Gå til innhold

Hvilken jobb anbefalere du om man har sosial angst og ingen spessiell utdanning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 20 år å trenger noen tips.

Anonym poster: 927880775837b574c3937498b91014c6

Fortsetter under...

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Ta utdannelse? Du som er så ung burde få deg en utdannelse. Det lønner seg, både karrieremessig og lønnsmessig.

Skrevet

Ble litt skrivefeil ser jeg, skriver fra mobilen..

Skrevet

Ta fatt i den sosiale angsten og minimer/bli kvitt den. Start en utdanning etterpå.

Anonym poster: 8420e0ca528990a919d3193eaa94cd4f

Skrevet

Kjøre budbil / post, men da må du i det minste ha sertifikat.. eller vaskedame som noen foreslår, men lurer på om man ikke må ha fagbrev der også..

Men å ta tak i problemene sosialangsten medfører hadde heller ikke vært så dumt. Prøvd psykologbehandling? Det kan ha en positiv effekt :-)

Anonym poster: 489146b7d4f9c1316481c5fe3e8c2848

Annonse

Skrevet

Jeg kjenner flere med sosial angst. Noen jobber i barnehage, en er saksbehandler i staten, en er statsadvokat (!!!) osv. Personer med sosial angst kan få hjelp til å fungere godt i en arbeidshverdag, noe jeg vil anbefale. Så finner du heller ut hva du har LYST til å jobbe med og ikke hva du KAN jobbe med. Du er 20 år og det er 47 år til du når pensjonsalder. Når man skal tilbringe 37,5 timer hver uke med noe, kan det like gjerne være noe man liker å holde på med :-)

Ønsker deg lykke til med sosial angst og på arbeidsmarkedet!!

Anonym poster: c5255d9b5319b299a79b0802a60f4bad

Skrevet

Jeg har hatt god erfaring med gruppeterapi mot sosial angst! Det var utrolig skremmende i starten, men det hjalp mye. Jeg jobber nå i butikk...

Anonym poster: c5255d9b5319b299a79b0802a60f4bad

Skrevet

Må si meg enig med de som anbefaler å kjempe mot angsten og ta utdannelse. Jeg var i samme situasjon som deg, men da jeg ble mor som 23-åring bestemte jeg meg for å ta grep. Gikk til legen, begynte med samtaler hos DPS og begynte på utdanning to år senere. Må er jeg halvveis, har sluttet med terapi. Strever fortsatt, men det går og jeg er superstolt!

Anonym poster: 372587e4762e7c078f23a40bfffd6437

Skrevet

Tusen takk snille damer! Da er det håp for meg også. Skal i behandling å håper det vil hjelpe meg i positiv rettning.

Skrevet

Jeg er bipolar og sliter med sosial angst. Har jobbet flere år i skole og barnehage. Holder nå på å utdanne meg innen dette yrket. Passer perfekt for meg, vet ikke hvorfor, men føler det passer meg og mine begrensninger. Prøvde meg som lærervikar i en time, men det var absolutt ikke noe for meg. Ble for nervøs og angsten slo litt inn.

Anonym poster: 5b07786f5b498a5252eab29814a67abb

Skrevet

Jeg hadde fått angst av å sitte hjemme, uten jobb eller skole.

Anonym poster: 34e3f8986e1d4089ccd5bd804f68bb14

Skrevet

Flere med sosial angst opplever mestring gjennom jobben pga at man da er i en rolle, rollen er definert og du finner ut hvordan du skal oppføre deg. Mange med sosial angst sliter med hvordan de skal oppføre seg mot andre, hva som forventes av dem og hva andre tenker om dem. I en jobb har man ofte klare retningslinjer på dette og man har ikke alltid tid til å tenke over hva andre tenker om en.

Jeg vil anbefale deg utdanning innenfor interesseområdet ditt og tenke på en jobb der du ikke er alene. Type sitte i en bil alene, alene på kontor, vaskedame, der har du god tid for deg selv til å gruble, noe som ikke er så heldig ved angst.

Uansett: lykke til :)

Anonym poster: 1ebf71a43b76a61c6296c64a61ef4ba5

Annonse

Skrevet

Vi lever i et veldig "spesialisert" samfunn. Det vil si at de fleste jobber fordrer en eller annen form for utdanning. Dette betyr i praksis at man nærmest må ha fagbrev for å vaske et gulv. Vi ser også en utdanningsinflasjon. Det vil si at hvis man ønsker å konkurerre om de attraktive jobbene er det ikke alltid det holder med en Bachelorgrad en gang. Jeg vil oppfordre deg på det sterkeste til å ta en utdanning slik at du kan få en jobb du trives i og få flere valgmuligheter :) Hva med å studere litt på deltid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...