Gå til innhold

Hvor mye sover et foster i mors liv?

Anbefalte innlegg

Gjest Trulte med to små

Jeg begynte å kjenne bevegelse tidlig, men har nå i uke 17+1 kjent mindre bevegelse enn før og lurer på om dette kan være fordi barnet sover i magen?

Jeg leste et sted at barnet i uke 18 sover i mors liv nesten like mye som et nyfødt spedbarn.

Er det noen som vet om dette stemmer?

Kommer nok an på hvordan barnet ligger også, men jeg blir jo litt småbekymret. Heldigvis har jeg doppler og hjertet på den lille slår så fint at <3

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144015098-hvor-mye-sover-et-foster-i-mors-liv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjente også tidlig liv og det var jevnlig. I uke 16-17 ble det en del roligere og var det en stund. Det viste seg på ULi uke 18 at morkaken har flyttet seg fra å ligge bak til å nå ligge foran så det er grunnen til at jeg kjente mindre en periode. Siden et par uker kjenner jeg mer igjen, men nå er også babyen større og sparkene kraftigere :) Er i uke 22.

Kan være det som gjør det hos deg også. Er visst vanlig at morkaken flytter på seg...

Gjest Trulte med to små

Jeg kjente også tidlig liv og det var jevnlig. I uke 16-17 ble det en del roligere og var det en stund. Det viste seg på ULi uke 18 at morkaken har flyttet seg fra å ligge bak til å nå ligge foran så det er grunnen til at jeg kjente mindre en periode. Siden et par uker kjenner jeg mer igjen, men nå er også babyen større og sparkene kraftigere :) Er i uke 22.

Kan være det som gjør det hos deg også. Er visst vanlig at morkaken flytter på seg...

Takk for svar! Ja det kan jo være det er det som har skjedd også.

Jeg skal på ny UL om en uke og får sikkert svar da :)

Helt sikkert! Kjenner også ganske stor forskjell om babyen ligger innover eller utover. Spark og slag/bevegelser utover kjennes utrolig godt, mens innover kjenner jeg bare de ordentlig kraftige. Det kan jo hende babyen har snudd seg også og ligger og sparker innover :)

Etterhvert vil det jo kjennes bedre og bedre uansett hva grunnen er :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...