Gå til innhold

Fortsatt fryktelig lei meg, men må spørre om like erfaringer! Se hit absolutt ALLE som har vært/er gravide og på tidlig UL!

Anbefalte innlegg

Klamrer meg til et bittelite håp, så lenge jeg kan, etter å ha lest ulike historier, men finner ikke så mye oppløftende og oppklarende... Her er saken:

-Positiv EL-test 15.des. (dermed EL senest 17.desember)

-Sex 15. og 17.desember, men ikke mye mer etter det

-"Festeblødning" 1 uke etter eggløsning

-Svakt positiv graviditetstest 1 dag før forventet mens (altså 30.desember)

-Sterk positiv test 3.januar

-Brunlig utflod nesten daglig f.o.m. 21.januar (litt over 1 uke siden, antatt 7 uker på vei)

-Sterk kvalme, tretthet, ømme og tunge bryster siste 2-3 ukene

MEN, så er greia at på tidlig UL i går (8+2 etter min beregning) fant jordmor kun en slags pose (oppklarning, kalte hun det) som målte 13x8 mm, men kunne ikke visualisere embryo.

Hun mente jeg KUNNE være kortere på vei enn antatt, men da må jo fosteranlegget ha gått i dvale på et tidspunkt og blitt hengende veldig etter i vekst.

Noen påpeker at foster kan vokse i rykk og napp hele svangerskapet, slik at noen vokser lite 1.trimester og mer i 2.trimester osv. Dette kan også føre til at noen blir satt tilbake på ultralyd.

Jeg har ved ultralyd blitt satt tilbake 2 og 3 uker med de to første. Begge er imidlertid født nærmest min egen termin og har vært fullbårne, men små (2900 gram).

Kan det være håp???? Er så sliten av å være trist nå, så klamrer meg til håpet...

Fortsetter under...

Jeg var på UL når jeg var 7 uker på vei. Jeg vet at jeg skulle være 7 uker, siden det ble tatt hcg-prøve når jeg var 4 uker som samstemte med det.

På UL kom det frem at jeg bare var 5 uker på vei i følge gynekologen.. Ingen hjertebank.

Da fikk vi beskjed om at han kunne verken fortelle oss om det gikk galt eller bra. Og at vi måtte vente i to uker...

Uke 9: Da fikk vi først beskjed om at utskrapningstime var satt opp men vi skulle bare sjekke med UL at det fortsatt var i uke 5.

Da hadde fosteret plutselig vokst 4 uker på 2, og da var jeg 9 uker på vei. Er i dag 18+4 :)

Så mitt råd er å leve i håpet, er det en negativ nyhet så ta den når den er konstatert.

For de to ukene med tristhet og sorg har ødelagt mye av mitt svangerskap, noe jeg ikke unner noen å føle.

(Du kan se UL bildene av det på bloggen, i fra uke 7 og 9. )

Lykke til!

Jeg var ha ultralyd igår. Før vi satte igang, så forberedte hun meg på at vi måtte ta høyde for alt. Jeg tenkte at hun ville forbedre meg ifall hun ikke ville finne hjerteaktivitet, men hun nevnte det at fosteret kunne gå i dvale og at mange derfor var kortere på vei enn antatt. Det må kanskje være vanlig at det skjer da..? Jeg vet ikke altså, men det er det jeg tenker.

Jeg har også opplevd at en venninne har ringt gråtende til meg fordi legen så bare et svart hull på ultralyd, men som ringte opp etter et par dager med gode nyheter.

Så det er jo håp, men jeg tror samtidig at, som jordmoren min sa til meg igår, vi må ta høyde for alt..

Lykke til!

Endret av Gjør plass til en til!

Hvorfor ikke bare måle hCG nivået ditt med 48 timers mellomrom? det kan du gjøre mens du venter på ny UL.

Joda, men hcg-nivået vil ofte stige som normalt selv om fostersekken skulle være tom, så det gir ikke noe klart svar på at alt er ok desverre..

Hvorfor ikke bare måle hCG nivået ditt med 48 timers mellomrom? det kan du gjøre mens du venter på ny UL.

Joda, men hcg-nivået vil ofte stige som normalt selv om fostersekken skulle være tom, så det gir ikke noe klart svar på at alt er ok desverre..

Jeg har jo hatt absolutt alle symptomer til "riktig" tidspunkt også, så kroppen oppfører seg som den er gravid uansett. Man kan visst være veldig gravid selv om foster mangler..

Annonse

Jeg hadde BO, fosterløst svangerskap som ble oppdaget for tre uker siden i uke 7. Skulle vært 7+3, men så bare en tom fostersekk. Fikk time til utskrapning dagen etter.. Lykke til, håper du får bedre nyheter enn meg! :)

Jeg tror ikke det stemmer at det "ofte" vil være normal hCG stigning når det ikke er foster i fosterposen. Det kan godt hende at det stiger noe, men korrekt fordoblingshastighet er et tegn på en intakt, vital gravidiet. Så det ville hvertfall jeg fått målt :)

Hei kjære deg!

Jeg er ca like langt på veg (hadde EL et sted mellom 18 og 20 des) og var på UL i går. Jeg tenkte jeg var sånn ca 8 pluss 2 dager.

Hun så ut til å ha et godt apparat, men bildekvaliteten var forferdelig for å være helt ærlig og alt vi så var en blobb med hjerteaktivitet som skulle være ca 7 pluss 4. I mitt hode stemmer ikke dette da vi ikke hadde sex da, og jeg måtte hatt positiv test på dag 7DPO i tilfelle.

Jeg spurte om det kunne være to men hun kunne ikke garantere at det ikke var det selv om hun ikke kunne se noe nå, siden de var så fæle til å gjemme seg i den alderen.

Poenget er... Tror ikke UL det det stadiet av svangerskapet kan gi mange konkrete svar. Behold håpet ditt du. Vent en stund og ta en ny UL etterhvert.

En god klem til deg, og lykke til!

Hei kjære deg!

Jeg er ca like langt på veg (hadde EL et sted mellom 18 og 20 des) og var på UL i går. Jeg tenkte jeg var sånn ca 8 pluss 2 dager.

Hun så ut til å ha et godt apparat, men bildekvaliteten var forferdelig for å være helt ærlig og alt vi så var en blobb med hjerteaktivitet som skulle være ca 7 pluss 4. I mitt hode stemmer ikke dette da vi ikke hadde sex da, og jeg måtte hatt positiv test på dag 7DPO i tilfelle.

Jeg spurte om det kunne være to men hun kunne ikke garantere at det ikke var det selv om hun ikke kunne se noe nå, siden de var så fæle til å gjemme seg i den alderen.

Poenget er... Tror ikke UL det det stadiet av svangerskapet kan gi mange konkrete svar. Behold håpet ditt du. Vent en stund og ta en ny UL etterhvert.

En god klem til deg, og lykke til!

Takk for det :) Har lest så mye om det som kalles "Blighted Ovum" nå, så tror desverre det er det som har skjedd her også... Men får bare vente og se... Skal på ny ultralyd på sykehuset (nsfm på st.olavs) på onsdag, så da regner jeg med å få klart svar. De har vel den ekspertisen som trengs. Har ikke noe særlig håp lenger, etter å ha googlet dette, for fosteret kan jo ikke ha gjemt seg bak fostersekken heller... Og den sekken var så liten i forhold til livmora :(

Det var leit å høre..

Jeg håper du kommer deg kjapt etter dette her og at du klarer å glede deg til neste runde med prøving! Det kan jo være så koselig det også! ;)

Lykke til, jeg håper du blir godt tatt vare på på St. Olavs!

Ps: unn deg litt sjokolade i dag, det pleier å hjelpe ;)

Gjest Trulte med to små

Jeg var på tidlig UL pga blødninger og fikk første sjekk 6+1 hvor legen kunne se at to egg hadde festet seg. Det ene større en det andre, men jeg fikk ikke beskjed om noe hjerteaktivitet og den største av tvillingene var kun 1 mm!

Fikk ny time uka etter ( 7+1 ) og fikk da beskjed om at det ikke var noe i livmoren ( dette etter en kraftig blødning natten før ) og legen konkluderte med spontanabort.

Jeg trodde han, men syns det hele var rart da det ikke hadde kommet ut annet en rent blod og vi tok en ny sjekk hos noen andre noen dager senere.

Der så vi med en gang begge fostersekkene, den ene hadde sluttet å vokse nylig, men den andre levde i beste velgående!

Det var også et hematom i livmoren, så den andre legen hadde oversett to fostersekker og et hematom!

Er litt annerledes siden legen din kunne se "noe" der, men det kan jo likevel gå bra så ikke gi opp håpet enda!

Håper du får gode nyheter :)

Er 17+1 i dag og mirakelet mitt lever i beste velgående, så alt går an selv med en dårlig start!

Det var leit å høre..

Jeg håper du kommer deg kjapt etter dette her og at du klarer å glede deg til neste runde med prøving! Det kan jo være så koselig det også! ;)

Lykke til, jeg håper du blir godt tatt vare på på St. Olavs!

Ps: unn deg litt sjokolade i dag, det pleier å hjelpe ;)

Jeg kjøpte meg en Troika like etter den kjipe ultralyden, som jeg koste meg med i går. Skulle hatt butikk i nærheten og kjøpt meg noe godt nå også ja ;)

Håper virkelig de er snille og omtenksomme og gir meg all informasjon jeg trenger på st.olavs ja...

Annonse

I mitt første svangerskap var jeg på tidlig ultralyd da jeg trodde jeg var ca 8 uker. Da kunne gynekologen bare se en oppklarning slik som du fikk beskjed om. Jeg hadde hatt uregelmessig mens i tiden før, men var likevel sikker på at så kort kunne jeg neppe være. Fikk time igjen etter 4 uker - og da fikk jeg se en liten peanøtt med bankende hjerte. 8 uker på vei. På ordinær ultralyd ble jeg satt en uke frem i forhold til tidlig ultralyd.

Ønsker deg lykke til - krysser fingrene for deg :-)

I mitt første svangerskap var jeg på tidlig ultralyd da jeg trodde jeg var ca 8 uker. Da kunne gynekologen bare se en oppklarning slik som du fikk beskjed om. Jeg hadde hatt uregelmessig mens i tiden før, men var likevel sikker på at så kort kunne jeg neppe være. Fikk time igjen etter 4 uker - og da fikk jeg se en liten peanøtt med bankende hjerte. 8 uker på vei. På ordinær ultralyd ble jeg satt en uke frem i forhold til tidlig ultralyd.

Ønsker deg lykke til - krysser fingrene for deg :-)

Kan desverre ikke stemme med meg, da jeg testet positivt veldig tidlig denne gangen og VET til og med når jeg hadde eggløsning. Men takk for omtanken uansett :)

Hadde forøvrig verdens kjipeste drøm i natt/morges... Drømte jeg var på UL og fikk se en sprell levende 9 uker gammel bebis :( Kun ønsketenkning det da.

Er veldig spendt på hvordan det gikk med deg, er midt oppi det samme selv np, ei uke til ny ul. . Forferdelig vente tid !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...