Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skrive det?

Har noen pukter jeg vil ha med...

F.eks: en viss lege jeg ikke vil ha inn. om det skulle bli ks, så kan de sterilisere meg samtidig. Vil helst ikke ha epidural. Vil hjem så fort som mulig etterpå om alt går bra.

Men hvordan formulere?

Vet jeg må ha en erklæring fra lege ang sterilisering.

Hva skriver dere i evt fødebrev?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var ett godt spørsmål :) skal få hjelp av jordmor å lage sånn fødebtev jeg. Hun har sikkert mye gode tips å komme med.

Skrevet

Går ikke til jordmor, hehe :)

Trenger tips :)

Når er det hensiktsmessig å skrive det?

Skrevet

Alt dette kan du skrive på den du my fylle ut til sykehuset i forbindelse med ordinær UL.

Om du ikke går til JM så si det til legen din og be om hjelp der, at den evt henviser deg til samtale på sykehuset om du ikke vil ringe de selv.

Skrevet

sist jeg skulle føde fikk vi et brev fra fødeavdelingen der det sto noen spørsmål som skulle hjelpe på vei.

Kanskje du kan høre med fødeavdelingen?

Det var spørsmål som:

- hvordan fungerer du under pressede situasjoner/er det noe vi bør vite om hvordan du fungerer under pressede situasjoner

- tror det var noe om hva man tenker om smertelindring/fødestilling

- hvilke tanker gjør du deg om amming

osv... Jeg rakk aldri å gi fødebrevet til jordmor ettersom tulla kom å fort, så jeg tror litt av poenget med å skrive det er like mye prosessen det er å tenke gjennom disse tingene som det er viktig info til jordmor...

Skrevet (endret)

Ang sterilisering, så må du fylle ut et skjema - du finner det om du biologier etter det (frivillig sterilisering). Og det er mulig legen din må skrive under.her er skjema:

http://www.google.no/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0CC8QFjAA&url=http%3A%2F%2Fhelsedirektoratet.no%2Ffolkehelse%2Fseksuell-helse%2Fsterilisering%2FDocuments%2Fskjema-begjering-om-sterilisering.pdf&ei=nD4KUa2hJe_24QS95YCgBQ&usg=AFQjCNEsghSBo-o_KTEWMH3f5OdscM5zjw&sig2=jx48cOqZhKJxZPL5xiTukA

Endret av Cmyk
Skrevet

Så når det nærmer seg, så kan jeg altså be om en samtale med jordmor? Hmm.. Hadde ikke det med de to andre, eldste kom 6 uker før termin og minsten kom 11 dager før. Fikk aldri noe brev heller fra sykehuset..

når bør jeg ha en samtale? Har termin 6 juni.

Er jo 8 år siden jeg var gjennom detta sist :P føler meg som første gangs igjen :P

Skrevet

Det er jo ikke alle som skriver fødebrev, så du å vel strengt tatt ikke, men som sagt husker jeg det var en fin prosess å ha vært igjennom. Selv om det var med førstemann.

Du kan finne litt tips her, både til selve prosessen og eventuelle punkter du kan ta med:

http://mammanett.no/fodsel/fodebrev

Men som det står, ikke gjør deg opp alt for klare formeninger, for kanskje får du en helt annen fødselsopplevelse enn du har tenkt deg, og har du for klare forventinger kan du bli litt satt ut. Det skjedde med meg!

Så kan du ta det med på føden når du kommer inn..

Skrevet

Vet jo egentlig hva jeg går til :) men det som er viktigst for meg er at den legen ikke rører meg. Og det syns jeg er litt vanskelig å si rett frem :P hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...