Gå til innhold

Er faktisk bekymret, baby 2 mnd sover hele natta...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg føler det ikke er normalt...

Burde jeg sjekke det opp?

Hun har siste uken fått mat kl 22.30 og sovnet innen kl 23. For så å våkne alt fra 06-08. Uten mat.

Nå de to siste nettene har jeg prøvd å legge henne tidligere. Natt til i går fikk hun mat kl 20.30 og hun sovnet kl 21.10. Hun våknet kl 05 for mat og sov videre til 08.

Natt til i dag fikk hun mat kl 21.30 og sovnet kl 22. Og hun våknet først kl 07.30. Også en hel natt uten mat. Er dette "normalt"?

Noen mener nok jeg bare må nyte det, det gjør jeg. Men jeg blir faktisk bekymra for om det kan være noe galt. Er det noe som ligger latent. Er masse stoffskifte sykdom i familien og diabetes...

Huff. Hvorfor er vi laget så avansert...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min legger seg kl 19 hver kveld. Sover alltid til i alle fall 3-4 før mat. Har hendt han har sovet til 0630 også, altså 11,5 time.

Han er 4 mnd og har sovet så godt siden ca 6 uker gammel.

Skrevet

Beklager. Ser nå at det er kanskje mange som sliter med å ikke få nattesøvn osv med sine små. Ikke meninga som et "haha, min sover. For så å late som jeg er bekymra" innlegg...

Ikke meninga det asså.

Jeg er virkelig bekymra pga sykdom...

Krysser alt i håp om at alle får litt mer søvn her inne...!

Skrevet

Gutten min legger seg kl 19 hver kveld. Sover alltid til i alle fall 3-4 før mat. Har hendt han har sovet til 0630 også, altså 11,5 time.

Han er 4 mnd og har sovet så godt siden ca 6 uker gammel.

Ok, TAKK for svar! Godt å høre at det er fler den veien og :) Da skal jeg bare nyte det da... Hun får snart eget rom så da får jeg bare håpe det fortsetter.

Er ikke vant til sånn baby.

Men hun får mat når hun vil på dagen da, tar aldri tiden. Mins jeg gjorde det med de andre barna. Mao, hun får kanskje nok mat på dagen.

Skrevet

Min eldste sov natten gjennom fra hun var 9-10 uker, fra 19 til 07. Så lenge hun har hatt fin vektoppgang og hun spiser bra på dagen så bare nyt!

Skrevet

min eldste sov mye fra første stund, fra seks uker sov han 23-08 uten mat, når han var 3 mnd sov han 19-07 fikk mat og sov til 09, en skikkelig sovebaby. Han fikk kun mme så kanskje de sover bedre da? :-P Så lenge din legger på seg godt, så er det bare til og nyte det :-)

Skrevet

Og jeg føler det ikke er normalt...

Burde jeg sjekke det opp?

Hun har siste uken fått mat kl 22.30 og sovnet innen kl 23. For så å våkne alt fra 06-08. Uten mat.

Nå de to siste nettene har jeg prøvd å legge henne tidligere. Natt til i går fikk hun mat kl 20.30 og hun sovnet kl 21.10. Hun våknet kl 05 for mat og sov videre til 08.

Natt til i dag fikk hun mat kl 21.30 og sovnet kl 22. Og hun våknet først kl 07.30. Også en hel natt uten mat. Er dette "normalt"?

Noen mener nok jeg bare må nyte det, det gjør jeg. Men jeg blir faktisk bekymra for om det kan være noe galt. Er det noe som ligger latent. Er masse stoffskifte sykdom i familien og diabetes...

Huff. Hvorfor er vi laget så avansert...

jenta mi på 5 uker sover oxo lenge om natten.

fra ca 20-21 er det nesten umulig og få henne til å våkne.

kan klare å sove 6-7timer.

hun er ei veldig fornøyd jente

Skrevet

Min sov over natta han også fra han var ca 2 mnd gammel, men begynnte å våkne igjen rundt 5- 6 mnd. alderen da jeg begynnte å gi han fast føde. :)

Skrevet

Ok, spennende å se da. Hvor lenge hun sover sånn :) Hun får kun morsmelk, ikke MME. Derfor jeg syns det virker rart.

Men iom jeg gir mat så ofte hun vil på dagen så har jeg kanskje for en gangs skyld nok melk.

Hun hadde lagt på seg 1300g fra fødselsvekt på 6 ukers kontroll. Og ligger mye høyere enn de andre barna mine.

Skrevet

nyt det :)

Min var også sånn lenge.. frem til for ca 3 uker siden, da skulle han plutselig ha mat hver andre time gjennom hele natta! Men nå ser det ut til å løse seg igjen (i natt sov han 19-02 og 02.15 (ca) - 07.30) :)

så ser ut til at det bare var en laaaang økeperiode.. for nå har jeg så mye melk at det renner over :)

Så nyt det, men vær obs på at det kan komme en skikkelig økeperiode! Men mitt råd er da å bare holde ut, gi mat ofte, prøv å legg inn et ekstra måltid eller to på dagen, og så vil det roe seg igjen (uten at man måtte ty til flaske..) :)

Skrevet

nyt det :)

Min var også sånn lenge.. frem til for ca 3 uker siden, da skulle han plutselig ha mat hver andre time gjennom hele natta! Men nå ser det ut til å løse seg igjen (i natt sov han 19-02 og 02.15 (ca) - 07.30) :)

så ser ut til at det bare var en laaaang økeperiode.. for nå har jeg så mye melk at det renner over :)

Så nyt det, men vær obs på at det kan komme en skikkeliIg økeperiode! Men mitt råd er da å bare holde ut, gi mat ofte, prøv å legg inn et ekstra måltid eller to på dagen, og så vil det roe seg igjen (uten at man måtte ty til flaske..) :)

Kan jeg spørre hvor gammel din er? Og hvor lang økeperioden var? Min er 3 måneder og siste 1 1/2 ukene har jeg ammet hver 2 time ca, og før ammet jeg 1 til 2 ganger i løpet av en natt. Håper det skal gå seg til igjen :)

Skrevet

han er 3,5 måned nå..

økeperioden varte vel fra ca 1 uke før han ble 3 måneder, og i ca 3 uker! :/

jeg lot han spise så ofte han ville på natta, pluss at jeg prøvde å legge inn 1-2 ekstra måltider på dagtid!

Og det ser ut som om det har funket!! :)

Ikke legg masse planer, ta det med ro, slapp av mellom slagene, få i deg nok mat og drikke og tenk at dette går over bare han har økt melkemengden nok :)

Skrevet

Min lillegutt på snart 4 mnd sover natten igjennom fra sju til seks igjen. De siste dagene har det vært mye oppvåkning pga forkjølelse da, så når han blir frisk igjen og klarer å spise normalt igjen, så satser vi på sove natten gjennom igjen :)

Skrevet

Fra min var ganske nøyaktig 2mnd har hun hatt en lengre soveperiode på 5-8 timer om natta, ganske godt etter å ha hatt for vane å våkne hver 3. time for mat tidligere :) Men plutselig vendte hun helt om og våknet ofte igjen.. Veldig opp og ned :P Nå legger hun seg 19 og sover til 07, uten mat, men nå er hun 8 mnd da :)

Skrevet

Når jeg selv var baby sov jeg fra 23.00-6/7 fra jeg kom hjem fra sykehuset..

Min baby er 7 uker. Sovner for natten rundt 22-00.30. Sover alt fra 3.5-5 timer før han skal ha mat igjen. Kun en gang har han sovet 7 timer i strekk..

Hvordan sover hunnpå dagen??

Skrevet

Hun sover veldig mye på dagen. Men det kan være at jeg bare føler det, for når hun er våken så sitter hun i sittestolen sin (så lenge hun vil det). Og storesøsken underholder henne så mye at hun sitter der til hun sovner igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...