er jo 82cm lang, så den bør jo holde til barnet er nærmere ett år...? Min lille er 9mnd og 71cm, hun ligger i en simo duo bag som er 82cm lang med tykk saueskinnspose, går så fint som bare det. Jeg vet ikke akkurat hvor lang han er.han bruker str 68 i klær,men tror ikke han er så lang enda. Skal på 3 mnd-kontroll på tirsdag så da får jeg vel vite det..
Vogndilla Skrevet 2. februar 2013 #16 Skrevet 2. februar 2013 Og han er bare 4 mnd akkurat. Når bytter dere? Jeg har TFK joggster twist. Synes han er alt for liten for sportsvogn, men må snart bytte når han nesten ikke har plass. Hehe... Vi har samme vognen som deg, og byttet når når jenta nettopp ble 5 måneder (68 cm lang). Vi har skinnfell og bag, og jeg synes hun ligger helt fint i sportsdelen. Ikke minst er hun kjempefornøyd selv når hun kan "sitte" og kikke når vi triller (når vi har ryggen oppe). Så bra det fungerer. Han er ca 68 cm nå og veier 8,1 kg, og han har jo akkurat fylt 4 mnd. Har jo lammeskinn og easygrow pose i. Så tipper jeg må bytte når han er 5 mnd Jøjje meg, ja da er han en "stor" gutt Min er jo 9mnd, 71cm og 8,5kg
Elsker livet Skrevet 2. februar 2013 #17 Skrevet 2. februar 2013 Heldigvis er det vinter nå, så å bytte over til sporstdel er ingen problem når de kan ligge i en pose. Verre på sommeren når en får kombinasjonen av lite klær og seler i vogna. Jeg har byttet tidlig på mine barn. De har ikke trivs bagen så veldig lenge, og jeg har følt meg tryggere når de har seler på.
Lisse_01 Skrevet 2. februar 2013 Forfatter #18 Skrevet 2. februar 2013 Og han er bare 4 mnd akkurat. Når bytter dere? Jeg har TFK joggster twist. Synes han er alt for liten for sportsvogn, men må snart bytte når han nesten ikke har plass. Hehe... Vi har samme vognen som deg, og byttet når når jenta nettopp ble 5 måneder (68 cm lang). Vi har skinnfell og bag, og jeg synes hun ligger helt fint i sportsdelen. Ikke minst er hun kjempefornøyd selv når hun kan "sitte" og kikke når vi triller (når vi har ryggen oppe). Så bra det fungerer. Han er ca 68 cm nå og veier 8,1 kg, og han har jo akkurat fylt 4 mnd. Har jo lammeskinn og easygrow pose i. Så tipper jeg må bytte når han er 5 mnd Jøjje meg, ja da er han en "stor" gutt Min er jo 9mnd, 71cm og 8,5kg Ha ha vittig. Han er stor ja. Er det gutt eller jente?
Vogndilla Skrevet 3. februar 2013 #19 Skrevet 3. februar 2013 Og han er bare 4 mnd akkurat. Når bytter dere? Jeg har TFK joggster twist. Synes han er alt for liten for sportsvogn, men må snart bytte når han nesten ikke har plass. Hehe... Vi har samme vognen som deg, og byttet når når jenta nettopp ble 5 måneder (68 cm lang). Vi har skinnfell og bag, og jeg synes hun ligger helt fint i sportsdelen. Ikke minst er hun kjempefornøyd selv når hun kan "sitte" og kikke når vi triller (når vi har ryggen oppe). Så bra det fungerer. Han er ca 68 cm nå og veier 8,1 kg, og han har jo akkurat fylt 4 mnd. Har jo lammeskinn og easygrow pose i. Så tipper jeg må bytte når han er 5 mnd Jøjje meg, ja da er han en "stor" gutt Min er jo 9mnd, 71cm og 8,5kg Ha ha vittig. Han er stor ja. Er det gutt eller jente? Jente Men hun er tredje mann i flokken og de har alle vært omtrent like store, ligger såvidt over gjennomsnittet på kurven til HS.
Frøken Linn Skrevet 4. februar 2013 #20 Skrevet 4. februar 2013 Med storebror måtte jeg bytte til sportsvognen ganske tidlig. Rundt 6 mnd kanskje... Synes det var alt for tidlig, selv om han var ganske mye større enn deres. Denne gangen har jeg kjøpt simo kombi, og den baggen holder leeenge! Lillesøster er nå 6 mnd, og har god plass med voksipose i. :-) (kjøpte brukt vogn, så var ikke akkurat dyrt heller) :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå