Gå til innhold

Merker babyen at moren er sulten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan fosteret merke at moren er sulten?

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hm, det var et godt spørsmål. Babyen får jo næring fra blodet, så i utgangspunktet skulle en ikke tro det. Men når man tenker på all aktivitet litt sjokolade kan forårsake der inne , så merker de jo forandringen. Så hvis mor er veldig sulten over lang tid, så kanskje babyen «merker» (eller preges av) at det ikke er fullt så mye næring i blodet? Helt på jordet kanskje, bare tankespinn ;)

Skrevet

Ikke godt å si, men jeg synes babyen blir mer aktiv hvis jeg er sulten over litt tid. Vet ikke om det er tilfeldig, men da begynte jeg å lure litt :)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Kanskje han hører rumling fra tarmen? ;)

Skrevet

Jeg forhørte meg om akkurat dette med en jordmor en gang i forbindelse med at en muslimsk venninne av meg vurderte å faste noen enkelte dager under graviditet )for å slippe å ta igjen disse dagene etter at babyen var født). Jeg fikk helt hetta og tenkte at babyen kom til å sulte i hjel. Jordmoren opplyste meg om at babyen "tok det den trengte", men at det ikke var bra for mor - kunne føre til slapphet, hårtap, dårlige negler, tannproblemer etc.

(Venninnen min droppet da prosjektet).

Når det gjelder lyd fra rumlende mage vet jeg ikke, men jeg har lest at det er ganske bråkete (!) inne i magen hele tiden. Det sammenliknes med å stå i en rundkjøring i rushtrafikk (!!!).

Jeg har også merket at det er mer action på Nurket hvis jeg er sulten. Kan det ha noe med at vi blir litt urolige og at de små merker det? :)

Skrevet

Jeg vil si at de merker det, for her er det ett sabla til rabalder når mor ikke har spist nok! Lå 6 timer på sykehuset her en kveld og fikk ikke spise i tilfelle operasjon, og det likte ikke lillegutt noe særlig og så begynte sparkinga. :P Begynte til slutt å grine til sykepleieren som måtte ringe natt jordmora og høre om det var mulig, og da fikk jeg høre at det er fult mulig at ungen merker at det er mindre sukker og andre næringsstoffer i blodet. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...