Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liker dere det? Husker navnet fra Sound of Music - den eldste het Liesl, men den "norske" versjonene blir vel Lisel :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorry, men det liknet veldig på diesel... (drivstoff).

Skrevet

Ikke spesielt pent dessverre

Skrevet

Lisel var ikke mye pent, nei. Hørtes oppdiktet ut, og kanskje ikke det greieste navnet for et barn å leve med.

Skrevet

Hvor mange ganger kommer det vel ikke å bli oppfatet som Lise? Synes ikke det låt noe pent heller, desverre.

Skrevet

Likte der ikke! Høres ut som om noen ikke klarer å stave sissel:P

Skrevet

Lisel er jo lett å uttale... Som Lise, med en l på slutten. Sissel er ganske langt i fra Lisel, både i uttale og stavemåte, da er nok assosiasjoen til Diesel mer logisk... Men det er jo mange navn som ligner på noe, og sånn sett utrolig at noen kaller ungen Nora, hvis det er et kriterie ;-)

Skrevet

Jeg synes det er pent! God klang når det uttales mykt. Tenker også på Sound of Music ;)

Skrevet

Lisel er jo lett å uttale... Som Lise, med en l på slutten. Sissel er ganske langt i fra Lisel, både i uttale og stavemåte, da er nok assosiasjoen til Diesel mer logisk... Men det er jo mange navn som ligner på noe, og sånn sett utrolig at noen kaller ungen Nora, hvis det er et kriterie ;-)

Ja, det var bare min mening om navnet!

Skrevet

Synes Lisel er et flott navn. Kanskje fordi jeg kjenner en flott dame som har det navnet.

Skrevet (endret)

Lisel er et navn jeg ikke hørt på leeeenge - gøy. Jeg synes det er fint. Enig med Giss, høres tysk ut..

Endret av mesoho
Skrevet

Bedre med Lisell eller Liselle da, syntes jeg :) Altså med trykk på de siste l'ene

Skrevet

Enig, Liselle var faktisk litt kult. Lisel er litt diesel hvis man forteller hva man heter: lisel her! Hæ? Diesel?

Ikke for å fornærme ditt navneforslag men det var min første tanke.

Hva med Hennie? Det syntes jeg er tøft:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...