Gå til innhold

Hvor mye og hva trener dere med baby i magen?? :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trener styrke to ganger i uken etter helsedirektorates styrketreningsprogram for gravide. Prøver også å gå mye, men i den siste tida har det rett og slett blitt lite, pga lite energi, og mørkt og glatt ute ... Er 25 + 4 i dag. Yoga trener jeg litt også, hjemme på stua, - det finnes mange program på youtube, men de er selvsagt av litt varierende kvalitet og sånt...

Jeg trener spinning to ganger i uka, løping 1, styrke to ganger i uka, samt en økt me rotex. Legger inn bekkenøvelser etter styrkeøktene.

Prøver å trene 4 ganger i uka. Nå har jeg trent aktivt i alle år, konkurert helt frem til jeg ble gravid,så kroppen min er vandt med mye og hard trening. Nå holder jeg den bare ved like.

Håper å klare trening helt frem til fødsel, men merker det er tungt siden det er to inni magen min.

Annonse

Hvor mye trener dere og hvor langt er dere på vei?

Jeg trener yoga 1 dag i uken, men har igrunn lyst å kjøre på litt mer :P

hva trener dere?

Trener 5-7 ganger i uken. Kondisjon son jogging, ellipse maskin kjører jeg intervaller, trener også styrke. Alt mulig egentlig :) fikk beskjed av jm at dette var helt greit og st det vsr bare å fortsette. Pokemon sier ifra om det blir for mye sa hun

Np har jeg trent gjevnlig 5-7 ganger i uken i over 3 år. Så jeg har alktid vært i super form

Trener ashtanga yoga en gang i uken (gravid yoga er ikke akkurat trening...) og prøver å få trent på Elixia to ganger i uken ved siden av. Trener da litt kondisjon og en del styrke. Spurte bare en av PT'ene på Elixia om hvilke styrkeøvelser jeg burde kutte ut/være forsiktig med.

12+5. Veldig fornøyd, siden dette er det første svangerskapet jeg har vært i form til å trene!!

Jeg trener yoga en gang i uka og prøver å gå en veldig kjapp tur en halvtime annenhver dag i tillegg.vet med meg selv at legger eg opp til at jeg skal gå en time, så blir dørstokkmila så mye mye lengre...

Har litt vondt i korsryggen, så jeg har begynt å trene på gulvet hjemme, ryggtrening for gravide.Håper det hjelper...

I mitt forrige svangerskap trente jeg styrketrening og kondisjon på elipse-maskin ca fire ganger i uken (frem til ca fire uker før fødsel). Utrolig deilig. Kan virkelig anbefales for de som 'har lov', jeg var i super form hele graviditeten, hadde ingen ryggplager og kom meget raskt i form etter fødseln. (Fem måneder etter fødsel hadde jeg høyere muskelprosent og lavere fettprosent enn før graviditeten!)

Denne gangen plages jeg med mye blødninger og får om dagen ikke trene i det hele tatt. :( Håper på kontrabeskjed etter ul på onsdag! 19+5 idag...

Trener ashtanga yoga en gang i uken (gravid yoga er ikke akkurat trening...) og prøver å få trent på Elixia to ganger i uken ved siden av. Trener da litt kondisjon og en del styrke. Spurte bare en av PT'ene på Elixia om hvilke styrkeøvelser jeg burde kutte ut/være forsiktig med.

12+5. Veldig fornøyd, siden dette er det første svangerskapet jeg har vært i form til å trene!!

Hei!

Enig i at Ashtanga er mye mer trening en gravid-yoga! Men husk å fortelle instruktøren at du er gravid! Jeg har trent mye Ashtanga yoga, men ble advart mot å trene det under første trimester av min intruktør. Det er også mange øvelser man må tilpasse videre under graviditeten.

'It is generally recommended by Sri K. Pattabhi Jois and Sharath Rangaswamy NOT to practice Ashtanga Yoga during your first trimester'

'Because there is a greater mobility due to the hormonal release, a student may have insufficient strength to safely support her new range of motion. Increased amounts of the hormone Relaxin are present in a woman’s body during pregnancy, so the practice of Yoga needs to be approached with a great deal of awareness and caution.'

http://www.ashtanga-yoga-canada.com/yoga-and-pregnancy.html

Savner Ashtanga nå da jeg ikke får trene om dagen..! :)

Endret av Kanelbulle

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...