Gå til innhold

Hvor mange kalorier er det i to skiver Norvegia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skåret med "vanlig" ostehøvel.

Og er det noen som vet hvor mange det er i èn skivet Kavli Jalapeno?

Anonym poster: 3d782dd158f8532f652cb71a264071ca

Fortsetter under...

Skrevet

Gjennomsnittlig 105 kalorier i to skiver Norvegia. 208 kalorier per 100 gram Kavli Jalapeno, du får veie den å regne ut ;-)

Skrevet

105 kalorier i to skiver Norwegia??? Oi! Jeg må finne et annet pålegg :( Men elsker ost :(

Skrevet

Ja, fikk meg en aha-opplevelse da jeg lærte hvor mye kalorier det er i fete melkeprodukter :-/ det er en ost fra synnøve finden som heter Så lett gulost, den er bittelitt bedre enn Norvegia med 88 kalorier i to skiver... Men smaken er ikke like god synes jeg :(

Skrevet

Fikk også litt bakoversveis da jeg fant ut hvor mye kalorier det er i ost... Har bytta til lettost, man venner seg til alt :)

Skrevet

Fikk også litt bakoversveis da jeg fant ut hvor mye kalorier det er i ost... Har bytta til lettost, man venner seg til alt :)

Ja, men hvis ost er det beste man vet, så kan man jo heller kutte litt ned på andre ting. Jeg har gått over til kun magre melkeprodukter, og ellers ikke gjort endringer i kosten, og har gått ned to kg på fire uker kun av det :-) så små grep hjelper virkelig :)

Annonse

Skrevet

105 kalorier i to skiver Norwegia??? Oi! Jeg må finne et annet pålegg :( Men elsker ost :(

og da har vi ikke engang begynt å snakke om hvor mye fett det er i ost !
Skrevet

Hørtes ekstremt mye ut - dette er fra matavisen.no - den skriver at en skive vanlig hvitost er ca 35 kcal

5) Ekstra skiver av hvitost

Nordmenn elsker ost. En pakke ferdigoppskårede skiver av hvitost inneholder ofte skiver à 10 gram. For de osteglade er det lett å spise seks skiver på brødskivene i løpet av dagen. Dette utgjør 60 gram ost per dag, 280 gram ost i uka, og 14,6 kilo ost i året.

En skive hvitost: 35 kcal

Årlig inntak av osteskiver: 50 960 kcal

Tips: Ost inneholder mye sunn protein og kalsium, men også mye mettet fett. Kutt ned på fettet ved å velge lettere ostetyper. Lettere ost gir kroppen sunnere næringsstoffer for kaloriene. Ved å kjøpe hele oster kan man også skjære tynnere skiver til brødskiven. Slik unngår man overflødige mengder kalorier fra pålegg. Varier også med andre sunne påleggsvarianter.

Anonym poster: 17c3d613d4aea45cbc5b5c86a486a603

Skrevet

3. Norvegia gulost: per 100 gram 349, per skive 35 kcal

Anonym poster: 17c3d613d4aea45cbc5b5c86a486a603

Skrevet

Jeg har bare sjekket på et program man scanner inn strekkoder, så mulig jeg har tatt feil. Det er snakk om ferdig oppskåret Norvegia der. Så mulig de skivene veier litt mer? De er jo gjerne litt tykkere enn de man skjærer selv ;-)

Skrevet

Ser nå at det står 2 skiver med 15 gram i hver, det er vel litt større enn gjennomsnittet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...