Gå til innhold

Trenger litt norske syn på saken...

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å finne på et navn til den lille jenta som kommer i juni, og setter pris på om noen vil dele sitt syn på saken.

Han er engelsk, bor i england, snakker kun engelsk, og det samme gjelder hele familien hans også. Vi er enige om å ha et norskt og et engelsk navn, og det må ikke være "vanskelige" navn på noen av språkene. Bl.a har jeg lagt ned veto mot Dawn og claire, men så kommer ikke jeg til å foreslå Bjørg osv da...

Vi er noenlunde enige om Eleanor Eirin. Hva synes dere om det navnet? Blir det dumt å stave Eleanor istedenfor Ellinor? Vi KAN jo kanskje endre det til Ellinor Erin, sånn at det blir mellomnavnet som er engelsk isteder...?

Fortsetter under...

Synes Ellinor Erin var penest:) Kjempe fint.

Her er det litt andre forslag,hvis du vil ha :

Ellinor Fiona

Ellinor Leona

Ellinor Christine

Lilly Aurora

Lilly Benedicte

Amy Ellinor

Lucy Ellinor

Sunniva Amber

Emma Fiona

Annonse

Har samme utfordringen. Glad i Eleanor/Ellinor. I England blind det vel Ellie uansett så vi tror vi kommer til å bare gi henne navnet Ellie og droppe hele problemet.

Ville kanskje stavet det på norsk da engelskmenn er mindre "vanskelige" på dette og er mer åpne for rare måter å stave ting på.

Eleanor er nydelig! Ellinor er sjarmløst og kjedelig, så jeg ville ikke brukt det. Men hva med Elanor? Det er vel ikke fullstendig ukjent skrivemåte i England. Brukt av Tolkien i Ringenes Herre :) Eirin er jeg ikke begeistret for, men hva med:

Elanor Anna

Elanor Augusta

Elanor Filippa

Elanor Olivia

Elanor Alvira

Elanor Evine

Elanor Freja

Elanor Alvine

Ingen av disse er utpregede norske, men uttalen er jo "norsk" :)

Det blir nok kombinasjonen Ellinor Erin eller Eleanor Eirin. Men ja, i england blir hun nok elli uansett, og det er meget mulig at hun blir elli her til lands også. Elanor er jo også en måte å skrive det på, men da synes pappaen at det ser rart og "uferdig" ut, så da er han mer begeistret for Ellinor. Huff, tror aldri vi kommer til å bli enige om dette....

Ser for meg at vi endelig får bestemt oss, men så kommer hun ut som ser ikke ut som en elli, også må vi ta hele diskusjonen på nytt:P

Annonse

Jeg er faktisk veldig glad i sunniva også, men han synes det hørtes litt rart ut, hehe. :)

Må bare si at eg har en venninne som bor i Australia, og der kaller de henne for Sunny ;) og det er jo fint da :)

Glemte å si at hun heter Sunniva :P

Gjest Antarctica

Jeg prøver å finne på et navn til den lille jenta som kommer i juni, og setter pris på om noen vil dele sitt syn på saken.

Han er engelsk, bor i england, snakker kun engelsk, og det samme gjelder hele familien hans også. Vi er enige om å ha et norskt og et engelsk navn, og det må ikke være "vanskelige" navn på noen av språkene. Bl.a har jeg lagt ned veto mot Dawn og claire, men så kommer ikke jeg til å foreslå Bjørg osv da...

Vi er noenlunde enige om Eleanor Eirin. Hva synes dere om det navnet? Blir det dumt å stave Eleanor istedenfor Ellinor? Vi KAN jo kanskje endre det til Ellinor Erin, sånn at det blir mellomnavnet som er engelsk isteder...?

Syns Ellinor Erin funka best.

Jeg er faktisk veldig glad i sunniva også, men han synes det hørtes litt rart ut, hehe. :)

Må bare si at eg har en venninne som bor i Australia, og der kaller de henne for Sunny ;) og det er jo fint da :)

Det likte jeg faktisk veldig godt! Meget mulig vi ender opp med noe annet enn Ellinor når hun først dukker opp :P

Det likte jeg faktisk veldig godt! Meget mulig vi ender opp med noe annet enn Ellinor når hun først dukker opp :P

Kanskje hun er en liten solstråle så Sunniva med kallenavn Sunny blir å passe kjempe godt ;) ;)

Lykke til ;) navn er skikkelig vanskelig :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...