Gå til innhold

Dere som har små barn, Hvor ofte smører dere barna med krem/bodylotion?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonym poster: 697a9f4a134433bdad9b4d4ad0f977b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Solkrem om sommeren

Anonym poster: 93127f142b7e8b13612e2f886bd2331f

Skrevet

Aldri.

Solkrem om sommeren og kuldekrem i kinnene om vinteren, det er det.

Anonym poster: 31b8e42b7766ccdcfe3e1bee626980b5

Skrevet

Solkrem om sommeren. Har veldig fin hud som aldri blir tørr :-)

Gjest Skofantomet
Skrevet

3 åringen smører jeg så ofte jeg får lov (har svaklig atopisk eksem). Baby på 7 mnd aldri :)

Skrevet

Smørte aldri storesøster med noe som helst. Litt krem i rumpa om hun var sår. Husker ikke hva jeg brukte.

Lillebror har atopisk eksem og ble i flere år smørt med kremer flere ganger daglig enkelte steder. Alltid etter dusj/bad og før leggetid.

Skrevet

Sjelden om sommeren bortsett fra solkrem. På vinteren smøres hele kroppenn 2 ganger om dagen, og ansiktet noe mer ved behov. Men har barn som er atopiker så må gjøres det for å holde det noenlunde i sjakk når det blir kaldt ute.

Anonym poster: d00840dcd1b76b227fa9758268d2a25f

Skrevet

Aldri. Kun solkrem om sommeren.

Og litt salve i ansiktet om vinteren pga eksem.

Ellers har de ikke behov for noe.

Anonym poster: 5d9f373548995ca09e3fe7a7fcf33cda

Skrevet

Smører av og til. Det hender hun blir tørr nå om vinteren, både i ansiktet, ryggen og beina.

Foretrekker egentlig å smøre henne inn med babyolje da :P Vi tar av og til massasjekveld før leggetid. Det gjør vi oftere enn smøring med fuktighetskrem.

Skrevet

Aldri, utenom solkrem da. Tuller ikke med balansen i hudne når det ikke er nødvendig.

Skrevet

Takk for svar:) jeg har nemmelig ikke brukt å smøre dem, og kom bare tilfeldig på det:) dib er kjekt å ha;)

Anonym poster: 697a9f4a134433bdad9b4d4ad0f977b0

Skrevet

eldste og yngste: hver morgen og kveld. De har atopisk eksem

mellomste: en sjelden gang iblandt, når hun selv insisterer pga at søskenene blir smurt.

Anonym poster: 1a86e57cf1ad2e3da3527703276727b3

Skrevet

Sjeldent. Smører aldri ben og armer, men smører føttene 1-3ganger i uka på vinteren.

Han og jeg sliter med tørre ben om vinteren. Vi går mye barbent eller med ullsokker, og vi fyrer med ved som gir tørr luft. Må faktisk smøre kattens poter og..

Anonym poster: 42097d8ab08cb5ef03a0973614002e62

Skrevet

Hver dag, minst en gang om dagen.. :/

Anonym poster: 90db4ad316acb62afd3d6d7bb1653259

Skrevet

Solkrem om sommeren, kuldekrem en gang i blant når det er minusgrader, og vanlig fuktighetskrem en gang iblant når de er tørre. Kanskje 1 gang i mnd. Kun på kinnene da.

Skrevet

Som flete over meg skrivet, smører med solkrem før vi går ut om sommeren og smører kuldekrem i fjeset hennes om vinteren. Og sinksalve i rumpa de svært få gangene som hun har vært sår. Bodylotion hører da ikke hjemme på normal og frisk småbarnshud?

Anonym poster: 8b4888ef61c27dc34f4390fe498658a2

Gjest Skofantomet
Skrevet

Sjeldent. Smører aldri ben og armer, men smører føttene 1-3ganger i uka på vinteren.

Han og jeg sliter med tørre ben om vinteren. Vi går mye barbent eller med ullsokker, og vi fyrer med ved som gir tørr luft. Må faktisk smøre kattens poter og..

Anonym poster: 42097d8ab08cb5ef03a0973614002e62

Katten faktisk, hahaha :D

Skrevet

Periodevis hver dag, da han sliter litt med tørr hud. Særlig nå som det er så kaldt og tørt i lufta.

Skrevet

Kun solkrem om sommeren og salve ved behov. (eksem, bleieutslett)

Bruker man for mye av den slags vil det etter hvert virke mot sin hensikt.

Har aldri hatt så tørr hud så da jeg klinte kroppen min inn i lotion og kremer. Huden ble helt avhengig og måtte smøre meg flere ganger for dagen for huden var tørr og flasset. Jeg sluttet med det og etter en stund var huden min reparert og fin igjen.

Skrevet

hver dag på min på 4 år. Atopiker med tørr hud.

Anonym poster: 73516a632ef3d1bf79b9678334e9620a

Skrevet

Solkrem om sommeren. Eventuelt i påska om vi er på fjellet med sterk sol. Bepathen/inotyol vist ho har sår stump. Ellers bruker jeg ikke noen krem på jenta mi. Det er igrunn bare noe tull med krem. Krem gjør at kroppen slutter å produsere fuktighet selv! Så jo mer du smører jo mer må du smøre!!! Beste er å ikke bruke hverken såpe eller krem i for store mengder:) Mener nå jeg:)

Skrevet

Ett barn smøres så og si aldri. Har hatt noen små perioder der hun må bli smørt flere ganger hver dag, hun har atopisk eksem men ekstremt sjeldent hun har utbrudd. Mindre utbrudd om vi lar vær å smøre gjevnlig. I fjor hadde hun ett utbrudd, som vi fikk stoppet fort og akkurat nå har hun. Men vært helt fin ellers.

Hun andre må vi smøre fra tre til ørten ganger hver dag. Hun er hardt rammet av atopisk eksem, så hun har med seg krem overslt.

Anonym poster: a067128f65c5b886e543a6c358c1e597

Gjest sussie77
Skrevet

Solkrem om sommeren og kuldekrem i kinnene om vinteren. Har olje i badevannet så da trenger jeg ikke smøre de med noen krem. Men bruker litt bleiesalve da hvis det trengs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...