Gå til innhold

Sosialt akseptert med sykmelding i min situasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykmeldt denne uka p.g.a. svangerskapskvalme og det er jo greit nok. Men sist tirsdag oppdaget jeg på UL at jeg kanskje er gravid uten foster (blighted ovum). Jordmor fant bare en bitteliten fostersekk e.l. i livmora og jeg kan umulig være kortere på vei enn antatt. Skulle vært 8+4 i dag.

Kjenner at jeg tar dette ekstremt tungt og det frister veldig lite å skulle ut blant folk og i arbeid nå, før jeg får avsluttet denne graviditeten :( Vil få klart svar ved ny UL på onsdag... Hva er "sosialt akseptert"? Bør jeg bare ta meg sammen og tvinge meg på jobb eller be om forlenget sykmelding? Jobber i barnehage, så er ikke så lett å jobbe når man har fokus på noe helt annet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger jo ikke å si hvorfor du er det, så om noen spør så sier du det fortsatt er kvalmen om du har fortalt at det er grunnen nå. Så klart du ikke skal tvinge deg selv på jobb i denne situasjonen. Forklare hva som har skjedd kan du gjøre når du er klar for det. Kan ikke være lett det der nei. Men ingen som har krav på å vite hvorfor du er borte.

Skrevet

Jeg har ikke vært på jobb etter MA, tok en uke ferie i forbindelse med det, men jeg har vært veldig kvalm, og slitt mye med matlysten, vært svimmel ol. Dro på jobb forrige torsdag, men merket etter 15 min at jeg ikke klarte å gjennomføre (er frisør),

har i tillegg vært/er deprimert.

Så dro rett til legen og ble sykemeldt ut denne uken.

De på jobben vet om situasjonen min, så greit sånn sett.

Synes du skal være sykemeldt om du føler for det, jeg skjønner deg i hvertfall utrolig godt!!

Skrevet

Forstår veldig godt at du ikke orker å gå på jobb i din situasjon, spesielt siden du jobber i barnehage. Jeg kan ikke forestille meg at noen kan reagere negativt på at du blir sykemeldt til dette er avklart.

Skrevet

Huff! Ta den tiden du trenger og hvis du ikke orker å jobbe nå før du får skikkelig svar på dette noe eg skjønner veldig godt så tar du sykemelding så lenge du trenger! Eg har fortalt sjefen de gangene eg har mistet og har ikke møtt noe negative holdninger! Ta den tid du trenger og ikke tenk på hva andre tenker!

Skrevet

Du kan ikke bry deg om hva andre mener så lenge du føler behov for sykemelding. Men du kan jo evt si det er pga komplikasjoner og heller fortelle mer når du vet mer. Det er en psykisk påkjenning også.

Skrevet

Man kan bli sykemeldt på psykisk grunnlag (altså om man er i en tung situasjon som gjør det vanskelig å fungere normalt på jobb og i lag med andre). Som andre over her skriver: Folk har INGENTING med hvorfor du er sykemeldt!! Om folk allikevel må stikke nesa borti, så har de ikke krav på å vite noe. Ikke alle sykdommer (både somatisk og psykisk) er synlige på utsiden for andre, og det håper jeg de fleste forstår.

Håper du får sykemelding, og at du får den tida du trenger til å bearbeide det her. Sender deg masse gode tanker, og lykke til videre!

Skrevet

Gjør det som føles riktig for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...