Gjest Leaf Skrevet 29. januar 2013 #51 Skrevet 29. januar 2013 Skjønner meg ikke på dere dib damer. Det er så fyyy fyyy og barnemishandling å omskjære en gutt, men å ta abort på friske barn det et helt greit! Hva er verst? Drepe ett lite ufødt barn eller å skjære vekk litt hud fra en penis? Neida dobbelmoralen lenge leve!! Anonym poster: 6a5cc8be0a8a78e28b94c5f446ae9e8e Enig med deg der ja Synes vel ikke noen skal dømmes uansett hva de velger. Og det er jo slik at det er mange fordeler med omskjæring(gjort på medisinsk rett måte) men virker til at dibberne bare fokuserer på det negative. Som i så mye annet er det mye sneversynhet her inne. Man må jo heller ikke glemme at dette har eksistert i mange år i mange(USA er det like normalt som å kutte navlestrengen), og det det aller fleste tilfeller er det gjort på en medisinsk trygg måte. Ekstreme tilfeller vil alltid eksistere, men det er et fåtall av de, hvis man ser på verdensbasis
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #52 Skrevet 29. januar 2013 Det spiller overhodet ingen rolle hva jeg foretrekker. Og jeg forstår meg ikke på dere som synes omskjæring er fantastisk fordi dere mener det gir dere selv større nytelse. Det er for meg egoisme på høyeste nivå. Hva omskjæring gir eller ikke gir meg spiller virkelig ingen rolle i denne debatten. Jeg er sterkt imot lemlestelse av forsvarsløse, små mennesker. Det er heldigvis bare et tidsspørsmål før denne mishandlingen kommer til å bli forbudt og stilt på lik linje med all annen mishandling av barn. Så om dere får hår i kjeften, lengre/kortere akt og bedre lukt driter jeg en lang mars i! Nei til lemlesting av barn! Anonym poster: 634ea1cc1b4d321b4a1fbb439607d463
CaptainHindsight Skrevet 29. januar 2013 #53 Skrevet 29. januar 2013 Enig med deg der ja Synes vel ikke noen skal dømmes uansett hva de velger. Og det er jo slik at det er mange fordeler med omskjæring(gjort på medisinsk rett måte) men virker til at dibberne bare fokuserer på det negative. Som i så mye annet er det mye sneversynhet her inne. Man må jo heller ikke glemme at dette har eksistert i mange år i mange(USA er det like normalt som å kutte navlestrengen), og det det aller fleste tilfeller er det gjort på en medisinsk trygg måte. Ekstreme tilfeller vil alltid eksistere, men det er et fåtall av de, hvis man ser på verdensbasis Det er mange skikker som har eksistert i mange år uten det er et kvalitetsstempel... I USA velger færre og færre å omskjære barna sine, det er alldeles ikke like normalt som å kutte navlestrengen lenger. Når det gjelder medisinske inngrep på så små kropper er det ikke noe som heter "medisinsk trygt", småbarn dør selv på amerikanske sykehus. Komplikasjoner på omskjæring er heller ikke få, tallet er faktisk oppe i ca. 10% (Noen sier så lavt som 5%, andre så høyt som 55%) Man kan, som mannen min opplevde, å få for mye hud kuttet av slik at ereksjon ble smertefull (Forøvrig en svært vanlig komplikasjon ved omskjæring av spedbarn) Det tok han tre år å reparere skaden moren hans utsatte han for. http://www.circumstitions.com/Complic.html http://www.circumstitions.com/Botched1.html Her er en liste med komplikasjoner (og bilder, så er du advart) som du kan se er det slettes ikke en harmløs liten greie det er helt greit å utsette barna sine for, men et grovt overgrep.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #54 Skrevet 29. januar 2013 Synes alle som vurderer og omskjære guttebarna, bør se en omskjæring irl før de bestemmer seg. En del gutter MÅ, av medisinske grunner, så burde vært enkelt og gjennomføre...De er dog i narkose, men man kan jo allikevel tenke seg smertene UTEN bedøvelse, da det er det mest vanlige, bla i Amerika, der mange omskjæres kun fordi foreldre finner det "penere"..... Narkose på småbarn er en risiko i seg selv, og loalbedøvelse er mer eller mindre umulig i det området pga så mange nervetråder.. Gikk et program der vi fikk se omskjæring. Noen kam sikkert finne link til dette på nettet. Det er de to amerikanske komikerne, hvorav den ne er stor, med lit lengre hr og de har flere program med søkelys på ulike ting mennesker gjør.... Anonym poster: 1a2b728743062ae50b6385eeb4924564
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #55 Skrevet 29. januar 2013 Synes alle som vurderer og omskjære guttebarna, bør se en omskjæring irl før de bestemmer seg. En del gutter MÅ, av medisinske grunner, så burde vært enkelt og gjennomføre...De er dog i narkose, men man kan jo allikevel tenke seg smertene UTEN bedøvelse, da det er det mest vanlige, bla i Amerika, der mange omskjæres kun fordi foreldre finner det "penere"..... Narkose på småbarn er en risiko i seg selv, og loalbedøvelse er mer eller mindre umulig i det området pga så mange nervetråder.. Gikk et program der vi fikk se omskjæring. Noen kam sikkert finne link til dette på nettet. Det er de to amerikanske komikerne, hvorav den ne er stor, med lit lengre hr og de har flere program med søkelys på ulike ting mennesker gjør.... Anonym poster: 1a2b728743062ae50b6385eeb4924564 http://www.youtube.com/watch?v=vLGcqPE7xu0 Anonym poster: e55a1254cd7257698ddf2bc36921d9a2
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #56 Skrevet 29. januar 2013 Synes alle som vurderer og omskjære guttebarna, bør se en omskjæring irl før de bestemmer seg. En del gutter MÅ, av medisinske grunner, så burde vært enkelt og gjennomføre...De er dog i narkose, men man kan jo allikevel tenke seg smertene UTEN bedøvelse, da det er det mest vanlige, bla i Amerika, der mange omskjæres kun fordi foreldre finner det "penere"..... Narkose på småbarn er en risiko i seg selv, og loalbedøvelse er mer eller mindre umulig i det området pga så mange nervetråder.. Gikk et program der vi fikk se omskjæring. Noen kam sikkert finne link til dette på nettet. Det er de to amerikanske komikerne, hvorav den ne er stor, med lit lengre hr og de har flere program med søkelys på ulike ting mennesker gjør.... Anonym poster: 1a2b728743062ae50b6385eeb4924564 Penn & Teller var det som hadde det programmet. Hvor de BL.a viste deler av en omskjæring av gutt på sykehus, den "humane" måten..... Anonym poster: 1a2b728743062ae50b6385eeb4924564
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #57 Skrevet 29. januar 2013 Her fant jeg showet, se det i sin helhet: http://m.youtube.com/#/watch?v=j7jL8fBujwM&feature=gv&hl=en&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3Dj7jL8fBujwM%26feature%3Dgv%26hl%3Den&gl=NO Hvis det funker med link fra YouTube. Alternativ søk på Penn & Teller circumstition på you tube/Google, så .kommer dere frem Anonym poster: 1a2b728743062ae50b6385eeb4924564
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #58 Skrevet 29. januar 2013 2min uti filmen an dere se og høre omskjæring...... Anonym poster: 1a2b728743062ae50b6385eeb4924564
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 29. januar 2013 #59 Skrevet 29. januar 2013 Jeg har ingen sterke følelser om omskårne menn, men at noen kan få seg til å påføre barna sine unødig smerte pga tradisjon er for meg helt ubegripelig! Ja, jeg lar helsesøster stikke barna mine med sprøyter for å gi viktige vaksiner og jeg lot kirurgen skjære i barnet mitt for å gjøre det friskt, men å bedøve (i beste fall) og skjære for så å drive sårstell og gi smertestillende til den lille babyen er så fjernt fra det jeg anser å vise omsorg som mulig.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #60 Skrevet 29. januar 2013 Jeg har ingen sterke følelser om omskårne menn, men at noen kan få seg til å påføre barna sine unødig smerte pga tradisjon er for meg helt ubegripelig! Ja, jeg lar helsesøster stikke barna mine med sprøyter for å gi viktige vaksiner og jeg lot kirurgen skjære i barnet mitt for å gjøre det friskt, men å bedøve (i beste fall) og skjære for så å drive sårstell og gi smertestillende til den lille babyen er så fjernt fra det jeg anser å vise omsorg som mulig. Men de bedøver ikke små barn, ekstrem vanskelig og risikofylt i det området i den alderen, narkose høyner også risikoen for komplikasjoner. Ergo, gjør man som med grisen, binder barnet fast og snitter av huden...ps, det er forresten nervetråder i huden der også, er ikke som og skjære av hard hud under bena eller klippe neglene..... Anonym poster: 1a2b728743062ae50b6385eeb4924564
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #61 Skrevet 29. januar 2013 Jeg har ingen sterke følelser om omskårne menn, men at noen kan få seg til å påføre barna sine unødig smerte pga tradisjon er for meg helt ubegripelig! Ja, jeg lar helsesøster stikke barna mine med sprøyter for å gi viktige vaksiner og jeg lot kirurgen skjære i barnet mitt for å gjøre det friskt, men å bedøve (i beste fall) og skjære for så å drive sårstell og gi smertestillende til den lille babyen er så fjernt fra det jeg anser å vise omsorg som mulig. Men de bedøver ikke små barn, ekstrem vanskelig og risikofylt i det området i den alderen, narkose høyner også risikoen for komplikasjoner. Ergo, gjør man som med grisen, binder barnet fast og snitter av huden...ps, det er forresten nervetråder i huden der også, er ikke som og skjære av hard hud under bena eller klippe neglene..... Anonym poster: 1a2b728743062ae50b6385eeb4924564 Det er 70.000 nervetråder. Så mye nytelse som dermed blir fratatt barnet. Anonym poster: e55a1254cd7257698ddf2bc36921d9a2
Dirty Diana*** Skrevet 29. januar 2013 #62 Skrevet 29. januar 2013 Jeg synes det er best med en omskåret mann. I forhold til barn, burde man vente til barna er større, for eksempel fra 5 år og oppover, ikke på babyer herregud. Som regel går det bra hvis man da ikke går til en heksedoktor.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #63 Skrevet 29. januar 2013 Jeg synes det er best med en omskåret mann. I forhold til barn, burde man vente til barna er større, for eksempel fra 5 år og oppover, ikke på babyer herregud. Som regel går det bra hvis man da ikke går til en heksedoktor. -___- Og dette vet du mye om, eller? Anonym poster: e55a1254cd7257698ddf2bc36921d9a2
Dirty Diana*** Skrevet 29. januar 2013 #64 Skrevet 29. januar 2013 Jeg synes det er best med en omskåret mann. I forhold til barn, burde man vente til barna er større, for eksempel fra 5 år og oppover, ikke på babyer herregud. Som regel går det bra hvis man da ikke går til en heksedoktor. -___- Og dette vet du mye om, eller? Anonym poster: e55a1254cd7257698ddf2bc36921d9a2 Du må være mer spesifik.
Katteskinnet Skrevet 29. januar 2013 #65 Skrevet 29. januar 2013 Jeg har ingen sterke følelser om omskårne menn, men at noen kan få seg til å påføre barna sine unødig smerte pga tradisjon er for meg helt ubegripelig! Ja, jeg lar helsesøster stikke barna mine med sprøyter for å gi viktige vaksiner og jeg lot kirurgen skjære i barnet mitt for å gjøre det friskt, men å bedøve (i beste fall) og skjære for så å drive sårstell og gi smertestillende til den lille babyen er så fjernt fra det jeg anser å vise omsorg som mulig. Men de bedøver ikke små barn, ekstrem vanskelig og risikofylt i det området i den alderen, narkose høyner også risikoen for komplikasjoner. Ergo, gjør man som med grisen, binder barnet fast og snitter av huden...ps, det er forresten nervetråder i huden der også, er ikke som og skjære av hard hud under bena eller klippe neglene..... Anonym poster: 1a2b728743062ae50b6385eeb4924564 Det er 70.000 nervetråder. Så mye nytelse som dermed blir fratatt barnet. Anonym poster: e55a1254cd7257698ddf2bc36921d9a2 Det var jo originalt "en kur for onani" her i vesten, så det sier jo litt. Dermed temmelig sykt at mennesker gjør dette mot barna sine. Selvfølgelig går jeg for en uomskåret mann. Naturlig er best.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #66 Skrevet 29. januar 2013 Jeg synes det er best med en omskåret mann. I forhold til barn, burde man vente til barna er større, for eksempel fra 5 år og oppover, ikke på babyer herregud. Som regel går det bra hvis man da ikke går til en heksedoktor. -___- Og dette vet du mye om, eller? Anonym poster: e55a1254cd7257698ddf2bc36921d9a2 Du må være mer spesifik. Alt du sier er jo tull. Det er fremdeles en stor risiko å omskjære unger, selv om man ikke går til en "heksedoktor". Anonym poster: e55a1254cd7257698ddf2bc36921d9a2
Dirty Diana*** Skrevet 29. januar 2013 #67 Skrevet 29. januar 2013 Jeg synes det er best med en omskåret mann. I forhold til barn, burde man vente til barna er større, for eksempel fra 5 år og oppover, ikke på babyer herregud. Som regel går det bra hvis man da ikke går til en heksedoktor. -___- Og dette vet du mye om, eller? Anonym poster: e55a1254cd7257698ddf2bc36921d9a2 Du må være mer spesifik. Alt du sier er jo tull. Det er fremdeles en stor risiko å omskjære unger, selv om man ikke går til en "heksedoktor". Anonym poster: e55a1254cd7257698ddf2bc36921d9a2 Så rart at dibbere alltid "vet" hvor farlig omskjæring er, mens de som selv er omskåret ikke har opplevd noen problemer med det.
CaptainHindsight Skrevet 29. januar 2013 #68 Skrevet 29. januar 2013 Så rart at dibbere alltid "vet" hvor farlig omskjæring er, mens de som selv er omskåret ikke har opplevd noen problemer med det. Jeg har skrevet mye i denne tråden, og jeg vil si jeg har ganske god peil, siden mannen min ble omskåret som barn og fikk enorme skader på penis på grunn av det. Dessverre ikke et enkelttilfelle! Det finnes egne foreninger for dette, så det er nok av omskårede som har problemer. Når det blir laget egne apparater som skal minske ødeleggelsene etter en omskjæring så sier det seg selv at dette faktisk er et problem.
Gjest Yzma Skrevet 29. januar 2013 #69 Skrevet 29. januar 2013 Så rart at dibbere alltid "vet" hvor farlig omskjæring er, mens de som selv er omskåret ikke har opplevd noen problemer med det. Vil tro at det er lettere for de som ikke slet/sliter i ettertid å snakke om det, enn for de som faktisk har fått skader/problemer. Men hey, hva vet vel jeg. Jeg har jo bare (vært så dum..) og googlet bilder og sett et par videoer av omskjæringer.
Mamsemums Skrevet 29. januar 2013 #70 Skrevet 29. januar 2013 Jeg synes det er best med en omskåret mann. I forhold til barn, burde man vente til barna er større, for eksempel fra 5 år og oppover, ikke på babyer herregud. Som regel går det bra hvis man da ikke går til en heksedoktor. Hvorfor 5 år? De kan ikke ta noe eget valg om egen kropp(min 5-åring klarer til tider knapt å velge pålegg på brødskiven) med så store og uopprettelige konsekvenser.
Dirty Diana*** Skrevet 29. januar 2013 #71 Skrevet 29. januar 2013 Så rart at dibbere alltid "vet" hvor farlig omskjæring er, mens de som selv er omskåret ikke har opplevd noen problemer med det. Jeg har skrevet mye i denne tråden, og jeg vil si jeg har ganske god peil, siden mannen min ble omskåret som barn og fikk enorme skader på penis på grunn av det. Dessverre ikke et enkelttilfelle! Det finnes egne foreninger for dette, så det er nok av omskårede som har problemer. Når det blir laget egne apparater som skal minske ødeleggelsene etter en omskjæring så sier det seg selv at dette faktisk er et problem. Selv om det finnes flere, blir det likevel unntakene. De aller fleste har ikke problemer som følge av omskjæring. Det blir det samme som med mye annet, som ulike kirurgiske inngrep, vaksiner osv. Det kan bli komplikasjoner, men for de aller fleste går det helt fint. Leit at mannen din har så store problemer, så jeg forstår at du er engasjert.
CaptainHindsight Skrevet 29. januar 2013 #72 Skrevet 29. januar 2013 Så rart at dibbere alltid "vet" hvor farlig omskjæring er, mens de som selv er omskåret ikke har opplevd noen problemer med det. Jeg har skrevet mye i denne tråden, og jeg vil si jeg har ganske god peil, siden mannen min ble omskåret som barn og fikk enorme skader på penis på grunn av det. Dessverre ikke et enkelttilfelle! Det finnes egne foreninger for dette, så det er nok av omskårede som har problemer. Når det blir laget egne apparater som skal minske ødeleggelsene etter en omskjæring så sier det seg selv at dette faktisk er et problem. Selv om det finnes flere, blir det likevel unntakene. De aller fleste har ikke problemer som følge av omskjæring. Det blir det samme som med mye annet, som ulike kirurgiske inngrep, vaksiner osv. Det kan bli komplikasjoner, men for de aller fleste går det helt fint. Leit at mannen din har så store problemer, så jeg forstår at du er engasjert. Når komplikasjonstallene svinger fra 5-55% så er det ikke bare unntakene. Det er skyhøye tall for noe som i bunn og grunn er kosmetisk (Snakker ikke om medisinsk omskjæring)
Dirty Diana*** Skrevet 29. januar 2013 #73 Skrevet 29. januar 2013 Jeg synes det er best med en omskåret mann. I forhold til barn, burde man vente til barna er større, for eksempel fra 5 år og oppover, ikke på babyer herregud. Som regel går det bra hvis man da ikke går til en heksedoktor. Hvorfor 5 år? De kan ikke ta noe eget valg om egen kropp(min 5-åring klarer til tider knapt å velge pålegg på brødskiven) med så store og uopprettelige konsekvenser. Det var ikke det som var poenget. En sårbar baby burde ikke bli utsatt for noe inngrep, man burde vente til barnet er eldre. Et eldre barn kan man dessuten snakke med og forklare til.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #74 Skrevet 29. januar 2013 Jeg synes det er best med en omskåret mann. I forhold til barn, burde man vente til barna er større, for eksempel fra 5 år og oppover, ikke på babyer herregud. Som regel går det bra hvis man da ikke går til en heksedoktor. Hvorfor 5 år? De kan ikke ta noe eget valg om egen kropp(min 5-åring klarer til tider knapt å velge pålegg på brødskiven) med så store og uopprettelige konsekvenser. Det var ikke det som var poenget. En sårbar baby burde ikke bli utsatt for noe inngrep, man burde vente til barnet er eldre. Et eldre barn kan man dessuten snakke med og forklare til. ... Og manipulere. Anonym poster: e55a1254cd7257698ddf2bc36921d9a2
Dirty Diana*** Skrevet 29. januar 2013 #75 Skrevet 29. januar 2013 Så rart at dibbere alltid "vet" hvor farlig omskjæring er, mens de som selv er omskåret ikke har opplevd noen problemer med det. Jeg har skrevet mye i denne tråden, og jeg vil si jeg har ganske god peil, siden mannen min ble omskåret som barn og fikk enorme skader på penis på grunn av det. Dessverre ikke et enkelttilfelle! Det finnes egne foreninger for dette, så det er nok av omskårede som har problemer. Når det blir laget egne apparater som skal minske ødeleggelsene etter en omskjæring så sier det seg selv at dette faktisk er et problem. Selv om det finnes flere, blir det likevel unntakene. De aller fleste har ikke problemer som følge av omskjæring. Det blir det samme som med mye annet, som ulike kirurgiske inngrep, vaksiner osv. Det kan bli komplikasjoner, men for de aller fleste går det helt fint. Leit at mannen din har så store problemer, så jeg forstår at du er engasjert. Når komplikasjonstallene svinger fra 5-55% så er det ikke bare unntakene. Det er skyhøye tall for noe som i bunn og grunn er kosmetisk (Snakker ikke om medisinsk omskjæring) Hva mener du med svinger fra 5-55 %? I forhold til hva da? Tid, sted..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå