Gå til innhold

Er du hundemenneske eller kattemenneske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er absolutt hundemenneske. Katter er kjempesøte og koselig, og enklere å holde, så jeg liker katter godt også. Men ingen andre dyr er så kjærlige, sosiale, morsomme, tøysete, uttrykksfulle, "eager to please" og så kloke som hunder.

Hunder ER virkelig mennesket beste venn - ingen over, ingen ved siden!

Anonym poster: 3bb7b65f39911391acb449641b0e47ba

Skrevet

Ingen av delene. Grøsser ved tanken på å ha katter og hunder rekende inn på gulvet her, i sofa og senger . Urk.

Men synes katter er pene å se på da. Hunder forbinder jeg med lukten av våt hund. (spy)

Vi har akvarie.

Anonym poster: 570912745abc52030bcbe23127f6cbf2

Gjest Antarctica
Skrevet

Er nok mest menneske-menneske. Eller høne-menneske.

Må jeg velge mellom hund og katt tar jeg hunden uten å kny.

Skrevet

Hehe, helt enig me anonym#2 ;)

Og vi har også akvarium;)

Skrevet

Er nok mest menneske-menneske. Eller høne-menneske.

Må jeg velge mellom hund og katt tar jeg hunden uten å kny.

he he. "Høne-menneske", ja :-D

Det har jeg litt sansen for, egentlig. Har du høner?

HI

Gjest Antarctica
Skrevet

Jepp, elsker hønene! (Men spiser dem til slutt, da, så det stikker ikke veeeeldig dypt.)

Skrevet

er begge deler vil jeg si, da jeg har både hund og katt. var et skikkelig hestemenneske under oppveksten og forresten til for 2 år siden

Skrevet

Hund!

Skrevet

Vanskelig valg. Ja takk, begge deler.

Anonym poster: 9b1a4b434005c5e61ce79035283cac25

Skrevet

Kattemenneske :) Synes de har mye mer sjarm og personlighet enn hunder. Selvom jeg har hatt begge deler :)

Anonym poster: 97c5c56bf9659a23f3b4c4b4b6ad544c

Skrevet

Absolutt kattemenneske. Hunder kan være flotte å se på, men jeg stoler ikke på dem etter jeg var vitne til at min søster ble skambitt da vi var små.

Skrevet

Absolutt hund!! Katter stoler jeg ikke på.

Anonym poster: 99df48f0ab83e05cef36ad96f1f7fe33

Skrevet

Har 2 av hver, men må si jeg finner mer selskap i hunder. MYE lettere og stole på. Så hundemenneske :)

Anonym poster: 2badc908c47067f661a239284ba584e8

Skrevet

Hund, absolutt... Katter er søte, men med en katt vet man aldri hva man får... Dumt om man får en asosial katt som bare er helt for seg selv. De er litt for selvstendige for min del.. Men er jo glad i katter og. Men ville ikke hatt en selv

Skrevet

Hund! Katter er pene å se på, men uforutsigbare og sære.

Skrevet

Absolutt katt :) Liker at de er selvstendige, og at de klarer seg litt selv. Liker ikke hunder i det hele tatt.

Skrevet

Kattemenneske :) Og jeg har begge deler.

Jeg er fascinert av kattens selvbilde. Hvor smarte de er, hvor selvstendige de er, og hvor mye livsnytere de er. Man kan nesten bli i tvil om eierforholdet, hvem eier egentlig hvem?

Hunder er dumme som brød, gjør hva som helst for en godbit, og krever mer av meg.

Jeg er selvfølgelig veldig glad i hunden også, men den er liksom litt "dum".

Slik som hunder og katter blir fremstilt i Pusur synes jeg er veldig dekkende, selv om det er satt på spissen :)

Skrevet

Hundemenneske. Kan ikke fordra katter. Har per dags dato enda ikke møtt en katt jeg får kontakt med, og som ikke klorer det den klarer og skambiter armene og hendene mine når jeg stryker dem. Jeg er i tillegg superallergisk mot katter og blir styggdårlig av dem. Urin og avføring lukter mye verre enn hos hunder. Elsker hundene mine. De har jeg dyp kontakt med og kan gi ordre til. Og de liker å få kos uten å prøve å hekte ut blodårene i armene mine.

Anonym poster: f2b2a78b1abad143231ede7bf1d159f0

Skrevet

Liker begge deler, klarer ikke å velge. Men liker aller aller best hest ;)

Anonym poster: f9f3062b2f57cddf7089ce9edc2d1223

Skrevet

Kattemenneske :) Og jeg har begge deler.

Jeg er fascinert av kattens selvbilde. Hvor smarte de er, hvor selvstendige de er, og hvor mye livsnytere de er. Man kan nesten bli i tvil om eierforholdet, hvem eier egentlig hvem?

Hunder er dumme som brød, gjør hva som helst for en godbit, og krever mer av meg.

Jeg er selvfølgelig veldig glad i hunden også, men den er liksom litt "dum".

Slik som hunder og katter blir fremstilt i Pusur synes jeg er veldig dekkende, selv om det er satt på spissen :)

Katter er jo dummere enn hunder, da. Det e rjo vitenskapelig bevist. De virker liksom smartere fordi de bare stirrer ut i luften og ikke kommuniserer like mye med kroppsspråk og lyder, slik hunder gjør. Hunder er flokkdyr, skapt til å skjønne andre individer, og har tilpasset seg menneskers kommunikasjon i helt ekstrem grad - ingen andre dyr kan måte seg med hunden i så måte.

HI

Skrevet

Kattemenneske, uten tvil.

Den kjærligheten man får fra en katt ser jeg på som helt spesiell. Ikke lukter det av dem heller, noe jeg syns hunder gjør.

Katter er utrolig kloke og følsomme dyr, når man kommer innpå dem. Liker at de er selvstendige og renslige. Stoler ikke på hunder, etter diverse skumle opplevelser, og liker at man ikke kan beordre en katt rundt.

Skrevet

Katter er jo dummere enn hunder, da. Det e rjo vitenskapelig bevist. De virker liksom smartere fordi de bare stirrer ut i luften og ikke kommuniserer like mye med kroppsspråk og lyder, slik hunder gjør. Hunder er flokkdyr, skapt til å skjønne andre individer, og har tilpasset seg menneskers kommunikasjon i helt ekstrem grad - ingen andre dyr kan måte seg med hunden i så måte.

HI

Forskning viser at hunder har større sosial intelligens. Det er noe helt annet. Katter er intelligente på sin måte, hunder på en annen. For meg spiller det liten trille om kattene mine er sosialt glupe, de viser sin intelligens på andre områder.

Skrevet

Ja takk begge deler! :)

Var kattefrelst til jeg ble voksen, men har hatt så mye positive erfaringer med hund de siste årene, at jeg nå har vanskelig for å velge - derfor begge deler :)

Anonym poster: a59f15ace5e070c3006a67ec54b064f1

Skrevet

Har begge deler, men må si jeg er mye mere et hundemenneske :) Og rotter. Hadde jeg ikke hatt barn, så skulle jeg hatt flere hunder og rotter :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...