Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #101 Skrevet 29. januar 2013 Så rart at dibbere alltid "vet" hvor farlig omskjæring er, mens de som selv er omskåret ikke har opplevd noen problemer med det. Jeg har skrevet mye i denne tråden, og jeg vil si jeg har ganske god peil, siden mannen min ble omskåret som barn og fikk enorme skader på penis på grunn av det. Dessverre ikke et enkelttilfelle! Det finnes egne foreninger for dette, så det er nok av omskårede som har problemer. Når det blir laget egne apparater som skal minske ødeleggelsene etter en omskjæring så sier det seg selv at dette faktisk er et problem. Hvilket apparater er det du snakker om? Kilder? Bilder? De kjærer litt av forhuden med en liten kniv så her er det ingen apparater i saken. Så du sier at mannen din har fått skader, men klarte å gjøre seg gravid og samtidig ha sex som vist du er fornøyd med siden du velger å være sammen med han? Anonym poster: 6d5eb966cc849a8380261a0434d7e3c3
BareMas Skrevet 29. januar 2013 #102 Skrevet 29. januar 2013 Igjen, veldig leit at mannen din fikk denne komplikasjonen, men tallene du refererer til blir for meg umulig å forholde meg til. Her er en liste over komplikasjoner. Er det lettere å forholde seg til? http://www.circumsti...om/Complic.html Her har du både fordeler og ulemper http://fritanke.no/i...et&NyhetID=8910 Du trenger da ikke å bare nevne komplikasjoner for disse oppstår når en uprofesjonel person utfører inngrepet. Dette står i artiklen over. Anonym poster: 6d5eb966cc849a8380261a0434d7e3c3 http://www.forskning.no/artikler/2012/august/329094 Skal du da ha enda mer kilder du bølla mamma? Tror neppe du kommer til å si at omkjæring har mere fordeler enn ulemper uansett hva du får vite. Anonym poster: 6d5eb966cc849a8380261a0434d7e3c3 Som jeg sa tidligere så er nok omskjæring en kjempefordel i land hvor hiv/aids er for en epedemi å regne, mens her hjemme vil nok god kunnskap være like forebyggende. Men takk for kildene, hjalp meg å vite litt mer om emnet samt at deres bastante argumentasjon ikke virket så platt, men faktisk hadde litt hold i virkeligheten. Jeg kommer nok ikke til å omskjære mine barn eller oppfordre mannen til å gjøre det alikevel, med mindre det er medisinsk nødvendig eller de vil flytte til sør Afrika å ha masse ubeskyttet sex, men det er mitt ståsted i omskjæringsdebatten
CaptainHindsight Skrevet 29. januar 2013 #103 Skrevet 29. januar 2013 Enig med deg der ja Synes vel ikke noen skal dømmes uansett hva de velger. Og det er jo slik at det er mange fordeler med omskjæring(gjort på medisinsk rett måte) men virker til at dibberne bare fokuserer på det negative. Som i så mye annet er det mye sneversynhet her inne. Man må jo heller ikke glemme at dette har eksistert i mange år i mange(USA er det like normalt som å kutte navlestrengen), og det det aller fleste tilfeller er det gjort på en medisinsk trygg måte. Ekstreme tilfeller vil alltid eksistere, men det er et fåtall av de, hvis man ser på verdensbasis Det er mange skikker som har eksistert i mange år uten det er et kvalitetsstempel... I USA velger færre og færre å omskjære barna sine, det er alldeles ikke like normalt som å kutte navlestrengen lenger. Når det gjelder medisinske inngrep på så små kropper er det ikke noe som heter "medisinsk trygt", småbarn dør selv på amerikanske sykehus. Komplikasjoner på omskjæring er heller ikke få, tallet er faktisk oppe i ca. 10% (Noen sier så lavt som 5%, andre så høyt som 55%) Man kan, som mannen min opplevde, å få for mye hud kuttet av slik at ereksjon ble smertefull (Forøvrig en svært vanlig komplikasjon ved omskjæring av spedbarn) Det tok han tre år å reparere skaden moren hans utsatte han for. http://www.circumsti...om/Complic.html http://www.circumsti...m/Botched1.html Her er en liste med komplikasjoner (og bilder, så er du advart) som du kan se er det slettes ikke en harmløs liten greie det er helt greit å utsette barna sine for, men et grovt overgrep. Og det er akkurat det som blir fokuset. Det som er negativt, hvorfor legger du ikke frem alle fordelene med omskjæring samtidig? Og kan ikke se at jeg skrev at det er greit å omskjære spedbarn. Uttrykte enighet med den jeg siterte svar til at det er hysteriske tilstander her inne, og det ene med det andre er overgrep når man ikke er enige. Synes ikke det er overgrep i de fleste tilfeller(merk fleste). Overgrep er et sterkt ord, og vil tro de jeg kjenner som er blitt omskjært som barn ikke føler det Slik. Ord er sterke, så velg dem med omhu. Føler mannen din at moren har gjort et overgrep mot han? Og komplikasjoner vil alltid oppstå, selv om inngrepet ER medisinsk trygt. Man kan aldri forutse hvordan hver enkelt kropp vil reagere, uavhengig av hva slags inngrep som blir gjort. I de fleste tilfeller går det bra, men ser du velger å holde fokuset på det som er negativt. Hvordan vet du at mennesker i USA tar mer avstand fra omskjæring? Synsing er ok, men å fastslå slik du gjør, vil jo si at du har vært i kontakt med hver enkelt.. Og du vet vel og hvor mange mørketall det finnes i statistikker? Og hvor lite svar man får ut av det. Er ikke det lureste man gjør å konkludere etter man har sett over en statistikk.. For min egen del, så synes jeg det skal være en avgjørelse man kan få ta selv, men om noen velger å ta den avgjørelsen for sitt eget barn så må de få gjøre det uten at andre skal se på de som mat til ulvene... Hva er fordelene? Vitenskapen har faktisk bevist gang på gang at det IKKE er fordeler, med mindre man er ekstremt urenslig eller har et medisinsk problem.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #104 Skrevet 29. januar 2013 Jeg synes det er best med en omskåret mann. I forhold til barn, burde man vente til barna er større, for eksempel fra 5 år og oppover, ikke på babyer herregud. Som regel går det bra hvis man da ikke går til en heksedoktor. Hvorfor 5 år? De kan ikke ta noe eget valg om egen kropp(min 5-åring klarer til tider knapt å velge pålegg på brødskiven) med så store og uopprettelige konsekvenser. Det var ikke det som var poenget. En sårbar baby burde ikke bli utsatt for noe inngrep, man burde vente til barnet er eldre. Et eldre barn kan man dessuten snakke med og forklare til. ... Og manipulere. Anonym poster: e55a1254cd7257698ddf2bc36921d9a2 Heller ikke poenget. Da bør man kanskje vente til de er voksne og kan bestemme selv. Eller er ikke det poenget heller? Skal man omskjære barn så bestemmer man på barnets vegne. Men man kan forklare hva man gjør og hvorfor. Hvordan forklarer man det egentlig? "Nå kommer doktoren snart å skal skjære litt av tissen din." "Det kommer nok til å gjøre vondt lille venn, men det er slik vi gjør i vår familie." Hva skjedde med å være glad man har et friskt barn?Man eier ikke sine barn, men har de på lånt tid til de kan klare seg selv. Nå tror jeg du gjør deg dummere enn du er. Håper iallefall. Nei,overhodet ikke. Men du kommer ikke med noen argumenter eller grunner som forsvarer en slik handling som dette. Lurte derfor på hvordan man på en fornuftig måte skal kunne forklare et lite barn hvorfor mamma og pappa ønsker dette. Anonym poster: 63d1c5e8449527909457af3a66cd0c0f
Gjest Husfrua Skrevet 29. januar 2013 #105 Skrevet 29. januar 2013 Jeg synes det er best med en omskåret mann. I forhold til barn, burde man vente til barna er større, for eksempel fra 5 år og oppover, ikke på babyer herregud. Som regel går det bra hvis man da ikke går til en heksedoktor. Hvorfor 5 år? De kan ikke ta noe eget valg om egen kropp(min 5-åring klarer til tider knapt å velge pålegg på brødskiven) med så store og uopprettelige konsekvenser. Det var ikke det som var poenget. En sårbar baby burde ikke bli utsatt for noe inngrep, man burde vente til barnet er eldre. Et eldre barn kan man dessuten snakke med og forklare til. ... Og manipulere. Anonym poster: e55a1254cd7257698ddf2bc36921d9a2 Heller ikke poenget. Da bør man kanskje vente til de er voksne og kan bestemme selv. Eller er ikke det poenget heller? Skal man omskjære barn så bestemmer man på barnets vegne. Men man kan forklare hva man gjør og hvorfor. Hvordan forklarer man det egentlig? "Nå kommer doktoren snart å skal skjære litt av tissen din." "Det kommer nok til å gjøre vondt lille venn, men det er slik vi gjør i vår familie." Hva skjedde med å være glad man har et friskt barn?Man eier ikke sine barn, men har de på lånt tid til de kan klare seg selv. Nå tror jeg du gjør deg dummere enn du er. Håper iallefall. Nei,overhodet ikke. Men du kommer ikke med noen argumenter eller grunner som forsvarer en slik handling som dette. Lurte derfor på hvordan man på en fornuftig måte skal kunne forklare et lite barn hvorfor mamma og pappa ønsker dette.
CaptainHindsight Skrevet 29. januar 2013 #106 Skrevet 29. januar 2013 Hvilket apparater er det du snakker om? Kilder? Bilder? De kjærer litt av forhuden med en liten kniv så her er det ingen apparater i saken. Så du sier at mannen din har fått skader, men klarte å gjøre seg gravid og samtidig ha sex som vist du er fornøyd med siden du velger å være sammen med han? Anonym poster: 6d5eb966cc849a8380261a0434d7e3c3 http://www.tlctugger.com/images/TuggerConeBelow.jpg Dette apparatet festes i det lille man har igjen av hud, og strekkes. Huden reagerer da med å generere nye hudceller. Det er en tidskrevende prosess (Hos mannen tok det tre år) Man kan også gjøre det kirurgisk, men det er mer risikofullt. Dessverre kan det ikke reparere alle skadene, "strengen" bak penis, et av de mest følsomme delene av en penis er borte for alltid. Mange titalls tusen nervetråder er borte for alltid. I de fleste siviliserte land bruker man også apparater når man omskjærer, som f.eks Plastibell. Mannen min er mer enn en penis. Vi kunne ikke ha sex på noen år, men for min del var han verdt å vente på. Jeg elsker han, ikke penisen hans, om jeg var så grunn hadde jeg funnet med en intakt mann uten de skadene som min mann dessverre har.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #107 Skrevet 29. januar 2013 Enig med deg der ja Synes vel ikke noen skal dømmes uansett hva de velger. Og det er jo slik at det er mange fordeler med omskjæring(gjort på medisinsk rett måte) men virker til at dibberne bare fokuserer på det negative. Som i så mye annet er det mye sneversynhet her inne. Man må jo heller ikke glemme at dette har eksistert i mange år i mange(USA er det like normalt som å kutte navlestrengen), og det det aller fleste tilfeller er det gjort på en medisinsk trygg måte. Ekstreme tilfeller vil alltid eksistere, men det er et fåtall av de, hvis man ser på verdensbasis Det er mange skikker som har eksistert i mange år uten det er et kvalitetsstempel... I USA velger færre og færre å omskjære barna sine, det er alldeles ikke like normalt som å kutte navlestrengen lenger. Når det gjelder medisinske inngrep på så små kropper er det ikke noe som heter "medisinsk trygt", småbarn dør selv på amerikanske sykehus. Komplikasjoner på omskjæring er heller ikke få, tallet er faktisk oppe i ca. 10% (Noen sier så lavt som 5%, andre så høyt som 55%) Man kan, som mannen min opplevde, å få for mye hud kuttet av slik at ereksjon ble smertefull (Forøvrig en svært vanlig komplikasjon ved omskjæring av spedbarn) Det tok han tre år å reparere skaden moren hans utsatte han for. http://www.circumsti...om/Complic.html http://www.circumsti...m/Botched1.html Her er en liste med komplikasjoner (og bilder, så er du advart) som du kan se er det slettes ikke en harmløs liten greie det er helt greit å utsette barna sine for, men et grovt overgrep. Og det er akkurat det som blir fokuset. Det som er negativt, hvorfor legger du ikke frem alle fordelene med omskjæring samtidig? Og kan ikke se at jeg skrev at det er greit å omskjære spedbarn. Uttrykte enighet med den jeg siterte svar til at det er hysteriske tilstander her inne, og det ene med det andre er overgrep når man ikke er enige. Synes ikke det er overgrep i de fleste tilfeller(merk fleste). Overgrep er et sterkt ord, og vil tro de jeg kjenner som er blitt omskjært som barn ikke føler det Slik. Ord er sterke, så velg dem med omhu. Føler mannen din at moren har gjort et overgrep mot han? Og komplikasjoner vil alltid oppstå, selv om inngrepet ER medisinsk trygt. Man kan aldri forutse hvordan hver enkelt kropp vil reagere, uavhengig av hva slags inngrep som blir gjort. I de fleste tilfeller går det bra, men ser du velger å holde fokuset på det som er negativt. Hvordan vet du at mennesker i USA tar mer avstand fra omskjæring? Synsing er ok, men å fastslå slik du gjør, vil jo si at du har vært i kontakt med hver enkelt.. Og du vet vel og hvor mange mørketall det finnes i statistikker? Og hvor lite svar man får ut av det. Er ikke det lureste man gjør å konkludere etter man har sett over en statistikk.. For min egen del, så synes jeg det skal være en avgjørelse man kan få ta selv, men om noen velger å ta den avgjørelsen for sitt eget barn så må de få gjøre det uten at andre skal se på de som mat til ulvene... Hva er fordelene? Vitenskapen har faktisk bevist gang på gang at det IKKE er fordeler, med mindre man er ekstremt urenslig eller har et medisinsk problem. Kilder ttil denne vitenskapen hadde vært fint. Kjenner og mange som er omskjært som ikke har noen problemer. Leste litt på nett og det er flere som får problemer hvis de omskjæres som voksne enn som barn. Og at grunnen til babyer døde før var narkosen mest. Leste også at risiko på dette var 0, 5% og de fleste av komplikasjoner som kom var lette og fikse. Dette var på Wikipedia så selvfølgelig litt kritisk. Anonym poster: 6d4c462f48aeb465bf9b3b8304217d86
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #108 Skrevet 29. januar 2013 Hvilket apparater er det du snakker om? Kilder? Bilder? De kjærer litt av forhuden med en liten kniv så her er det ingen apparater i saken. Så du sier at mannen din har fått skader, men klarte å gjøre seg gravid og samtidig ha sex som vist du er fornøyd med siden du velger å være sammen med han? Anonym poster: 6d5eb966cc849a8380261a0434d7e3c3 http://www.tlctugger.com/images/TuggerConeBelow.jpg Dette apparatet festes i det lille man har igjen av hud, og strekkes. Huden reagerer da med å generere nye hudceller. Det er en tidskrevende prosess (Hos mannen tok det tre år) Man kan også gjøre det kirurgisk, men det er mer risikofullt. Dessverre kan det ikke reparere alle skadene, "strengen" bak penis, et av de mest følsomme delene av en penis er borte for alltid. Mange titalls tusen nervetråder er borte for alltid. I de fleste siviliserte land bruker man også apparater når man omskjærer, som f.eks Plastibell. Mannen min er mer enn en penis. Vi kunne ikke ha sex på noen år, men for min del var han verdt å vente på. Jeg elsker han, ikke penisen hans, om jeg var så grunn hadde jeg funnet med en intakt mann uten de skadene som min mann dessverre har. Denne apparatet har jeg aldri hørt om og alle jeg kjenner har blitt omskåret med en liten kniv, ikke saks eller apparater. Kan nå forstå hvorfor mannen din er skadet, kanskje han har vært en prøve kanin til dette aperatet. Du må da vite at det er ikke mer risikofylt med kniv i det hele tatt. Jeg har sett 5 gutter i min familie som er omskjært og de har fått en liten hud stykke også sy igjen ( ikke alle syr igjen), ikke alle trenges å bli sydd, kun de som er eldre enn 2 år. Etter 2 dager vil de føle seg bedre og kan håpe og leke rundt etter mindre enn ei uke. Anonym poster: 6d5eb966cc849a8380261a0434d7e3c3
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #109 Skrevet 29. januar 2013 Min mann er omskjært, og det er i hvertfall ikke en negativ ting Men hvor blir små muslimer omskjært her i norge? Anonym poster: 63b9086a341e5b359ab5a8f2d2a838c7 Forundrer meg ikke om dem gjør det selv nå! Har hørt om at i Oslo er det en plass du kan dra å få det gjort, men tviler på at alle muslimer f.eks som bor i nord reiser dit for å få omskjært barna... Anonym poster: a95c178f58b390571654cdeecf3faebf vi måtte ihvertfall dra fra aust-agder til oslo for å få det gjort, helsestasjon på grønland da vi ikke fant noe sted her nede Hvorfor valgte dere å gjøre det? Kun nysgjerrig.. mer av tradisjon en av relgion. mannen og jeg diskuterte en god del om det allrerede da vi visste at eldstemann var en gutt. og ble enige om omskjæring,hadde jeg vært uenig i dette og fremdeles latt dem omskjæres så hadde nok det vært annerledes for meg tenker jeg.dette er jo noe som både far og mor må være enige i. Du skriver at dette er noe mor og far må være enige om. Glemmer dere ikke noe vesentlig her? Nemlig barna? Dere tar et valg om å fjerne noe på DERES kropp. Jeg skjønner ikke hvordan noen kan gjøre noe sånt mot barna sine. Hvorfor valgte dere ikke å vente tilbarna er så store at de kan bestemme dette selv. Skaden dere har påført dem kan ikke rettes opp igjen når dere først har tillatt det. Synes det er en helt horribel tradisjon som ikke på noen som helst måte kan forsvares. Skulle vært forbudt ved lov! Har du noen gang tenkt på at guttene deres kankje ikke vil like å være omskjært når de blir eldre? Hvordan vil dere stillie dere ti¨l det? Jeg kjenner en ung mann som gjennom ungdommen virkelig misslikte å være omskjært.Han sa selv at han vokste oppi et land som verken hadde tradisjon eller kultur for å omskjære. Han ble en del av denne kulturen og det at han var omskjært gjorde kun at han følte seg anderledes og fremmed. Har dere aldri tenkt på at dette kan blir virkligheten for deres barn? Anonym poster: 883ac4eb929fc82353b66d1b62126525
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #110 Skrevet 29. januar 2013 Enig med deg der ja Synes vel ikke noen skal dømmes uansett hva de velger. Og det er jo slik at det er mange fordeler med omskjæring(gjort på medisinsk rett måte) men virker til at dibberne bare fokuserer på det negative. Som i så mye annet er det mye sneversynhet her inne. Man må jo heller ikke glemme at dette har eksistert i mange år i mange(USA er det like normalt som å kutte navlestrengen), og det det aller fleste tilfeller er det gjort på en medisinsk trygg måte. Ekstreme tilfeller vil alltid eksistere, men det er et fåtall av de, hvis man ser på verdensbasis Det er mange skikker som har eksistert i mange år uten det er et kvalitetsstempel... I USA velger færre og færre å omskjære barna sine, det er alldeles ikke like normalt som å kutte navlestrengen lenger. Når det gjelder medisinske inngrep på så små kropper er det ikke noe som heter "medisinsk trygt", småbarn dør selv på amerikanske sykehus. Komplikasjoner på omskjæring er heller ikke få, tallet er faktisk oppe i ca. 10% (Noen sier så lavt som 5%, andre så høyt som 55%) Man kan, som mannen min opplevde, å få for mye hud kuttet av slik at ereksjon ble smertefull (Forøvrig en svært vanlig komplikasjon ved omskjæring av spedbarn) Det tok han tre år å reparere skaden moren hans utsatte han for. http://www.circumsti...om/Complic.html http://www.circumsti...m/Botched1.html Her er en liste med komplikasjoner (og bilder, så er du advart) som du kan se er det slettes ikke en harmløs liten greie det er helt greit å utsette barna sine for, men et grovt overgrep. Og det er akkurat det som blir fokuset. Det som er negativt, hvorfor legger du ikke frem alle fordelene med omskjæring samtidig? Og kan ikke se at jeg skrev at det er greit å omskjære spedbarn. Uttrykte enighet med den jeg siterte svar til at det er hysteriske tilstander her inne, og det ene med det andre er overgrep når man ikke er enige. Synes ikke det er overgrep i de fleste tilfeller(merk fleste). Overgrep er et sterkt ord, og vil tro de jeg kjenner som er blitt omskjært som barn ikke føler det Slik. Ord er sterke, så velg dem med omhu. Føler mannen din at moren har gjort et overgrep mot han? Og komplikasjoner vil alltid oppstå, selv om inngrepet ER medisinsk trygt. Man kan aldri forutse hvordan hver enkelt kropp vil reagere, uavhengig av hva slags inngrep som blir gjort. I de fleste tilfeller går det bra, men ser du velger å holde fokuset på det som er negativt. Hvordan vet du at mennesker i USA tar mer avstand fra omskjæring? Synsing er ok, men å fastslå slik du gjør, vil jo si at du har vært i kontakt med hver enkelt.. Og du vet vel og hvor mange mørketall det finnes i statistikker? Og hvor lite svar man får ut av det. Er ikke det lureste man gjør å konkludere etter man har sett over en statistikk.. For min egen del, så synes jeg det skal være en avgjørelse man kan få ta selv, men om noen velger å ta den avgjørelsen for sitt eget barn så må de få gjøre det uten at andre skal se på de som mat til ulvene... Hva er fordelene? Vitenskapen har faktisk bevist gang på gang at det IKKE er fordeler, med mindre man er ekstremt urenslig eller har et medisinsk problem. Kilder ttil denne vitenskapen hadde vært fint. Kjenner og mange som er omskjært som ikke har noen problemer. Leste litt på nett og det er flere som får problemer hvis de omskjæres som voksne enn som barn. Og at grunnen til babyer døde før var narkosen mest. Leste også at risiko på dette var 0, 5% og de fleste av komplikasjoner som kom var lette og fikse. Dette var på Wikipedia så selvfølgelig litt kritisk. Anonym poster: 6d4c462f48aeb465bf9b3b8304217d86 Inngrepet er så lett at den kan utføres med lokalbedøvelse. Har aldri hørt om ett barn som for narkose. Anonym poster: 6d5eb966cc849a8380261a0434d7e3c3
CaptainHindsight Skrevet 29. januar 2013 #111 Skrevet 29. januar 2013 Kilder ttil denne vitenskapen hadde vært fint. Kjenner og mange som er omskjært som ikke har noen problemer. Leste litt på nett og det er flere som får problemer hvis de omskjæres som voksne enn som barn. Og at grunnen til babyer døde før var narkosen mest. Leste også at risiko på dette var 0, 5% og de fleste av komplikasjoner som kom var lette og fikse. Dette var på Wikipedia så selvfølgelig litt kritisk. Anonym poster: 6d4c462f48aeb465bf9b3b8304217d86 Hva sier man er fordelene? 1: Renslighet: Det er IKKE rensligere. Vann gjør samme nytte. 2: Kreft i penis. Det er ikke høyere forekomst av kreft i Norge, sammenlignet med USA. Faktisk øker man risikoen teoretisk sett ved omskjæring, siden kutt i huden KAN teoretisk sett lage en mutasjon. http://www.hindawi.com/journals/au/2009/415062/ http://www.circumstitions.com/Cancer.html 3: Livmorhalskreft. Her er det faktisk kvinnens ansvar å beskytte seg. Kondom, vaksine, ikke ha sex i ung alder, osv. Tall viser likevel at det ikke er høyere forekomst av livmorhalskreft i Norge sammenlignet med USA. http://www.cancerresearchuk.org/cancer-info/cancerstats/causes/infectiousagents/humanpapillomaviruses/human-papillomaviruses 4: HIV. WHO anbefaler omskjæring basert på mangelfull forskning. Det eneste som fullgodt beskytter mot HIV er sølibat. Etter sølibati er kondom det tryggeste alternativet. http://www.huffingtonpost.com/ali-a-rizvi/male-circumcision-and-the_b_249728.html 5: Urinveisinfeksjoner. Dette er sjeldent hos menn, siden deres urinrør er lengre enn kvinners. Forskere krangler om omskjæring beskytter eller SKAPER problemet. http://www.circumstitions.com/Utis.html 6: Bedre sexliv. Forskning viser at kvinner er mer fornøyd med en intakt mann, og at intakte menn er mer fornøyd med sitt eget sexliv. http://ije.oxfordjournals.org/content/early/2011/06/13/ije.dyr104.abstract Er det noe annet? For gjennom historien har omskjæring visstnok kurert alt fra schizofreni til onani.
CaptainHindsight Skrevet 29. januar 2013 #112 Skrevet 29. januar 2013 Denne apparatet har jeg aldri hørt om og alle jeg kjenner har blitt omskåret med en liten kniv, ikke saks eller apparater. Kan nå forstå hvorfor mannen din er skadet, kanskje han har vært en prøve kanin til dette aperatet. Du må da vite at det er ikke mer risikofylt med kniv i det hele tatt. Jeg har sett 5 gutter i min familie som er omskjært og de har fått en liten hud stykke også sy igjen ( ikke alle syr igjen), ikke alle trenges å bli sydd, kun de som er eldre enn 2 år. Etter 2 dager vil de føle seg bedre og kan håpe og leke rundt etter mindre enn ei uke. Anonym poster: 6d5eb966cc849a8380261a0434d7e3c3 Mannen min ble omskåret på et amerikansk sykehus. Han var ikke en prøvekanin. De aller fleste guttebarn i USA blir omskåret enten med plastibell, mogen clamp eller gomco clamp. Dette for å sørge for et jevnere resultat. Jeg sa ingenting om sakser. http://www.circumstitions.com/methods.html Her kan du lese om de forskjellige typene om du er forvirret.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #113 Skrevet 29. januar 2013 Hva mener dere med å sy igjen? Forhuden er jo allerede bitteliten og tynn, hva syr de? Jeg mener, hvordan får de det til? Anonym poster: 63b9086a341e5b359ab5a8f2d2a838c7
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #114 Skrevet 29. januar 2013 Kilder ttil denne vitenskapen hadde vært fint. Kjenner og mange som er omskjært som ikke har noen problemer. Leste litt på nett og det er flere som får problemer hvis de omskjæres som voksne enn som barn. Og at grunnen til babyer døde før var narkosen mest. Leste også at risiko på dette var 0, 5% og de fleste av komplikasjoner som kom var lette og fikse. Dette var på Wikipedia så selvfølgelig litt kritisk. Anonym poster: 6d4c462f48aeb465bf9b3b8304217d86 Hva sier man er fordelene? 1: Renslighet: Det er IKKE rensligere. Vann gjør samme nytte. 2: Kreft i penis. Det er ikke høyere forekomst av kreft i Norge, sammenlignet med USA. Faktisk øker man risikoen teoretisk sett ved omskjæring, siden kutt i huden KAN teoretisk sett lage en mutasjon. http://www.hindawi.com/journals/au/2009/415062/ http://www.circumstitions.com/Cancer.html 3: Livmorhalskreft. Her er det faktisk kvinnens ansvar å beskytte seg. Kondom, vaksine, ikke ha sex i ung alder, osv. Tall viser likevel at det ikke er høyere forekomst av livmorhalskreft i Norge sammenlignet med USA. http://www.cancerresearchuk.org/cancer-info/cancerstats/causes/infectiousagents/humanpapillomaviruses/human-papillomaviruses 4: HIV. WHO anbefaler omskjæring basert på mangelfull forskning. Det eneste som fullgodt beskytter mot HIV er sølibat. Etter sølibati er kondom det tryggeste alternativet. http://www.huffingtonpost.com/ali-a-rizvi/male-circumcision-and-the_b_249728.html 5: Urinveisinfeksjoner. Dette er sjeldent hos menn, siden deres urinrør er lengre enn kvinners. Forskere krangler om omskjæring beskytter eller SKAPER problemet. http://www.circumstitions.com/Utis.html 6: Bedre sexliv. Forskning viser at kvinner er mer fornøyd med en intakt mann, og at intakte menn er mer fornøyd med sitt eget sexliv. http://ije.oxfordjournals.org/content/early/2011/06/13/ije.dyr104.abstract Er det noe annet? For gjennom historien har omskjæring visstnok kurert alt fra schizofreni til onani. Så du sammeligner lille Norge meg sine 5 mill. Mot 350 millioner amerikanere? Anonym poster: 6d5eb966cc849a8380261a0434d7e3c3
CaptainHindsight Skrevet 29. januar 2013 #115 Skrevet 29. januar 2013 Hva mener dere med å sy igjen? Forhuden er jo allerede bitteliten og tynn, hva syr de? Jeg mener, hvordan får de det til? Anonym poster: 63b9086a341e5b359ab5a8f2d2a838c7 http://suite101.com/article/male-circumcision-removes-much-more-than-just-a-snip-of-skin-a245226 Forhuden er dobbel, så det er ikke bare en tynn hudflik. Temmelig mye blir fjernet, siden forhuden er designet til å gå langt ned på skaftet når man trekker forhuden tilbake.
CaptainHindsight Skrevet 29. januar 2013 #116 Skrevet 29. januar 2013 Så du sammeligner lille Norge meg sine 5 mill. Mot 350 millioner amerikanere? Anonym poster: 6d5eb966cc849a8380261a0434d7e3c3 Som et eksempel, ja. Et utvalg av befolkningen er et utvalg av befolkningen, uansett totalt innbyggertall. Jeg kunne for den saks skyld sagt Europa, Japan mot USA, osv. Jeg bare jobber med de tallene jeg faktisk kan.
3smaa Skrevet 29. januar 2013 #117 Skrevet 29. januar 2013 Det er kun på menn og store gutter de syr igjen. Ikke babyer!!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #118 Skrevet 29. januar 2013 Denne apparatet har jeg aldri hørt om og alle jeg kjenner har blitt omskåret med en liten kniv, ikke saks eller apparater. Kan nå forstå hvorfor mannen din er skadet, kanskje han har vært en prøve kanin til dette aperatet. Du må da vite at det er ikke mer risikofylt med kniv i det hele tatt. Jeg har sett 5 gutter i min familie som er omskjært og de har fått en liten hud stykke også sy igjen ( ikke alle syr igjen), ikke alle trenges å bli sydd, kun de som er eldre enn 2 år. Etter 2 dager vil de føle seg bedre og kan håpe og leke rundt etter mindre enn ei uke. Anonym poster: 6d5eb966cc849a8380261a0434d7e3c3 Mannen min ble omskåret på et amerikansk sykehus. Han var ikke en prøvekanin. De aller fleste guttebarn i USA blir omskåret enten med plastibell, mogen clamp eller gomco clamp. Dette for å sørge for et jevnere resultat. Jeg sa ingenting om sakser. http://www.circumstitions.com/methods.html Her kan du lese om de forskjellige typene om du er forvirret. Jeg tror dine meninger og syn er veldig påvirket over det som skjedde din mann. I de aller fleste tilfellene går det bra. Selvfølgelig er sjangsen større for at noe galt skal skje, betennelse osv når man ikke gjør det under riktige forhold. Min far er omskjært og når de gjør det i hans hjemland, lager de fest. Han var 6-7 år nå han ble omskjært og han husker det ikke som noe forferdelig, men som en fin dag. Han kjente ingenting, hadde ikke noe særlig vondt etterpå. Samme med faren til mine barn, mine barns onkler osv. Ingen av de har hatt noen negativ opplevelse i forbindelse med omskjæring. De har heller ingen plager nå, de har god sex osv. Det er en liten del som opplever komplikasjoner, noen får små andre får større. Men gjør man dette under riktige forhold med erfarne leger går det som oftest helt fint. Anonym poster: 6a5cc8be0a8a78e28b94c5f446ae9e8e
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #119 Skrevet 29. januar 2013 Tre store observasjonsstudier ved sykehus i USA og Israel viser at komplikasjonsraten ved kyndig utførte omskjæringer er mellom 0,2% og 0,3% [13][14][15], og at de aller fleste komplikasjoner som forekommer er milde og lette å behandle. Studier av alvorlige komplikasjoner viser at disse skyldes ukyndig praksis. [16] Dødsfall som tilskrives tidlig omskjæring er så uvanlige at det ikke finnes pålitelig statistikk for dødeligheten. Den siste studien av dødelighet er fra 1949, der dødelighet ble estimert til 0,02%, men de fleste av disse skyldes narkose som i 1949 var langt mer farlig. [17] I 1982 fant en observasjonsstudie i delstaten New York at en halv million omskjæringer hadde blitt foretatt uten et eneste dødsfall. [18] Anonym poster: 6a5cc8be0a8a78e28b94c5f446ae9e8e
CaptainHindsight Skrevet 29. januar 2013 #120 Skrevet 29. januar 2013 Denne apparatet har jeg aldri hørt om og alle jeg kjenner har blitt omskåret med en liten kniv, ikke saks eller apparater. Kan nå forstå hvorfor mannen din er skadet, kanskje han har vært en prøve kanin til dette aperatet. Du må da vite at det er ikke mer risikofylt med kniv i det hele tatt. Jeg har sett 5 gutter i min familie som er omskjært og de har fått en liten hud stykke også sy igjen ( ikke alle syr igjen), ikke alle trenges å bli sydd, kun de som er eldre enn 2 år. Etter 2 dager vil de føle seg bedre og kan håpe og leke rundt etter mindre enn ei uke. Anonym poster: 6d5eb966cc849a8380261a0434d7e3c3 Mannen min ble omskåret på et amerikansk sykehus. Han var ikke en prøvekanin. De aller fleste guttebarn i USA blir omskåret enten med plastibell, mogen clamp eller gomco clamp. Dette for å sørge for et jevnere resultat. Jeg sa ingenting om sakser. http://www.circumsti...om/methods.html Her kan du lese om de forskjellige typene om du er forvirret. Jeg tror dine meninger og syn er veldig påvirket over det som skjedde din mann. I de aller fleste tilfellene går det bra. Selvfølgelig er sjangsen større for at noe galt skal skje, betennelse osv når man ikke gjør det under riktige forhold. Min far er omskjært og når de gjør det i hans hjemland, lager de fest. Han var 6-7 år nå han ble omskjært og han husker det ikke som noe forferdelig, men som en fin dag. Han kjente ingenting, hadde ikke noe særlig vondt etterpå. Samme med faren til mine barn, mine barns onkler osv. Ingen av de har hatt noen negativ opplevelse i forbindelse med omskjæring. De har heller ingen plager nå, de har god sex osv. Det er en liten del som opplever komplikasjoner, noen får små andre får større. Men gjør man dette under riktige forhold med erfarne leger går det som oftest helt fint. Anonym poster: 6a5cc8be0a8a78e28b94c5f446ae9e8e Som sagt. Han var på et stort sykehus i et av de større byene i en amerikansk stat. Erfarne leger. ALLE medisinske og kosmetiske inngrep har komplikasjoner. Absolutt alle, uansett. Komplikasjoner satt til side, det er ikke riktig for en voksen å bestemme over den kjønnslige integriteten til et barn. Ta en titt på menneskerettighetene. FNs barnekonvensjon. Retten til fri religionsøvelse. INGEN har rett til å bestemme over en annens kropp. INGEN har rett til å bestemme hva slags religion en annen skal følge. INGEN har rett til å behandle et barn som en gjenstand man kan forme til hva en selv liker. Det er like lite greit for meg å skjære av brystene til småjenter for å minske risken for brystkreft som det er å skjære bort følsomme deler av et guttebarns penis for å kanskje forhindre HIV/kreft/hvasomhelst.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #121 Skrevet 29. januar 2013 Omskårede menn sliter med å komme på grunn av dårlig følsomhet. Anonym poster: 7a676f14671b356ea7674dc0f184ffad For en generalisering da! Jeg har hatt mange omskårede kjærester. Mannen min er også omskåret, og har slettes ikke noen problem med å komme! Han kommer enklere han enn meg hvis han vil :-) Anonym poster: 834d0fde0eba73103ae3275d48181add
CaptainHindsight Skrevet 29. januar 2013 #122 Skrevet 29. januar 2013 Tre store observasjonsstudier ved sykehus i USA og Israel viser at komplikasjonsraten ved kyndig utførte omskjæringer er mellom 0,2% og 0,3% [13][14][15], og at de aller fleste komplikasjoner som forekommer er milde og lette å behandle. Studier av alvorlige komplikasjoner viser at disse skyldes ukyndig praksis. [16] Dødsfall som tilskrives tidlig omskjæring er så uvanlige at det ikke finnes pålitelig statistikk for dødeligheten. Den siste studien av dødelighet er fra 1949, der dødelighet ble estimert til 0,02%, men de fleste av disse skyldes narkose som i 1949 var langt mer farlig. [17] I 1982 fant en observasjonsstudie i delstaten New York at en halv million omskjæringer hadde blitt foretatt uten et eneste dødsfall. [18] Anonym poster: 6a5cc8be0a8a78e28b94c5f446ae9e8e http://www.examiner.com/article/new-study-estimates-neonatal-circumcision-death-rate-higher-than-suffocation-and-auto-accidents Se her du. Litt mer å tygge på enn Wikipedia.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #123 Skrevet 29. januar 2013 Men herregud, du kan da ikke samlingne bryster på jenter med forhud på penis. Folk har hjerner til å tenke at bryster vil mate barn i fremtiden. Du har mange usaklige svar. Tror jeg går å legger meg nå isteden for å diskutere en slik emne med ungemødre Natta Anonym poster: 6d5eb966cc849a8380261a0434d7e3c3
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #124 Skrevet 29. januar 2013 Mannnen min er omskåret, og jeg vil vel si at jeg foretrekker menn som er det. Men allikevel klarte jeg ikke å omskjære sønnen min, så han har forhuden sin intakt. Om han skulle ha lyst til å omskjæres, så får han ta det valget selv senere.. Men jeg må si jeg er redd for at jeg skal angre på at jeg ikke gjorde det.... Penisen hans ser litt rar ut syns jeg.. Det ser ut som om forhuden er festet oppå penishodet, og ikke under... På et par punkter får han dratt den under da... Så jeg er redd han må begynne å skjære opp eller noe slik for at det skal bli i orden....... Jeg har ikke vært til noen lege ennå ang. dette, for jeg vet ikke når det er vanlig at forhuden har gått helt tilbake til der den skal være (han er 6 år nå)? Anonym poster: 834d0fde0eba73103ae3275d48181add
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #125 Skrevet 29. januar 2013 Mannnen min er omskåret, og jeg vil vel si at jeg foretrekker menn som er det. Men allikevel klarte jeg ikke å omskjære sønnen min, så han har forhuden sin intakt. Om han skulle ha lyst til å omskjæres, så får han ta det valget selv senere.. Men jeg må si jeg er redd for at jeg skal angre på at jeg ikke gjorde det.... Penisen hans ser litt rar ut syns jeg.. Det ser ut som om forhuden er festet oppå penishodet, og ikke under... På et par punkter får han dratt den under da... Så jeg er redd han må begynne å skjære opp eller noe slik for at det skal bli i orden....... Jeg har ikke vært til noen lege ennå ang. dette, for jeg vet ikke når det er vanlig at forhuden har gått helt tilbake til der den skal være (han er 6 år nå)? Anonym poster: 834d0fde0eba73103ae3275d48181add Forhuden SKAL være festet til penishodet. Det er helt naturlig og kan vare ut i tenårene. Hva du enn gjør så ikke dra forhuden bakover. Anonym poster: e55a1254cd7257698ddf2bc36921d9a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå