Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fikk nettopp målt blodtrykket mitt, og det er 144/103.

Nå har jeg googlet (alltid like lurt...eh..), og det første jeg får opp er ei som har et mye lavere blodtrykk enn mitt, og er sykemeldt for lenge siden....

Så jeg spør damer. Er det flere enn meg som er plaget med det så tidlig i svangerskapet? Jeg antar jeg burde sykemelde meg, men det sitter så vilt langt inne, for føler meg jo ok. Men embryoet går jo selvsagt først.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144014279-h%C3%B8yt-blodtrykk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, tenker og at det er høyt. Men vet ikke hva jeg brukte å ha før jeg var gravid, så vet ikke om hvor mye/om det har økt. Ja, det sto et sted at trykket varierer veldig fra person til person, så et høyt trykk for noen er ok for andre. Er lubben og 37, så trykket var kanskje høyt fra før av?

Skal til tidlig ultralyd i morgen uansett, så sier ifra der og ser hva de sier.

Er kanskje litt svimmel/susete? Men det er jeg plaget med til vanlig og.

Vet ikke om dette hjelper, men jeg sjekket blodtrykket mitt sist jeg var på UL. Det var da 130 over 90. Hun syns overtrykket var noe høyt, men ikke faretruende. Jeg er ganske stor, da. Er ikke gravid enda, driver med IVF, og var ikke snakk om at blodtrykket kom i veien for å fortsette med behandling.

Er nok best å snakke med legen ;)

Det er litt høyt, men hvorfor tenker du at du skal sykmeldes pga det? Er mange i full jobb som har høyere trykk enn som så.

Altså, føler du deg dårlig på grunn av det er jo det en annen diskusjon, men legen hadde vel sagt noe om han syntes det var så faretruende høyt at du burde sykmeldes kun på den indikasjonen.

Annonse

Det er mange som får høyt blodtrykk når de blir eldre, men med tanke på at du bare er 37 så er det høyt. Tror det er lurt å forhøre seg litt videre med jordmor og lege. Og ta i mot sykemelding dersom de foreslår det (selv om det sitter aldri så langt inne...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...