Gå til innhold

Fikk hormonspiral på fredag, i dag mindre melk.... SAMMENHENG????

Anbefalte innlegg

Satte inn litt motvillig en hormonspiral på fredag hos legen ( som hadde den ligge klar selv om jeg ikke selv hadde hentet på apotek.....) jeg spurte om det kunne påvirke melke produksjon og hun svarte NEI!!!! Jeg må alltid streve litt for å ha nok melk, og jeg føler nå at jeg i natt spesielt og i dag har mye mindre melk.... nesten ingenting! Ikke melkespreng i natt slike jeg alltid pleier om nettene!!!! Huff, kan det skyldes spiralen????????? Vesla er drøye 11 uker nå.... Vil amme!!!!!!!!!!!! Rett før jeg drar ut hele spiralen, går det Ann- må jeg til legen for å gjøre det? Fra å være i superform i elleve uker har jeg gått med konstant menssmerter - hadde planlagt å vente noen måneder til amminga var over, men legen overtalte meg og sa den hadde ingen innvirkning! Jeg er nå 40 år og skal ikke ha flere barn, men vi kunne klart å bruke annen bedre prevensjon i stedet disse få månedene!!!! Stress!!!! Hjelp- What to do???

Fortsetter under...

Har flere venninner som har brukt hormonspiral samtidig som de ammer, det har ikke påvirket deres melkemengde iallefall.

Er veldig vanlig med økedager/uker når babyen er rundt 3 mnd, kanskje det er det? :-)

Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no

Ja, det finnes en del rapporter om at det påvirker melkeproduksjonen, selv om "alle" sier det ikke gjør det. Sannsynligvis er det midlertidig, da hormonmengden er størst den første uka, så skal den stabilisere seg. Du kan ikke fjerne spiralen selv, men legen kan selvsagt gjøre det.

Men det kan også være økedøgn! Hyppig amming vil gjøre at det føles som du ikke har melk. Amm så ofte babyen vil, sett deg gjerne til og amme hele helga om du kan.

Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no

Ja, det finnes en del rapporter om at det påvirker melkeproduksjonen, selv om "alle" sier det ikke gjør det. Sannsynligvis er det midlertidig, da hormonmengden er størst den første uka, så skal den stabilisere seg. Du kan ikke fjerne spiralen selv, men legen kan selvsagt gjøre det.

Men det kan også være økedøgn! Hyppig amming vil gjøre at det føles som du ikke har melk. Amm så ofte babyen vil, sett deg gjerne til og amme hele helga om du kan.

Må bare si du er helt fantastisk som hjelper med så gode utfyllende svar lillenims! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...