Gå til innhold

Noen som kjenner seg igjen...

Anbefalte innlegg

Er like forundret hver gang andre gravide klager over spark i ribbeina,storesøster gjorde ikke det og slett ikke lillesøster i magen.Derimot har hun tendenser til å ligge loddrett i magen og sparke slik at det kjennes ut som at hun prøver å sparke seg ut der nede. Det er rett og slett ekkelt:/

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144014918-noen-som-kjenner-seg-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva har det med sparing i ribbena? For det er vondt, og masse annet er ubehagelig og vi har alle forskjellig smerteterskel. Skjønner ikke denne trangen til å bagatellisere andre smerter og følelser bare fordi en ikke har opplevd det selv. Jeg har opplevd begge deler og synes nedover er ubehagelig og ribbena er vondt.

Annonse

Har nok formulert meg litt feil,beklager det.Jeg bagatelliserer ikke sparking i ribbbeina,skjønner jo at det gjør vondt:)

Jeg kan ikke forestille meg hvordan det er siden jeg ikke har opplevd det,men hadde jeg gjort det hadde jeg nok også syntes det var vondt,for min smerteterskel er ikke høy:)

Jeg hadde bare forventa det selv, siden omtrent "alle" andre gravide jeg har/har hatt omgang med har opplevd det,Så sitter med inntrykk at det er veldig vanlig:)

Jeg har to uker igjen til termin nå, og har aldri kjent spark mot ribbena.. Derimot så har pøbelen funnet ut at det er gøy å stange hodet mot brystbenet, siden han har funnet det for godt å putte rumpa ned i bekkenet mitt, har lagt den veien helt siden uke 18 ihvertfall.

her sparker hun i ribbeina og magesekken, stanger i blæra å krafser i sidene ;) må puffe henne ned fra magen og beina og bort ifra ene siden flere ganger daglig. sparker ikke så veldig mye lengre, men er veldig mye bevegelse i henne fordi.

Jeg er i uke 33, og synes aldri det har vært vondt når lillegutt sparker, føler ikke at sparka når helt opp til ribbeina heller :). Tror det er en liten kosegutt det her, som bare vil kosesparke mamman sin ;). Skvetter noen ganger når han sparker, men mest fordi det kommer uventet :) også killer det når han krafser meg i sidene ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...