Gå til innhold

Når kjøpte dere eller har kjøpr utstyr?!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er 18 uker, enda tidlig, men jeg har allerede anskaffet meg vogn. Den kjøpte jeg ny. Hardbaggene kjøpte vi brukt.

Har også kjøpt bilstoler + små div ting. Men har ikke noe i hus enda. Har kjøpt det av venner som har tvillinger, men som snart vokser ut av det. Så når de er ferdig med det, kommer det hit.

Når man får to på likt, er det greit å kjøpe litt og litt. Blir for dyrt og ta alt på en lønn liksom.

Men ja, det klær i fingra etter å kjøper enda mer hehe :)

Jeg er 21+3, har kun kjøpt badebalje på salg på babyshop. Men nå har vi alle de store tingene siden vi har et barn fra før.

Men i dag skal vi på UL, så jeg må nok innom en butikk for å kjøpe et plagg i riktig farge etterpå.

Løp ut å kjøp et eller annet du, så gir du oss tilbakemelding på hva du kjøpte :)

Kjøpte vogn for et par uker siden, er nå 22 uker :)

Bilstol får jeg kjøpt av ei venninne, stellekomode og sprinkelseng får vi av broren til samboeren, klær arver jeg mye av, kurv er etter søstra mi, mamma skal bare trekke den om. Voksipose, dyner og sengetøy hadde jeg fra før. Vogna har forresten pappa kjøpt ;) så alt er egentlig i boks :)

Venter bare på å begynne på barnerommet :D

Annonse

Vi har det meste fra sist, en vet ikke kjønn enda, så mulig vi må ut på handel etter blått tøy, siden det meste vi har er rosa. Skal på privat ul i morgen og håper å se kjønn. Er 25+5 i dag.

Har kjøpt et par bodyer, bukser og en genser i kjønnsnøytral farge, og fått et stellebord.

Skal kjøpe ny vogn, men må bare få tenke nok på at farge og type er riktig. :-)

Vi begynte så smått med innkjøp allerede uke 6-7, stellekommode som skulle males blant annet. Kjøpte vogn for et par måneder siden da vi kom over et godt tilbud. Har også kjøpt litt klær.

Jeg for min del ser ikke hvorfor folk syns alt er så tidlig? Er opp til hver og en når man vil begynne, og for vår del er det greit å kjøpe litt og litt, i stedet for alt på en gang, å må ut med mange tusen på samme tid :) er 19+5

Jeg ser at det varierer utrolig fra person til person, og om du har barn fra før o.l.

Denne graviditeten er min første, og VELDIG etterlengtet, så her begynte innkjøpene tidlig. Har også vært flink å sett etter salg, spesielt i Januar. Så jeg har kjøpt inn de største/viktigste tingene=) Er 25 uker.

Har flytta 300 mil. Og måtte selge alt av utstyr... Hadde ikke plass å ta med, så vips var jeg gravid, og har INGENTING! Kjøpte vogn i uke 6. Da jeg fikk ny vogn til halv pris... Ellers har jeg ikke kjøpt noe nesten... Skal vente til ordinær ul i uke 18.. blir nok litt mer virkelig da også...

Annonse

Gjest Trulte med to små

Jeg er 17+1 og dette barnet er veldig etterlengtet så vi begynte å kjøpe småting tidlig.

Ny seng og madrass kjøpte vi denne uka og jeg har handlet noe ullklær på salg, det lønner seg!

Ellers får vi en del ting som er pent brukt, vogn blant annet.

Arver noe klær, men foretrekker helst nytt så det kjøper jeg mest av selv.

Alt annet som stellebord, grind osv får vi fra ei venninne og det syns jeg er fint. Det er jo bare å vaske det godt evnt male så blir det godt som nytt! :)

Har det meste fra før, så kjenner jeg er mer avslappet nå enn første gangen jeg gikk gravid. Ikke så mye på lista ;) Men den kommende storesøster fikk plukke ut litt nøytrale klær sist da vi var på shopping. Var da i uke 16 :)

Oj så artig :) Ja ser det er mye forskjellig hva man gjør :) skal ikke på UL før 20 februar (20 uker) det var liksom så lenge å vente :P

har ei fra før, men solgte masse da vi flyttet å nå er hun så stor(startet tidlig) at dette blir som helt på nytt igjen :P må ha det meste utenom seng og klær (om ny jente )

trur jeg må kjøpe en liten symbolsk ting ;)))

si hvordan UL utfallet blir da, artig å høre!!

Jeg er 17+4 og vi har sprinkelseng og stellebord etter storebror, og har kjøpt litt klær, strikka babytøy og tepper, handlet vogn og lekegrind (pent brukt av bekjente), fått softbag og vippestol av venner, så av de store tingene mangler vi vel bare bilstolen :)

Har mye etter førstemann. Men trenger bilsete, myggnetting og regntrekk til vogna + en kommode til å ha på barnerommet. Har kjøpt brukt sprinkelseng + ny madrass. Tripptrappstol, bæresjal, litt sengetøy, sengekant og litt klær på januarsalg. Skal få kjøpe en gammel men grei søskenvogn av et vennepar :) Turde ikke kjøpe noe før etter uke 13 pga blødninger tidlig i svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...