Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sunfly: hvordan går det med deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usikkert her. Dagen ettet spøkelsesstrek var test negativ( med annet merke). Har ikke testet i dag men (sorry detaljer) litt blod på papiret ved dobesøk....panikken er definitivt til stede...

Skrevet

Så dristet jeg meg til en test nå midt på dagen(er en ordentlig testetøs) og der har jeg da virkelig to streker....den ene er riktignok svak. Ikke noe mer blødninger og det er vel bare litt spotting det jeg har hatt....herregud. jeg vet ikke hva jeg skal tro.. .i tillegg har jeg satt inn to....kanskje en klamrer seg fast

Skrevet (endret)

Prøv digital test, de er veldig bra. Det ser ut som deter positiv. Lykke til

Endret av sweety72
Skrevet

Sunfly: iiiiiik!! To streker er jo to streker!:-)))) Det MÅ jo være riktig! Løp og kjøp en digital!:-)

Skrevet

Da var et egg som kun var ok satt inn. Skulle egentlig sette inn to, men kun ett av tre egg hadde delt seg i riktig retning. En smule skuffet, men håper at dette er gullegget siden det var det siste vi hadde på frys.

Jeg skal også bruke 5mg prednisolon i denne omgang pga min autoimmune sykdom - håper det er det som gjør utslaget slik at egget fester seg.

Lykke til alle dere!! Jeg har testdag 8.april så det blir noen dager å vente..

Skrevet

Da har jeg fått "GRAVID" på digital test. Av åtte egg ble fire befruktet, men kun to delte seg. En litt for tregt og en litt for raskt. Vi satt inn begge to, da de hadde liten tro på noen av de.....og herregud så spennende. Nå som jeg fikk positiv test sitter jeg og lurer på. Var det en eller to som klamret seg fast??

Skrevet

Så spennende! Når er det vi får kåmme på tilig ul? Noen som vet?

Skrevet

Jeg har behandling på Aleris og får ultralyd fem uker etter innsett...

Skrevet

Er det ikke det ene så er det det andre. Ved min forrige graviditet gikk jeg med småblødninger helt frem til uke 18 (var superbekymret daglig) og gikk sikkert på do minimum en gang i timen for å se om det var blod på papiret. Håper å slippe det i dette svangerskapet for det er skikkelig slitsomt. Dessverre er det slik denne gangen foreløpig. Håper det er pga progresteron (har lest at det er en bivirkning)

Er det andre som har testet positivt som også har litt spotting??

Skrevet

Sunfly, gratulerer så mye!

Skjønner det er kjipt med blødninger, og jeg ser også at du har erfaring med det fra før - og da gikk det bra, antar jeg?

Ved det svangerskapet som førte til mitt lille under, så blødde jeg fra før innsetting (det var fryseforsøk). Jeg blødde kontinuerlig de første 9 ukene og hadde flere styrtblødninger frem til 19 uker på vei (og da mener jeg blødning gjennom bind/innlegg, truse og bukse slik at det dryppet ned på gulvet). Men underet vårt ble i magen til en uke over termin og var helt perfekt da hun kom ut.

Så tro meg, jeg vet at blødninger er skummelt (jeg har mistet 4 spirer, alle etter å ha sett hjerteaksjon og har holdt på med dette prosjektet siden 2004) - men det er noe sånt som rundt 30% av alle som føder levende barn som har blødninger i svangerskapet.

Jeg håper dette går fint for dere, og tegnene ser vel ut til å være positive ettersom blødningen har roet seg. Det kan være du har såre slimhinner, det kan være en reaksjon på progesterontilskuddet og det kan være at du rett og slett blør litt nå i perioden da du ellers skulle hatt mensen.

Foreløpig tror jeg dette går helt fint for deg!

Skrevet

Så spennende! Når er det vi får kåmme på tilig ul? Noen som vet?

Ved de aller fleste klinikkene legger de opp til UL ca 7 uker på vei. Da er man sikker på å se hjerteaksjon så sant alt er i orden.

Skrevet

...og jeg har også testet positivt :-)

Nå håper jeg bare at denne spiren(e) vil bli med helt til mål denne gangen.

Skrevet

Gratulerer såmye MK! Så bra! :-)

Skrevet

Er det ikke det ene så er det det andre. Ved min forrige graviditet gikk jeg med småblødninger helt frem til uke 18 (var superbekymret daglig) og gikk sikkert på do minimum en gang i timen for å se om det var blod på papiret. Håper å slippe det i dette svangerskapet for det er skikkelig slitsomt. Dessverre er det slik denne gangen foreløpig. Håper det er pga progresteron (har lest at det er en bivirkning)

Ja, jeg også! Bittelitt rosa på papiret! Jeg er skrekkslagen og livredd! Har tatt 6-7 tester de siste dagene som har vert positive, og sto gravid i dagtilig! Hjelp!

Skrevet

...og jeg har også testet positivt :-)

Nå håper jeg bare at denne spiren(e) vil bli med helt til mål denne gangen.

Hipp, hurra for enda en positiv test i marsklubben....Nå bare håper vi at denne trenden fortsetter

Skrevet

Ja, jeg også! Bittelitt rosa på papiret! Jeg er skrekkslagen og livredd! Har tatt 6-7 tester de siste dagene som har vert positive, og sto gravid i dagtilig! Hjelp!

Skulle ønske det ikke var slik for deg, men på en annen side er det litt deilig å høre at det ikke bare er meg. og som det ble sagt tidligere. Dette er normalt (men allikevel utrolig nervepirrende) for de det gjelder. Jeg tar også uendelig mange tester (akkurat som det har noen innvirkning):)

Vi får bare krysse fingrene for at dette går bra og at vi får verdens beste julegaver alle sammen.

Skrevet

Sunfly, gratulerer så mye!

Skjønner det er kjipt med blødninger, og jeg ser også at du har erfaring med det fra før - og da gikk det bra, antar jeg?

Ved det svangerskapet som førte til mitt lille under, så blødde jeg fra før innsetting (det var fryseforsøk). Jeg blødde kontinuerlig de første 9 ukene og hadde flere styrtblødninger frem til 19 uker på vei (og da mener jeg blødning gjennom bind/innlegg, truse og bukse slik at det dryppet ned på gulvet). Men underet vårt ble i magen til en uke over termin og var helt perfekt da hun kom ut.

Så tro meg, jeg vet at blødninger er skummelt (jeg har mistet 4 spirer, alle etter å ha sett hjerteaksjon og har holdt på med dette prosjektet siden 2004) - men det er noe sånt som rundt 30% av alle som føder levende barn som har blødninger i svangerskapet.

Jeg håper dette går fint for dere, og tegnene ser vel ut til å være positive ettersom blødningen har roet seg. Det kan være du har såre slimhinner, det kan være en reaksjon på progesterontilskuddet og det kan være at du rett og slett blør litt nå i perioden da du ellers skulle hatt mensen.

Foreløpig tror jeg dette går helt fint for deg!

Ja det gikk bra forrige gang. Verdens nydeligste gutt som resultat. Og takk for svar. Det hjalp faktisk en god del på nervene mine.

Skrevet

Skulle ønske det ikke var slik for deg, men på en annen side er det litt deilig å høre at det ikke bare er meg. og som det ble sagt tidligere. Dette er normalt (men allikevel utrolig nervepirrende) for de det gjelder. Jeg tar også uendelig mange tester (akkurat som det har noen innvirkning):)

Vi får bare krysse fingrene for at dette går bra og at vi får verdens beste julegaver alle sammen.

Hehe, ja jeg vet hva du mener! Kjente jeg ble litta når jeg så det ikke bare var meg! Og enda bedre at du har vert gjennom det før og det har gått bra! Men det er fryktelig nærvepirrende!

Har vært på do to ganger etterpå, og da var det plutselig ingenting! :-) håååper dette går bra for oss begge! :-)

Skrevet

Skulle ønske det ikke var slik for deg, men på en annen side er det litt deilig å høre at det ikke bare er meg. og som det ble sagt tidligere. Dette er normalt (men allikevel utrolig nervepirrende) for de det gjelder. Jeg tar også uendelig mange tester (akkurat som det har noen innvirkning) :)

Hehe, ja jeg vet hva du mener! Kjente jeg ble litta når jeg så det ikke bare var meg! Og enda bedre at du har vert gjennom det før og det har gått bra! Men det er fryktelig nærvepirrende!

Har vært på do to ganger etterpå, og da var det plutselig ingenting! :-) håååper dette går bra for oss begge! :-)

Vet akkurat hvordan du har det....men dette skal gå bra...

Sitter med litt skrekkblandet fryd her. Tenk om jeg har to knøtt inni magen. Da har vi plutselig fem barn!!! Men da er det stopp altså.

Jeg elsker barn og har planer om å begynne på sykepleierstudiet etter min siste permisjon (jobber med regnskap nå, så kjempeskifte). Drømmen er å jobbe på føde/barsel-avdeling.

Skrevet

Hehe! Jaja, 4 eller 5 blir vel ikke så stor forskjell! :-) jeg håper så inderlig dette går bra! Elsker også barn og har alltid gjort det, men har ingen egne, så det måå gå bra!

Skrevet

Skulle ønske det ikke var slik for deg, men på en annen side er det litt deilig å høre at det ikke bare er meg. og som det ble sagt tidligere. Dette er normalt (men allikevel utrolig nervepirrende) for de det gjelder. Jeg tar også uendelig mange tester (akkurat som det har noen innvirkning) :)

Vet akkurat hvordan du har det....men dette skal gå bra...

Sitter med litt skrekkblandet fryd her. Tenk om jeg har to knøtt inni magen. Da har vi plutselig fem barn!!! Men da er det stopp altså.

Jeg elsker barn og har planer om å begynne på sykepleierstudiet etter min siste permisjon (jobber med regnskap nå, så kjempeskifte). Drømmen er å jobbe på føde/barsel-avdeling.

Spotter du mye eller bare litt? Jeg hadde bare litt rosa lutinus rester på lutinus"staven" i går, og i dag litt rosa rester på papiret! Skal snart ta min siste lutinus, så håper dette gir seg etter det!

Skrevet

Bare litt ved dobesøk. Jeg merker at det er litt mer om morgenen og formiddagen enn ellers. Henger kanskje sammen med progresteron som blur tatt på morgenen....regner med at de sier fra i morgen hvor lenge jeg skal bruke det.

Skrevet

Ja, blir spennende å prate med dem i morgen! :-)

Skrevet

Heier på dere fra sidelinjen! Hyggelig å lese at flere av dere har blitt gravide:-) Det gir håp til oss som enda bare er i ventefasen... Første samtale på riksen i starten av april!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...