Gå til innhold

HÆ, datteren min får kanskje rødt hår

Anbefalte innlegg

Det ser sannelig ut til at datteren min får rødt hår.

Begge vi foreldrene er mørke med brune øyne, så dette kom som en overraskelse gitt.

Elsker henne i hjel uansett og hun er nydelig. Likevel merker jeg at det er mange som kommenterer det. "Rødt hår, lizzm".

Anonym poster: ac260c4e1f495873ad8692caaac7aef7

Fortsetter under...

Det er dessverre mange som tenker sånn. Akkurat som det var noe man kunne velge.

Hørte en dame som sa at det spilte ikkr noen rolle hvordan ungen så ut bare den ikke hadde rødt hår

Forresten jeg har rødt hår selv og har alltid elsket det. Men har blitt mobbet for det og

Endret av holahopp

Å, du kan være så stolt!! Rødt hår vannes ut mer og mer i Norge så det er spesielt og pent! Begge mine småjenter har det, ikke Pippi - rødt da. Eldste har flere sjateringer i håret og det er så vakkert! Rødt hår og knallblå øyne:) Får stadig vekk ros fra andre. Gratulerer!!

Anonym poster: 84c1a42b312c1ba5e04ad3328374c2ed

Var faktisk min største "skrekk" og. Sett bort fra sykdom osv. Vet ikke hvorfor. Men kan ha noe med at filmer osv bruker barn med rødt hår i litt ufordragelige roller?

Anonym poster: 11dff146596c3a31bf4e750bb424319d

Annonse

Kan vi ikke finne en hyggeligere beskrivelse enn "rødt" hår??

Det er jo ikke rødt som sådan. Engelskmennene sier "strawberry blonde" - synes vi skal oversette til norsk og kalle det jordbærblond ;)

Jeg synes at jordbærblondt hår er riktig så flott - gratulerer med en skjønn liten jordbærblondine :D

Datteren min har rødlig hår. Hun er virkelig vakker. Har fått maaaange tilbud om modelljobber, tv-jobber osv. Folk stopper oss på gaten for å bare se på henne :) har aldri fått annet enn positive kommentarer om den fine fargen hennes :) :) tviler på at hun blir mobbet for det ;-p

Anonym poster: 0025b74caa37e74c5b506a2ae1439631

Kan vi ikke finne en hyggeligere beskrivelse enn "rødt" hår??

Det er jo ikke rødt som sådan. Engelskmennene sier "strawberry blonde" - synes vi skal oversette til norsk og kalle det jordbærblond ;)

Jeg synes at jordbærblondt hår er riktig så flott - gratulerer med en skjønn liten jordbærblondine :D

Man kan ikke kalle alle rødhårede for jordbærblond, ettersom jordbærblond er en ganske lys rødblond farge. Hva med dem med kobberfarge? Dyp rød farge? Rødbrunt osv?

Anonym poster: f76d330044de225533eb746fe0af5059

Jm fortalte en historie fra gammelt av. Der var det noen som hadde sagt, bare barnet ikke får rødt hår er jeg gla. Barnet ble født uten armer. Rødt hår er flott :) vær stolt :) !

Anonym poster: 994969b924208aeac487c41eb7cbb4dc

Jeg har selv mørkerødt, langt hår og har aldri blitt mobbet for det. Tvert i mot :) Har alltid fått komplementer fra både kjente og ukjente. Fremmede kommer bort til meg på gaten for å ta på det og lurer veldig på hvilken hårfarge jeg farger håret med ;) Frisører vil kjøpe håret mitt. Har alltid vært populær blant guttene og jentene er misunnelige.

Men kan være litt slitsomt også. Spesielt i turistsesongene når flere busslass med japanere skal ta bilde av meg og ta på håret. Var enda verre da jeg var liten. hehe

Anonym poster: a8c46e8cd7ead502eaaeec0630409a1d

Jeg har rødt hår selv:) aldri blitt mobbet på skolen og slikt,bare av stemoren min faktisk:s liker det ikke på meg selv,men synes andre er nydelige med det! Å der irriterer meg grenseløst at ufordesgelige unger i tv serier/filmer har rødt hår! Det er jo produsentene som gir folk dårlige holdninger til rødhårede barn. Selvfølgelig har de da KNALL orange hår å da,helst afrokansk afro,streng,briller og masse kviser. Flott kombi,hvem faan ser bra ut m det da?rødt hår eller ei..å såklart må se være kjempe overvektig og sylfrekk i kjeften.. Min svigerfar sa faktisk ved flere anledninger før vi fikk barn: " ja bare så lenge barnebarna ikke får rødt hår!" jeg sa ingenting da,men angrer! Han skal være f så glad for at han får bli bestefar! Og alle foreldre bør også være glad de får ett FRISKT barn, da kan håret være grønt for min del altså,heller det enn et sykt barn med masse plager og hindringer i livet.

Anonym poster: b55a7030962edabab74a4882c239a87e

Annonse

Ååå jeg håper min datter i magen tar etter meg og får mitt røde hår :) Synes det er nydelig. Selv har jeg blitt mobbet for håret i ung alder, men fått bare skryt etter at jeg ble voksen. Daglig nesten er det noen som spør hvilken farge jeg bruker å farge håret med (har aldri farget det)

Isåfall blir det mange brune kjoler og langt rødt hår på min jente ;)

Gratulerer med jenta di :)

Anonym poster: ce0a8ada9f47123c6529f01fc8c99eb0

Gjest Vicky Pollard

Har rødt hår selv, frisøren er fra seg av begeistring for fargen, og jeg har ikke farget det på 15 år ;) Yngstemann er også rødhåret, har aldri tenkt at det ikke er noe særlig. Vi er jo utrydningstrua og burde blitt værna :P

Har rødt hår selv, frisøren er fra seg av begeistring for fargen, og jeg har ikke farget det på 15 år wink.png Yngstemann er også rødhåret, har aldri tenkt at det ikke er noe særlig. Vi er jo utrydningstrua og burde blitt værna tongue.png

Får opprette ei facebook-side da vettu... Verning av personer med rødhår... ;)

Jeg har rødt hår og har aldri blitt mobbet for det. Får alltid skryt av frisøren for de mener det er en sjelden farge.

Har 5 barn, og ingen av de har arvet min hårfarge. Kan jo hende det dukker opp på et barnebarn en gang i fremtiden da ;)

Ei venninne av meg har knallrødt hår og lysegrønne øyne... Vanvittig kult:) Og 2 av tantebarna mine har helt illrødt hår:)

Og jeg farger mitt rødt fordi det er så kult med rødt! Og har fregner... Da familien min skulle få fosterbarn og skulle ha en jente sa min bror at hun kunne være som hun ville bare hun ikke hadde rødt hår og fregner :P Men han var jo ikke gamle karen....

Endret av Sint naken biltyv

Jeg er jordbærblond, og får stadig skryt av hårfargen min, men da jeg var gravid med ei lita jente håpet jeg innerst inne at hun ikke skulle arve mine farger. Ikke pga hårfargen, men pga de helt hvite øyenvippene og brynene som følger med :unsure: er et herk å måtte farge de hele tiden!

Hun kom ut lys blond med mørke vipper og er verdens vakreste lille snuppe :)

Jeg har alltid fått høre hvor nydelig håret mitt er pga fargen min(rødt), så du kan forvente deg mange komplimenter fremover :)

Det er ikke noe å være flau over. Selv fikk jeg jente med blondt hår og ble faktisk litt skuffet for jeg ville gjerne at hun skulle ha rødt hår. Så kos deg med et barn med en skjønn hårfarge.

PS: Jeg har rødt hår pga pappas skjegg. Det er nemlig rødt. Mamma har brunt hår og pappa nesten svart, men skjegget er rødt. Så det kan være en eller to generasjoner før deg har røde gener.

Og hvorfor er fet dumt? Jeg har langt, bølgete rød/kobber/gullbrunt, og får alltid høre at jeg har fint hår og en helt den hårfarge. Før hatet jeg det, xnå vil jeg aldri farge håret mitt. Rødt hår er fint og jenta er heldig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...