Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri vært en stor spiser. Og pleier egentlig ha 2 faste måltider i løpet av en dag + noe frukt eller mellommåltid.. jeg trener også daglig u tillegg.

Etter at jeg ble gravid, har jeg hatt skikkelig problemer med fordøyelsen. Har prøvd å spise litt mer enn vanlig. Men da er det full stopp og jeg får skikkelug vondt i magen, og masse luft.

Nå så spiser jeg bare litt og veldig lett mat, som egg og salat og lettere muddag. Men jeg er jo mer sulten og jeg trener i tillegg. Noen tips? Jeg skal til fastlegen på kontroll i morgen heldigvis

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kan jo også si at hvis jeg ikke trener så blir det 10 ganger værre..

Endret av Thie88
Skrevet

Laks - Da får du i deg sunn fett og omega-3.

Kylling/kalkun - proteiner og magert kjøtt

Lettere å tilsette i salater hvis du ikke klarer det som fullverdig middag :)

Prøv å spise avocado og variere typer av grønnsaker du spiser :)

Ikke minst, lytt til kroppen de dagene du har lavt energi nivå :)

Skrevet

Ja, det går i fisk og kylling med grønnsaker. Men hadde jo vært deilig å kunne spise ett ordentlug måltid. Uten mageknip og skikkelug vondt..

Skrevet

Jeg spiser helt vanlig, men jeg har også mye vondt i magen. Jeg tror nok fordøyelsen er generelt sett på bærtur akkurat må....

Skrevet

Spurte ei venninne som jobber på apoteket og hun sa at idoform(?) har flere produkter som kan hjelpe på en fordøyelse som ikke fungerer som den skal, ikke bare diarè.

Og et produkt(glemte jo selvsagt av navnet nå :P ) som "sprekker" luftboblene, slik at en ikke blir oppblåst som hun mente skulle være trygg for babyen å bruke.

Så du kan jo spørre fastlegen om det eller på apoteket der du bor :)

Og at activia yoghurt/biola kunne hjelpe :)

Skrevet (endret)

Spurte ei venninne som jobber på apoteket og hun sa at idoform(?) har flere produkter som kan hjelpe på en fordøyelse som ikke fungerer som den skal, ikke bare diarè.

Og et produkt(glemte jo selvsagt av navnet nå :P ) som "sprekker" luftboblene, slik at en ikke blir oppblåst som hun mente skulle være trygg for babyen å bruke.

Hsr prøvd det, har en flaske med duphalac også, den hjelper litt..

Så du kan jo spørre fastlegen om det eller på apoteket der du bor :)

Og at activia yoghurt/biola kunne hjelpe :)

Har duphalac som hjelper litt, og spiser youghurt som mellommåltid hvis jeg blir sulten.

Endret av Thie88
Skrevet

Duphalac hjelper som oftest bare som smøring, ikke mot gass dessverre. Hvis biola/activia yoghurt skal ha effekt så må det dessverre spises jevnlig.

Den idoform skal være slike bakterier som er gode for magen og tarmen, en tablett om dagen tror jeg det var hun sa :) Kan jo være noe å sjekke opp? :)

Skrevet

Duphalac hjelper som oftest bare som smøring, ikke mot gass dessverre. Hvis biola/activia yoghurt skal ha effekt så må det dessverre spises jevnlig.

Den idoform skal være slike bakterier som er gode for magen og tarmen, en tablett om dagen tror jeg det var hun sa :) Kan jo være noe å sjekke opp? :)

Takk for tips :) skal ta det opp med legeb

Skrevet

Har du prøvd å spise svisker?. Funker dønn på treg mage..har reddet meg mange ganger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...