Gå til innhold

Nevn en svensk favorittsang!

Anbefalte innlegg

Koret jeg er med i er nettopp ferdig med et mgp-prosjekt.

Neste prosjekt-tema er Sverige. Så da spør jeg dere:

Har dere noen favorittsanger/artister?

Hva er "typisk svensk"?

Forslag til mat/drikke?

Hva kan vi evt pynte lokalet med? (Type ungdomshus på bygda).

Kostymer?

Setter pris på alle mulige slags svar fra dere kreative damer her inne! :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144014655-nevn-en-svensk-favorittsang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Om" med Niklas Strömstedt, nydelig sang som sikkert hadde blitt kul som kor. Sommartider er vel alltid en slager, "All that she wants" med Ace of Base er kul (riktignok på engelsk, men svensk gruppe). En annen nydelig sang er Sparvöga med Marie Fredriksson, en av de fineste svenske sangene jeg vet. Og X-models med "Två av oss" er fin. Masse fin svensk musikk! Gabriellas sång er vel obligatorisk, selv om jeg personlig ikke er særlig begeistret.

Annonse

Jeg synes "leende guldbruna øgon" er råkul med litt fart i seg. Den blir nok bra om dere vil lage litt stemning.

Liker også "vill ha dig" og "det vackraste" :) Gode gamle svenske hits som alle kan. Er litt morsomt når folk kan sangene, da blir hvertfall jeg mer fenget og "med". Typisk svensk er jo også pippi, Karlsson på taket og Emil om dere vil ha litt svenske barnesanger også.

Typisk svensk mat er kjøttboller og potetmot og kanelgifflar :P Typisk svensk drikke er jo egentlig fanta, cola og alt det vi har her. Men se om dere får tak i brett med brus, slik alle nordmenn hamstrer i Sverige :P

Usj, kreativiteten var ikke her akkurat nå, men dere kan jo tegne et svensk flagg på kinnene, lage pippifletter eller noe slik?

Nei, jeg vet ikke helt altså..

Anonym poster: 9bcb1664042871db107d704253e7b34e

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...