Gå til innhold

Noen flere som må gå på Fragmin eller Klexane i svangerskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må det pga arvelig protein c mangel...

gjorde det ved begge de tidligere svangerskapene mine også....uten komplikasjoner eller problemer

hva slags annen oppfølging får dere fra sykehuset?

er 7 år siden mitt forrige svangerskap nemlig.... mulig rutinene er litt endret

søsteren min som fikk en gutt i mai fikk kontroller med UL på sykehus hver mnd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må gå på klexane og albyl-e. Jeg får god oppfølging fra sykehuset, men det er bare fordi jeg har mange spontanaborter, en dødfødsel og en MA i uke 14 bak meg. Har en frisk og flott sønn på snart 6 år. Nå har jeg akkurat testet positivt på graviditetstesten, og begynte direkte på klexane. Albyl-e har jeg gått på fast under prøving. Tenker jeg ringer til sykehuset til uka, og vil da få time til kontroll ganske fort, og ha kontroller hyppig om ting går som det skal.

Hvis dine svangerskap har forløpt normalt, så vil jeg tro at du ikke får mer oppfølging enn ved et normalt svangerskap.

Skrevet

Jeg går på Fragmin, også pga mange MAer. Jeg får ekstra oppfølging med ultralyder pga habituell abort, vet ikke hva som er vanlig ved protein c-mangel. Ikke noe gøy å ta disse sprøytene, men det de verdt det om det hjelper babyen :-)

Skrevet

aldri hatt komplikasjoner ved tidligere svangerskap nei...

ved første svangerskap begynte jeg på fragmin i uke 20

i andre svangerskap begynte jeg i uke 12

men søsteren min som har det samme begynte i uke 6 ca

regner med at jeg skal det samme nå..

fikk flere UL på sykehus ved tidligere svangerskap også..... dette gjør de for å de at ungen vokser som den skal da jeg har større risiko for blodpropp i navlestreng og morkake....

var bare litt nysjgjerrig på om noen visste om det var skjedd noen nylige endringer i oppfølgingsprogrammet : )

mange ul er jo moro da : )

Skrevet

Jeg er førstegangs, og går på Klexane (skal gå på det ut 1.trimester). Jeg har fått det fordi jeg var innlagt i mai med fare for blodpropp pga overstimulering etter IVF-forsøk, og også at vi har litt blodpropp-problematikk i familien. Har ikke hørt noe om noe ekstra oppfølging, men har fortalt jordmor at jeg ønsker samtale tidlig, så har fått time i uke 14 istedet for 23. Hvordan det blir videre aner jeg ikke, har ikke hørt noe enda ihvertfall! :)

Skrevet

Jeg er 1. gangs gravid og går på Fragmin. Jeg var innlagt på sykehuset i uke 7 pga bilateral lungeemboli, og skal da ha Fragmin ut svangerskapet + 6 uker etter fødsel.

Jeg er plassert i høyrisikogruppen foreløpig, og vil få ekstra oppfølging fra gynekologisk avd på universitetssykehuset. Jeg har enda ikke vært på første time der, så jeg vet egentlig ikke hva det innebærer.

Skrevet

Jeg har også nedsatt protein c.....for ti år siden med nr 1 gikk jeg på albyl-e to mnd før fødsel, og stakk sprøyter i 3 mnd etterpå (fragmin?). Hadde en ekstra kontroll på sykehus før jeg startet med medisin, og fikk da en ekstra UL. Ellers ingen spesiell oppfølging. Denne gangen sa legen ingenting om noe som helst da jeg tok ut spiralen....er nå 6+1 og tenkte jeg skulle bestille time til 1.kontroll om et par uker. Er det ikke vanlig med første time uke 8-12? Eller bør jeg bestille time allerede nå pga protein c mangelen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...