Gå til innhold

Gutten vår tisser seg gjennomvåt hver natt. Tips ønskes.

Anbefalte innlegg

Gutten vår er 15 måneder og de siste to ukene har han tisset gjennom bleiene hver natt. Vi har prøvd å bruke bleier (Pampers og LIbero) for større barn uten hell.

Har dere erfaring med bleier som holder hele natten?

Fortsetter under...

Hadde samme problemet, byttet da til å bruke coop sin bleier fra 12-22kg på natten, har hendt seg at de også har lekket, men langt fra like mye/ofte.

Byttet på å bruke pampers/libero vanlig/up&go tidligere, bruker de nå kun på dagtid.

Hei vi var i akkurat samme situasjon som deg når eldste var på den alderen. Ingenting hjalp. Så jeg bestilte tøybleie til han, kun sperrelaget, som denne:

http://www.bleieboden.no/display.aspx?menuid=11&prodid=2580

Hadde vanlig bleie under og dette sperrelaget over, funket som bare det :-)

Hei vi var i akkurat samme situasjon som deg når eldste var på den alderen. Ingenting hjalp. Så jeg bestilte tøybleie til han, kun sperrelaget, som denne:

Smart! Takk for tips. :)

En sånn skal jeg jammen klikke hjem! Genialt!

Annonse

Sluttet for lenge siden med Libero og Pampers,av samme grunn..! Kan på det sterkeste anbefalle både Coop og Rema sine bleier - som holder tørt hele natten,generelt myyye bedre bleier,og i tillegg rimeligere. Gutten vår var tissevåt nesten hver natt,hjalp ikke å bytte størrelse.. Etter at vi prøvde Coop bleiene (var skeptisk i utgangspunktet..) har gutten ikke vert våt gjennom en eneste natt!! Aldri mer Libero for vår del ;-) Et generelt tips uanset bleier til gutt er å ha bleien høyere fremme enn bak. Lykke til :-)

Her blir bleia alltid ganske så tung ila natta da Muffin drikker 3 dl melk hver kveld rett før legging :P Men for oss holdt det å gå opp èn bleiestørrelse på nattbleiene. Og å bruke bleiene med teip i siden, ikke de "up & go"-bleiene. Ellers har jeg lagt merke til her inne at bleiemerket som passer for ett barn ikke nødvendigvis passer til et annet. Vi prøvde COOP sine bleier og han tisset konsekvent rett gjennom dem.

Endret av Madolyn&Muffin

I natt tisset han seg ikke ut. Mulig det var tilfeldig, men jeg hadde i hvert fall brukt tipset om å dra bleien høyerer opp fremme enn bak. :)

Ja her har vi også mye mer bleie foran enn bak, kjekt det hos guttene :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...