Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er godt i gang med nesespray. Ikke spesielt mye bivirkninger, men svetter en del om natta. Hvordan er det med bivirkninger hos dere andre?

Skulle fått mensen i går, men den kom ikke. Det kjennes ut som om den kommer i dag eller i kveld. Forhåpentligvis siste mensen på en stund. Det sier jeg hver gang :)

Fortsetter under...

Her går det unna Lovise83 :) Da er vi nesten i samme rute som desember..

Er enig med at mars skal bli en god måned for alle oss :)

Heier på at tanta di kommer som planlagt, Hubro!!

Ja det går virkelig unna! :-)

Kjenner jeg er litt roligere denne gangen når jeg vet hva jeg går til! Men er veldi spennende!

Jeg har nok hatt mindre bivirkninger enn sist! Men har definerivt humørsvingninger, og blir fort lei meg! :-S men skal ikke klage! Kunne vert så mye verre! :-)

Jeg slet mer med hodepine forige gang, men kjenner det litt av og til denne gangen også! Men jeg er MYE mer hormonell denne gangen! Er helt forferdelig! Hylgriner og kjefte for ingenting! Sier til han at han eg god som holder ut med meg..! :-) of! Jeg er på 7. sprøytedag, og må di jeg kjenner det sjer noe i eggstokkene ja! Har hatt mye eggløsningssmerte de siste åra, så det kjennes på en måte ut som sånne smerter! Hadde dette sist gang også, men ikke så tilig! Men har jo større doser denne gangen, så er vel naturlig det! :-) ellers er jeg i fin form! Vert på skitur i helga og kost meg i det fine været! :-)

Annonse

Uff ja, er noe herk hva disse hormonene gjør med oss :( Jeg er normalt veldig stabil, men dette har til tider satt meg ut, og min kjære tapre samboer har sett nye sider på dama si ;)

Det raskere godt i mine eggstokker før uttak sist, og magen stod på spreng. Tegn på at det produseres hos deg da.

Når regner du med uttak? Jeg skal på ul torsdag, og da håper jeg innsett blir satt til mandag. K.L.A.R. nå ;)

Jeg fikk mensen litt sent denne gangen, på dag 31. Men jeg rekker nok å bli ferdig med mensen før sprøytestart på torsdag.

Er det noen "regel" for hvor lenge siden mensen før man kan starte på sprøytene? I brevet fra sykehuset står det bare at man må ta kontakt om man ikke har fått mensen.

Jeg har denne runden mer hetetokter enn sist runde, men ikke så mye som første runde.

Noen som vet om jeg kan fly til utlandet dagen jeg har innsett?

Det er nemlig sånn at det skal klaffe på myggf****håret for at vi skal få dratt på den turen som vi har bestilt for et halvt år siden.

UL den 8. mars. Ser ting bra ut så setter jeg forhåpentligvis eggløsningsprøyte mandag 11. mars, tar ut egg onsdag 13. mars og får innsett på fredag 15. mars. Om jeg blir forsinket med en dag eller to så blir det ikke noen tur på oss, og det er dumt.

Vi er forberedt på at det kanskje ikke blir noen tur da. Men det er det egentlig verdt om vi er så heldige å få satt inn egg denne gangen.

Noen jenter som har vært på UL og tatt ut egg enda?

Uff ja, er noe herk hva disse hormonene gjør med oss :( Jeg er normalt veldig stabil, men dette har til tider satt meg ut, og min kjære tapre samboer har sett nye sider på dama si ;)

Det raskere godt i mine eggstokker før uttak sist, og magen stod på spreng. Tegn på at det produseres hos deg da.

Når regner du med uttak? Jeg skal på ul torsdag, og da håper jeg innsett blir satt til mandag. K.L.A.R. nå ;)

Kjennes ut sim det produseres ja! :-D er ganske så oppblåst i magen også! sist gang måtte jeg gå 4 dager lenger på sprøytene, så er derfor jeg har høyere dose denne gangen! Jeg skal på ul på fredag, og forhåpentlig uttak på mandag! :-)

Du er på fryseforsøk? Hvordan fungerer egentli det?

Annonse

Evigoptimisten:

Jeg skal sette inn fryseegg i naturlig syklus, dvs ingen hormoner. Legene følger kroppens egen syklus og setter inn egg etter det.. Har i dag vært på ul og legen så at det nærmer seg eggløsning. Skal ta el-tester hjemme de nærmeste dagene. Ved positiv test skal jeg ringe og det blir innsett tre dager etterpå. Starter med Lutinus (progesteron) dagen før. Utrolig lettvint når det kan gjøres slik. En liten risiko at kroppen ikke oppfører seg som den skal og at forsøket blir avbrutt (det skjedde forrige syklus...)

Jo det gikk veldig bra på ultralyden min i dag! :-) slimhinnen var fin, og hadde 10 folikler! :-) 4 av dem var på 17, og den minste på 11! Var veldi bra i venstre eggstokk, men de lå litt etter på høyre side! Men blir tur til Haugesund på oss på tirsdag! :-) då jeg er godt fornøyd! :-)

Endret av Lovise83

Så genialt Nurse :) Det har jeg fundert litt på, hvorfor ikke gjøre det så enkelt. Håper du får positiv el-test snart da.

Supert å høre at det såg så bra ut Lovise:) Nå er det bare til å klekke på egga de neste dagene, så blir dette kjempe bra!

Da er jeg på tredje dag med sprøyter. Begynner allerede i dag og kjenne at det arbeides i eggstokkene. Kjenner meg litt støl der. Er det veldig tidlig å kjenne det på dag tre? Jeg har høy dose denne gange, 300. Så kanskje derfor. Sist gang kjente jeg ikke så mye til det nemlig. Jeg ser bare på det som et bra tegn jeg.

Gleder meg til neste fredag, UL. Håper det er mange store follikler med gode egg i alle sammen.

Jeg har surra nå tror jeg, eller det har blitt noe feil, noe rart. Når jeg målte opp til 300 i sprøyta og knipset for å få bort luftboble og trykket for å få ut første dråpe så var det bare nesten 250 i sprøyta, enda jeg er helt sikker på at jeg målte opp 300. Og når jeg sjekket hvor mye som var igjen i ampullen var det 375 og enda litt. Jeg er nesten sikker på at jeg har målt riktig alle dagene, eller kanskje ikke da??? Jeg er helt spørsmålstegn jeg nå. Og når det er 1200 i ampullen så skulle den jo blitt helt tom i morgen når jeg tar de siste 300? Og det blir den jo ikke når det var 375 igjen i ampullen.

Noen som har vært borti lignende?

Skal jeg ta resten i morgen for å være sikker på at jeg får 1200 tilsammen på disse fire dagene om ikke jeg har fått 300 hver dag?

Hilsen surrehode i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...