Gå til innhold

Hvor gjør dere av storesøsken når fødselen begynner?

Anbefalte innlegg

Har dere avtale med noen? Eller tar dere det som det kommer? :)

Skal dere levere barnet hos noen? Eller foretrekker dere at barnevakten kommer hjem til dere? :)

Ukedag og tidspunkt spiller vel en rolle ;)

Fortsetter under...

Er vell greit å spørre en som kan stille opp når og hvor som helst. Kommer jo helt an på om dere rekker å levere og når på døgnet det skjer. Så lenge man har noen som kan passe på så er det greit.

Når det nærmer seg litt mer skal vi lage en oversikt over hvem som er tilgjengelig (av svigers,mine foreldre og min svoger og svigerinne) til enhver tid, og hvis ingen er må gubben rett og slett kjøre meg til sykehuset og passe på snuppa selv.Håper ikke det skjer,men det går vel det også:)

Jeg tenkte å føde mens hun var på skolen, så kan vi hente henne på SFO etterpå :) neida

Har bestemor i nærheten så regner med hun kan stille opp. Har ikke spurt, men tar det egentlig som en selvfølge

Annonse

Jeg håper søsteren min vil overnatte hos oss når det nærmer seg. Hvis det blir noe lignende sist så merket jeg ett par dager i forveien at det var igang, så da går det an å planlegge :P haha.. Hvis det skjer plutselig så er svigerfar sykemeldt og hjemme hele tiden og resten av besteforeldrene jobber skift, og søsteren min jobber kun en liten prosent. Så det er nok av muligheter til barnepass - heldigvis :)

Foreldrene mine bor 2 km unna, så de tar både ungen og bikkja.

Nå er de bortreist i et par dager, da har vi svigers i backup- de bor på veien til sykehuset. De tar ikke bikkja, men svogeren min kommer da i såfall innom og slipper ham ut i hagen og sørger for at han har mat og vann etc.

Der blir besteforeldre, evt nabo/ venninne dersom vi ikke har tid til å vente på dem. De bor 8 km unna,, men jeg fødte sist på 3 timerog har ca 1 time å kjøre til sykehus.. Så vi må nesten kaste oss i bilen så fort jeg kjenner noe..

Her blir de levert til diverse tanter som har mulighet til å passe, men sånn som det ser ut nå så blir det keisersnitt siden snuppa fortsatt ligger på tvers. Litt lettere å planlegge da :P

Annonse

Skjer det på kvelden/natta ringer vi svigermor, som kommer hit og sover.. Og leverer henne i barnehagen neste dag evt henter.

Om det skjer på dagen, henter svigermor på barnehagen og blir her evt natta om pappan ikke er hjemme igjen fra sykehuset :)

Vi vil helst ha henne her så det ikke blir så mye "rart" som skjer på en gang. Og så vil vi slippe å vekke henne midt på natta.

svigermor kommer å er her til storebror våkner om det drar i vegen på natta. Utover det leverer vi storebror nede hos svigers om det drar i vegen på dagen og ungen er hjemme. Er ungen hos dagmamma henter svigermor han der. Så takk til min fantastiske svigermor som har mulighet til å stille opp slik.

Btw: Storebror kommer til å være hos svigers til vi er hjemmat fra sjukehuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...