Gå til innhold

Hvilke plager har du/Dere hatt?! er drittlei! noen andre?!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 16 uker å de første 3 mnd var jeg kvalm døgnet rundt, ikke oppkast bare kvalm!! Nå er jeg trøtt,trøtt og trøttere, sliter med pusten og alt er tungt! WTF!

er drittlei, har en tung krevende jobb også, men jeg holder ut, men da er all energien oppbrukt! er det bare meg som har det slik!!?

Sist gang var det ikke slik overhodet!

litt syte innlegg, men måtte bare!!! :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det på samme måte som deg. Er 13 uker og har enda ikke blitt kvitt den kvalmen. Kaster ikke opp lenger er bare kvalm og reagerer på lukter og mat :(

Er trøtt hele dagen og sovner veldig fort. Gleder meg ikke til jobb når sykemeldingen er ferdig 31,januar :(

Skrevet

17uker nå...

Veldig sliten i kroppen hele tiden, magen er og har vært superøm og vond fra før uttak/innsett av eggene, og bekkenløsning som begynte i uke 8 og som gjør at jeg nå er 100% sykemeldt:(

Men alikevel er det for en periode, og det blir et flott resultat til slutt:)

Skrevet

Er det ikke godt vi er fler om det samme? ;)

Jeg er 15+4 og har konstant hodepine som jeg våkner og legger meg med. Er sliten og trøtt dagen lang, null energi, sliter med pusten (selv om jeg tar astmamedisin for astmaen), har begynt å få bekkenløsning, og har mye vondter i magen på forskjellige plasser på forskjellige tidspunkt. Så ja.. dette er ikke lett for tiden. Men som Håperpåønskebaby sier, så blir det et utrolig resultat til slutt. Vi får bare holde ut :) Lykke til! :)

Skrevet

Å ikke at jeg unner dere det, men så godt å høre at jeg ikke er alene :) føles nesten sånn av og til (dere vet vel)... ja synes det med pusten er aller verst, sliten av å gå opp en trapp, reiser og setter meg :P føles ut som en med kols ... å være så trøtt også går ut over resten av familien...

Men plagene fører jo til noe godt til slutt, men er jo bare så slitsomt når det står på.... :/

Lykke til, ja vi får bare holde ut :) godt å "syte" litt til andre som vet hvordan det er.. vanskelig for "gubben " å sette seg inn i selv om er forståelsesfull :) hehe

Skrevet

Er 16 uker i dag. Er et trøtt hormontroll for tiden, men ellers er formen fin. Ikke lei allerede, men det kommer vel etterhvert;)

Skrevet (endret)

Jeg er 22+1 og kaster femdeles opp. Jeg har nå kastet så mye opp at jeg har fått rift i spiserøret. Dette gjør at mat setter seg fast i halsen, og jeg raper mye.

Jeg har også både bekkenløsning og låsing i bekkenet.

Beina og hendene er hovne, nesen er tett, pusten tung og jeg har fått sykt mye kviser på brystet, ryggen og halsen.

Sliter heldigvis ikke med hormoner på avveie...

Endret av Leb76
Skrevet

Jeg er nå 13+3. Forrige svangerskapet mitt var helt fantastisk. Ingen svangerskapsproblemer i det hele tatt. Nøyt hvert sekund fra jeg oppdaget at jeg var gravid til fødselen var unnagjort :)

Men denne gangen dukket kvalmen opp allerede 5+0, matlysten er helt på bånn, utrolig vondt i korsryggen (det er vel et tegn på begynnende bekkenløsning I guess :( ), trøøøøøøtttt, svimmel og fort sliten.

Jobber fortsatt 100%, men fortsette dette slik i et par uke til, så kommer fast legen min å sykmelde meg. Hun likte ikke den begynnende smerte i korsryggen min som er blitt verre og verre for hver dag som går.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg er 20+1 og har så og si hatt hodepine siden dag 1. Bekkenet har jeg også begynt å kjenne de siste ukene. Trøtt, svimmel og blir fort sliten og ikke minst anpusten :) Har heldigvis sluppet unna kvalmen :)

Skrevet

Jeg bare gleder meg til hele svangerskapet er over, men skal sies at det i det siste har vært bedre enn på lenge, jeg er nå nesten 22 uker. Hypermesis de første 4 mnd, null energi, depresjon osv osv gjør at man blir helt knekt.

Sier til samboer hele tiden at jeg gleder meg sånn til det er over, hehe, men i det siste når formen faktisk har vært litt bedre så tenker jeg at det er litt deilig også at han bare ligger inni magen og blir ivaretatt, ikke skriker han heller der :P , det blir vel tøft nok når han kommer ut også :P haha, høres ikke ut som jeg vil ha barn i det hele tatt, men er nok litt inne i en negativ tankegang der det meste dreier seg rundt slitenhet og "hvordan skal dette gå".

Meeeeen gleder meg likevel til det hele er over, mye enklere (for min del) å takle stress og slitenhet når ikke kroppen min i tillegg konstant er utslitt, svekket og dårlig. Og håper også psyken er bedre når jeg ikke lenger er preget av graviditetshormoner.

puuuh! Var deilig å bare få det ut! Jatakk til klagetråd :D

Skrevet

Er i uke 25+6 nå.

Ekstrem kvalme fra uke 10-17. Lå rett ut på sofaen i denne tiden med kvalme ca 12 timer i døgnet. Ble sykemeldt 100% i uke 10 og vlir det ut svangerskapet.

Har også hatt lavt blodtrykk 90/55 hele tiden og det fører til svimlinger, uvelhet, trøtthet osv.

Fremdeles er jeg kvalm 1-2 timer om dagen. Blodtrykket fører til at jeg sover mye, jeg velger å gjøre det om natten så normal natt for meg er 24.00-10.30.

Energien er på bunn og tilbringer dagene sittende stort sett. Orker bare å gjøre små ting om gangen.

Bekkenet er ok en så lenge. Må bare sove med pute mellom beina.

Det som derimot plager meg er halebeinet. Pga at jeg knuste det når jeg var yngre så har det vokst sammen til en klump og er det jeg legger mye av vekten på når jeg sitter. Må hele tiden sitte i forskjellige stillinger og litt for hardt underlag skaper sterke smerter. F.eks mine foreldres sofa er altfor hard slik at jeg må sitte på en myk pute!!

Oi, ble litt av en klagesang dette! 100 dager igjen av svangerskapet i morgen og heldigvis er dette siste svangerskap jeg skal gå og ikke første :-D

Skrevet

Hodepine monsteret er ganske ofte på besøk så utrolig slitsomt, 17 uker...

God bedring til dere alle, var litt trist men beroligende å vite at hodepine var normalt blant flere...

Skrevet

Har vært sykmeldt i 13 uker pga hyperemesis. Er 18 uker nå. Syns det er forferdelig å være gravid. Kvalm 24/7 og får nesten ikke i meg noe mat :-(

Skrevet

Kvalme i ca åtte uker frem til andre trimester, var fullt sykemeldt pga dette. Deretter bekkenløsning, ekstrem tretthet og halsbrann. Er nå sykemeldt 50%, og ser for meg at jeg blir det ut resten av svangerskapet...har ca halvparten igjen.

Synes ikkje det er noe kjekt å være gravid denne gangen...er tredjegangs.

Jippi;-)

Skrevet

Jeg har heldigvis ikke vært spesielt kvalm, men jeg er trøtt, trøtt, trøtt!!

Syns selv det er helt latterlig, men det eneste jeg har lyst til er å sove.

Håper dette snart går over, merker at jeg blir superfrustrert av å ha så lite energi... :(

Skrevet

Hei!! Så godt å få klage litt;) Jeg er i uke 17 og ligger på sofaen med bøtte ved siden av meg...kan nesten ikke huske hvordan det var å ikke være kvalm :( noen dager hjelper mat og andre dager kommer ALT opp igjen...alle sier "det går snart over"...Ja, det hadde vært deilig sier jeg da:) Selv om jeg har trodd det flere ganger- på gode dager " ah, nå slipper det sikkert!" Men nei..;/ det som imidlertid har vært litt anderledes de siste dagene er at jeg i tillegg har hatt litt løs mage.. Andre som har opplevd det? Tusen takk for klagetråden! Jeg ønsker dere alle sammen god bedring!!:):)

Skrevet

Her har egentlig svangerskapet vært veldig fint helt frem til uke 18... Da kom halsbrannen, å den er helt pyton!!! Det verste er at det ikke er så mye som hjelper heller lenger, tar nå novalucid og nyco, demper litt men ikke mye, ellers så er det bekkenløsningen som har trått inn for fullt, har bekkenløsning i sittedelen, så jeg kan verken stå eller sitte for lenge av gangen for da stivner jeg helt, så blir en del ligging med pute mellom bena/under rompe slik at jeg avlaster litt...Jeg har heldigvis bare 14 uker igjen...er 26+3 i dag så nedtellingen er i gang for fullt....:)

Skrevet

Var kvalm og sinnsykt trøtt gjennom hele 1. trimester, nå har jeg fått sinnsyke bekkenplager og sliter enkelte dager med å bevege meg pga smertene. Men jeg kan bare ikke si at jeg er drittlei, elsker å være gravid på tross av dette, og om det er dette som må til for å få de to krabatene jeg har i magen, så klarer jeg flere plager enn de jeg har hadt til nå så lenge det går bra med dem og jeg kan sitte med dem i armene til slutt. :)

Men klart, skulle gjerne gått gravid uten en eneste plage, hehehe!

Skrevet

Jeg er 25 uker og har ikke vært kvalm en eneste gang i svangerskapet og er veldig fornøyd med det :) Men immunforsvaret mitt har tydeligvis vært helt på bånn for det meste, for jeg har vært mye mer syk enn frisk gjennom hele svangerskapet. Det er jo ikke direkte en svangerskapsplage da, men det er veldig slitsomt.

Ellers er jeg mye plaget med bekkenet og en del med ubehagelige kynnere, så jeg er forespeilet å være sykemeldt til permisjon. Ikke helt fornøyd med det, men jeg orker ikke så mye annet enn å ligge på sofaen så har igrunn ingen valg. Men begynner å bli litt lei ja, gleder meg til småen kommer ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...