Gå til innhold

jobbet frem til permisjonstart? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange som har jobbet 100 % frem til permisjon 3 uker før termin?

Jeg har 4 uker igjen på jobb og kjenner at jeg er helt sliten om dagene. Men syns ikke det er "nok" for sykemelding osv heller da. Tror det sitter litt inne for meg, liker ikke å tenke på de andre som er igjen på jobb osv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde det i sist svangerskap, og var utrolig heldig med formen! Denne runden føler jeg meg helt skutt men satser på at overskuddet kommer snikende etterhvert når jeg får trent litt. Jeg håper jeg kan jobbe fullt ut, samtidig som jeg også må ivareta min helse dersom jeg ser at det ikke går og da kanskje må innse at det er lurt å trappe ned noen prosent. Du kan jo sykemeldt deg noe så du får innhentet overskudd til det store som skal skje! Tenk først og fremst på deg selv, og ikke jobb:-)) Lykke til

Skrevet

Jeg har også 4 uker igjen til permisjon og er litt sliten nå på slutten av uken. Men formen er stort sett bra så det skal ikke være noe problem med å være i jobb hele veien. Nå har jeg en stillesittende jobb med stor fleksibilitet så jeg styrer dagene selv.

Skrevet

Jeg har 3 dager igjen til permisjon og jobber fortsatt 100 %. Jobbet 100 % hele forrige svangerskap også. Jeg er veldig heldig og har få plager, men merker at hvis jeg hadde hatt mye mer enn 3 dager igjen nå, så hadde jeg nok bedt om å bli delvis sykemeldt, for nå begynner ting å bli tungt med en 2-åring i tillegg til full jobb.

Skrevet

Jeg har vært 100% sykemeldt siden uke 25 :/ og kommer til å være sykemeldt de siste 3 ukene frem til permisjon. Synes ikke det er noe gøy, men jeg jobbet hele dagen på lab, og kvelden/natta med papir arbeid og i uke 25 raste jeg rett i veggen og var så ufattelig dårlig. Jeg har ikke mulighet for tilrettelegging og redusert arbeidstid (er stipendiat), men heldigvis går det ikke ut over noen andre at jeg ikke er på jobb, og jeg må selv samle trådene og fortsette der jeg slapp etter at permisjon :)

Skrevet

Var sykemeldt 5 uker sommer med hyperemesis. Nå er det tre (3!!!) arbeidsdager igjen før permisjon - så det skal jeg holde ut :D Oh, the joy! Nekter ikke for at jeg er s l i t e n og trenger litt avslapning og tid til å ordne litt hjemme før den lille kommer. Nå for tiden så jobber jeg også sover jeg.. Veldig sosialt og fint ;)

Skrevet

Gikk gradert sykemeldt store deler av svangerskapet, men var på jobb alle dager jeg ikke var til kontroller langt unna etc. Jobbet noe kortere dager (ca 08.00/08.30-15.30), men rakk til gjengjeld kun to dager permisjon før fødselen startet :) Var også heldig og var i fin form.

Skrevet

Ja det har jeg gjort i mine 2 forrige svangerskap, men ikke denne gangen. SM fra uke 31, og fornøyd med det! ;)

Skrevet

Jeg jobbet frem til tre uker før permisjonsstart da orket jeg ikke mer. Jobber på småbarnsavdeling i barnehage og har bekkenløsning + en ettåring hjemme, så da var det nok for meg. Men jeg er stolt over å ha holdt ut så lenge, det har jeg ikke klart i mine forrige svangerskap :)

Skrevet

Jepp. Jobbet 100 % frem til permisjonsstart denne uken. Har en veldig ok sjef, som ga meg mulighet til å ha endel hjemmekontor, bruke fleksitid etc, og har ikke barn fra før. Var litt sliten på slutten, men synes ikke det er god nok grunn til sykehmelding. Trives kjempegodt på jobben, og tror jeg hadde kjedet meg i hjel hvis jeg skulle ha vært sykemeldt lenge før termin.

Skrevet

Jeg jobbet 100% i forrige svangerskap og etter det organiserte jeg oppussing av ett bad og hadde masse engergi! Denne gangen har jeg hatt andre plager så har måttet være litt sykemeldt - hør på korppen, men om du klarer er det jo flott:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...